Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Орташа жылдамдықты есепте

Қазақстан Республикасы Ғылым және білім министрлігі

З.Космодемьянская атындағы №23 мектеп – лицейі

ТАҚЫРЫБЫ: «ҚОЗҒАЛЫС» тарауын қорытындылау

Орындағандар: 7 «Ә» сынып

Ұйымдастырған: Тоқсанбай М.С.

Шымкент-2011

«ҚОЗҒАЛЫС» тарауын қорытындылау

Сабақтың мақсаты:
Білімділік- «Қозғалыс» тарауындағы негізгі физикалық ұғымдарды
қайталап еске түсіру және оларды есептер шығаруда қолдана білуге үйрету;
Дамытушылық- алған білімді практикамен ұштастыра білуге, формулаларды
түрлендіре білуге үйрету, ойларын дамыту, қарапайымнан күрделіге жеткізу;
сынтұрғыда ойлау;
Тәрбиелік- оқушыларды топтың, ұжымдық жұмысқа, еңбексүйгіштікке
тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: қорытындылау, білімді жинақтау сабағы.
Сабақтың әдісі: Сұрақ – жауап, деңгейлік, саралап оқыту.

Барысы:
І.Ұйымдастыру.
ІІ. Сабақтың мақсатын іске асыру.
«Қозғалыс» тарауын қайталап, алған біліміңдеріңді практикамен ұжымдастырып,
формулаларды есептер шығаруда дұрыс қолдана білулерінді тексеру. Деңгейлік
тапсырмалалар арқылы өз білімдерінің нәтижесін көріп, өздеріңді -өздерің
бағалайсыңдар.
ІІІ. Үй жұмысын тексеру (Физикалық диктант)
A. Механикалық қозғалыс деп нені айтамыз?
B. Механикалық қозғалыстарға мысалдар келтіріңдер:

C. Қозғалыс траекториясы деп нені айтамыз?
D. Орын ауыстыру деп нені айтамыз?
E. Механикалық қозғалыс нешеге бөлінеді?
F. Бірқалыпты қозғалыс дегеніміз не?
G. Инерция деп нені айтамыз?
H. Б.Қ.Т.С. қозғалыс графигі қандай?
I. Қозғалыс теңдеуі дегеніміз?

Ү. Тақтаға есептер шығарту.
|1 қатар |2 қатар |3 қатар |
|Түзу жолда тұрған |Станциядан жүк пойызы 72|Аквариумның қабырғаларын|
|бақылаушының қасынан, |км/сағ жылдамдықпен |тазарту үшін оған салып |
|батыстан шығысқа қарай |шықты, ол 1440 км жол |қойған ұлулардың біреуі |
|12 км/сағ жылдамдықпен |жүру үшін қанша уақыт |сейсенбі күні күні 16 |
|келе жатқан велосипедші |кетеді? |сағат 30 минуттан |
|жүріп өтті. Ол бұдан 2 | |бастап, содан |
|сағат бұрын қай жерде | |бейсенбінің 9 сағат 00 |
|болды? | |минутына дейін қабырға |
| | |бойымен 42 см жүрген. |
| | |Ұлу қандай орташа |
| | |жылдамдықпен қозғалған? |

ҮІ. Ой сергіту
|1 қатар |Жаңылтпаш, |
|2 қатар |өлең шумақтар |
|3 қатар |Жұмбақтар |

ҮІІ. Өз орнына қой (халықтық педагогиканы пайдалану арқылы мақал мәтелдерді
физикалық тұрғыда мағынасын тауып өз орнына қою керек)
|Диффузия |Бір сасық құмалақ, бір қарын майды шірітеді.|
|Қозғалыс |Басында миы жоқтың, аяғына дамыл жоқ |
|Инерция |Тамшы тас жарады |
| |Кенет трамвайдың жүрісі кілт баялағанда, шал|
| |ілгері лықсып, құлай жаздады |
| |Шапшаң жүргенге шаң жұқпас |
| |Алған бағыттан алаңдамай еңбек етсең аз |
| |күшпен, көпке жетесің |

ҮІІІ. Деңгейлік тапсырмалар (өздерін бағалау) 10 мин

|Деңгейлік тапсырма |Баллы |
|(1-деңгей) | |
|1 нұсқа |2 нұсқа | |
|Мектеп пен үйдің арасы 200м. Оқушы |Футболшылардың қозғалысын |1 балл |
|мектепке барып, үйге қайта келгенде |бақылай отырып шабуылшының ойын| |
|қанша жол жүрді және орын ауыстыруы |кезінде шамамен 12 км | |
|қанша? |жүгіретінін байқадық. Орын | |
|Кеңістіктің негізгі қасиеттері |ауыстыру мен жолын есепте? | |
|қандай? |Уақыттың негізгі қасиеттері | |
| |қандай? |1 балл |
|(2-деңгей) |
|1 нұсқа |2 нұсқа | |
|Дене барлық жүрілуге тиісті жолдың |Автомобиль алғашқы 30 мин. | |
|бірінші жартысын 15м/с жылдамдықпен,|ішінде 15 м/с жылдамдықпен, |2 балл |
|ал екінші жартысын 10м/с |одан кейін 20мин. ішінде 10м/с | |
|жылдамдықпен жүріп өтті. Орташа |жылдамдықпен қозғалды. Орташа | |
|жылдамдықты есепте? |жылдамдықты есепте? | |
|10 с ішінде ұшақ қанша жерге орын |Ай жерді айналғанда 50 км жолға| |
|ауыстырды? |қанша уақыт жіберді? | |
| | |2 бал |
|(3-деңгей) |
|36 км/сағ жылдамдықпен жүріп келе жатқан поездың вагонын, оның |5 балл |
|жүрісіне перпендикуляр бағытта атылған оқ тесіп өтті. Вагонның | |
|қабырғасындағы бір тесік екіншісіне қарағанда 3 см жылжыған. Вагонның| |
|ені 2,7м. Оқтың жылдамдығы қандай? | |

ІХ. Жоба қорғау («Инерция», «Кеңістік», «Уақыт») әр қайсысына
5 минуттан
Х. Бекіту.
1) Қозғалыс дегеніміз не?
2) Қозғалыс түрлері қандай?
3) Қандай физикалық шамалармен таныстық?

ХІ. Үйге тапсырма: 11 тапсырма.

|Деңгейлік тапсырма |Баллы |
|(1-деңгей) | |
|1 нұсқа |2 нұсқа | |
|Мектеп пен үйдің арасы 200м. Оқушы |Футболшылардың қозғалысын |1 балл |
|мектепке барып, үйге қайта келгенде |бақылай отырып шабуылшының ойын| |
|қанша жол жүрді және орын ауыстыруы |кезінде шамамен 12 км | |
|қанша? |жүгіретінін байқадық. Орын | |
|Кеңістіктің негізгі қасиеттері |ауыстыру мен жолын есепте? | |
|қандай? |Уақыттың негізгі қасиеттері | |
| |қандай? |1 балл |
|(2-деңгей) |
|1 нұсқа |2 нұсқа | |
|Дене барлық жүрілуге тиісті жолдың |Автомобиль алғашқы 30 мин. | |
|бірінші жартысын 15м/с жылдамдықпен,|ішінде 15 м/с жылдамдықпен, |2 балл |
|ал екінші жартысын 10м/с |одан кейін 20мин. ішінде 10м/с | |
|жылдамдықпен жүріп өтті. Орташа |жылдамдықпен қозғалды. Орташа | |
|жылдамдықты есепте? |жылдамдықты есепте? | |
|10 с ішінде ұшақ қанша жерге орын |Ай жерді айналғанда 50 км жолға| |
|ауыстырды? |қанша уақыт жіберді? | |
| | |2 бал |
|(3-деңгей) |
|36 км/сағ жылдамдықпен жүріп келе жатқан поездың вагонын, оның |5 балл |
|жүрісіне перпендикуляр бағытта атылған оқ тесіп өтті. Вагонның | |
|қабырғасындағы бір тесік екіншісіне қарағанда 3 см жылжыған. Вагонның| |
|ені 2,7м. Оқтың жылдамдығы қандай? | |
| | |
| | |
|Деңгейлік тапсырма | |
|(1-деңгей) |Баллы |
|1 нұсқа |2 нұсқа | |
|Мектеп пен үйдің арасы 200м. Оқушы |Футболшылардың қозғалысын |1 балл |
|мектепке барып, үйге қайта келгенде |бақылай отырып шабуылшының ойын| |
|қанша жол жүрді және орын ауыстыруы |кезінде шамамен 12 км | |
|қанша? |жүгіретінін байқадық. Орын | |
|Кеңістіктің негізгі қасиеттері |ауыстыру мен жолын есепте? | |
|қандай? |Уақыттың негізгі қасиеттері | |
| |қандай? |1 балл |
|(2-деңгей) |
|1 нұсқа |2 нұсқа | |
|Дене барлық жүрілуге тиісті жолдың |Автомобиль алғашқы 30 мин. | |
|бірінші жартысын 15м/с жылдамдықпен,|ішінде 15 м/с жылдамдықпен, |2 балл |
|ал екінші жартысын 10м/с |одан кейін 20мин. ішінде 10м/с | |
|жылдамдықпен жүріп өтті. Орташа |жылдамдықпен қозғалды. Орташа | |
|жылдамдықты есепте? |жылдамдықты есепте? | |
|10 с ішінде ұшақ қанша жерге орын |Ай жерді айналғанда 50 км жолға| |
|ауыстырды? |қанша уақыт жіберді? | |
| | |2 бал |
|(3-деңгей) |
|36 км/сағ жылдамдықпен жүріп келе жатқан поездың вагонын, оның |5 балл |
|жүрісіне перпендикуляр бағытта атылған оқ тесіп өтті. Вагонның | |
|қабырғасындағы бір тесік екіншісіне қарағанда 3 см жылжыған. Вагонның| |
|ені 2,7м. Оқтың жылдамдығы қандай? | |

«ҚОЗҒАЛЫС» тарауын қорытындылау

Сабақтың мақсаты:
Білімділік- «Қозғалыс» тарауындағы негізгі физикалық ұғымдарды
қайталап еске түсіру және оларды есептер шығаруда қолдана білуге үйрету;
Дамытушылық- алған білімді практикамен ұштастыра білуге, формулаларды
түрлендіре білуге үйрету, ойларын дамыту, қарапайымнан күрделіге жеткізу;
сынтұрғыда ойлау;
Тәрбиелік- оқушыларды топтың, ұжымдық жұмысқа, еңбексүйгіштікке
тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: қорытындылау, білімді жинақтау сабағы.
Сабақтың әдісі: Сұрақ – жауап, деңгейлік, саралап оқыту.
Барысы:
І.Ұйымдастыру.
ІІ. Сабақтың мақсатын іске асыру.
ІІІ. Үй жұмысын тексеру (Физикалық диктант)
Ү. Тақтаға есептер шығарту.
ҮІ. Ой сергіту
ҮІІ. Өз орнына қой
ҮІІІ. Деңгейлік тапсырмалар (өздерін бағалау) 10 мин
ІХ. Жоба қорғау («Инерция», «Кеңістік», «Уақыт») әр қайсысына
5 минуттан
Х. Бекіту.
ХІ. Үйге тапсырма: 11 тапсырма.

Ү. Тақтаға есептер шығарту.
|1 қатар |2 қатар |3 қатар |
|Түзу жолда тұрған |Станциядан жүк пойызы 72|Аквариумның қабырғаларын|
|бақылаушының қасынан, |км/сағ жылдамдықпен |тазарту үшін оған салып |
|батыстан шығысқа қарай |шықты, ол 1440 км жол |қойған ұлулардың біреуі |
|12 км/сағ жылдамдықпен |жүру үшін қанша уақыт |сейсенбі күні күні 16 |
|келе жатқан велосипедші |кетеді? |сағат 30 минуттан |
|жүріп өтті. Ол бұдан 2 | |бастап, содан |
|сағат бұрын қай жерде | |бейсенбінің 9 сағат 00 |
|болды? | |минутына дейін қабырға |
| | |бойымен 42 см жүрген. |
| | |Ұлу қандай орташа |
| | |жылдамдықпен қозғалған? |

|Диффузия |Бір сасық құмалақ, бір қарын майды шірітеді. |
|Қозғалыс |Басында миы жоқтың, аяғына дамыл жоқ |
|Инерция |Тамшы тас жарады |
| |Кенет трамвайдың жүрісі кілт баяулағанда, шал ілгері |
| |лықсып, құлай жаздады |
| |Шапшаң жүргенге шаң жұқпас |
| |Алған бағыттан алаңдамай еңбек етсең аз күшпен, көпке |
| |жетесің |

|Деңгейлік тапсырма |
|(1-деңгей) |
|1 нұсқа |2 нұсқа |
|Мектеп пен үйдің арасы 200м. Оқушы мектепке|Футболшылардың қозғалысын бақылай |
|барып, үйге қайта келгенде қанша жол жүрді |отырып шабуылшының ойын кезінде |
|және орын ауыстыруы қанша? |шамамен 12 км жүгіретінін байқадық. |
|Кеңістіктің негізгі қасиеттері қандай? |Орын ауыстыру мен жолын есепте? |
| |Уақыттың негізгі қасиеттері қандай? |
|(2-деңгей) |
|1 нұсқа |2 нұсқа |
|Дене барлық жүрілуге тиісті жолдың бірінші |Автомобиль алғашқы 30 мин. ішінде 15 |
|жартысын 15м/с жылдамдықпен, ал екінші |м/с жылдамдықпен, одан кейін 20мин. |
|жартысын 10м/с жылдамдықпен жүріп өтті. |ішінде 10м/с жылдамдықпен қозғалды. |
|Орташа жылдамдықты есепте? |Орташа жылдамдықты есепте? |
|10 с ішінде ұшақ қанша жерге орын |Ай жерді айналғанда 50 км жолға қанша |
|ауыстырды? |уақыт жіберді? |
|(3-деңгей) |
|36 км/сағ жылдамдықпен жүріп келе жатқан поездың вагонын, оның жүрісіне |
|перпендикуляр бағытта атылған оқ тесіп өтті. Вагонның қабырғасындағы бір тесік |
|екіншісіне қарағанда 3 см жылжыған. Вагонның ені 2,7м. Оқтың жылдамдығы қандай? |

ІХ. Жоба қорғау («Инерция», «Кеңістік», «Уақыт») әр қайсысына
5 минуттан
Х. Бекіту.
1) Қозғалыс дегеніміз не?
2) Қозғалыс түрлері қандай?
3) Қандай физикалық шамалармен таныстық?

ХІ. Үйге тапсырма: 11 тапсырма.

-----------------------
Су ағады

Доп ұшады

әткеншек тербеледі

Механикалық қозғалыс

Құс ұшады

Метеор құлайды

Адам қозғалады

Поезд қозғалады

Тастың құлауы

Желдің соғуы

Желдің соғуы

8

5

6

7

10

3

4

2

1

1

1

1

1

1

1

9

Тастың құлауы

Поезд қозғалады

Адам қозғалады

Метеор құлайды

Құс ұшады

әткеншек тербеледі

Доп ұшады

Су ағады

Механикалық қозғалыс

Ұқсас жұмыстар
§26. Бір қалыпты емес қозғалыс кезіндегі орташа жылдамдық
Төмендегі сөреде тұруды үйрену,ұзындыққа секіруді қайталау
Тапсырма түрі
Зат мөлшері
ЭНЕРГИЯ БӨЛІМІ БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУ
Бірқалыпты түзусызықты қозғалыс графигі
Есептерді теңдеу құру арқылы шығару
Қалқаншаға доп лақтыру және онымен күресу
Теңүдемелі қозғалыс кезіндегі дененің үдеуін анықтау.9-сынып.зертханалық жұмыс №1
Формулаларды көшіру
Пәндер