Мысал өлеңдері

Пәні:
Қазақ әдебиеті
Бағыты:
Қоғамдық - гуманитарлық
Пән мұғалімі:
Бегалина Райхан Тоқсанбайқызы
Сағат саны
Барлық оқушыларды сабаққа тарту жұмысы
(7модульді ықпалдастыру)
Кіріспе. 19ғ. бірінші жартысындағы әдебиеті
ХІХ ғасырдағы қазақ елінің тарихи-әлеумет-тік жағдайы. Ресейдің қазақ елін отарлауы, отаршылдыққа қарсы бұқаралық күрес. Кенесары Қасымұлы, Исатай Тайманұлы, Махамбет Өтемісұлы бастаған көтеріліс туралы. Қазақ еліндегі тарихи-әлеуметтік жағдайлардың қоғамдық санаға ықпалы.
әдебиет теориясы: сыншылдық дәстүр;
пәнаралық байланыс: ХІХ ғасырдағы Қазақстан тарихының І жартысы;
Қазақ даласындағы өмір құбылыстарын өлең, жыр, толғауларына арқау еткен қазақ поэзиясының көрнекті өкілдері Байтоқ, Жанұзақ, Шернияз, Алмажан туралы оқып, танысады. ХІХ ғасырдың бірінші жартысындағы қазақ әдебиеті тарихында әртүрлі ағымдардың пайда болуымен, «Зар заман» ақындарының шығармаларына ортақ сарындарды талдау барысында анықтайды.
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: М. Сералиннің «Топжарған» поэмасы;
-Ассоциация әдісі; топтас-тыру;
-өзара оқыту;
-ББҮ; Блум өлшемдеріне сай сұрақтар қою,
-Өзара бағалау;
-өзін-өзі бағалау; - сұрақ-жауап;
- топтық әңгіме;
Дулат Бабатайұлы өмңрң мен шығармашылығы
Ақынның өмірі мен шығармашылығы туралы мәлімет. Дулат - ХІХ ғасырдың орта кезіндегі қазақ поэзиясын мазмұн, тақырып, түр жағынан байыта түскен, көркемдік тәсіл тұрғысынан жаңа сатыға көтерген ірі ақын.
пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы;
Дулат өлеңдеріндегі адам образдары, табиғат бейнесін СКТ -жүргізеді. Мысал өлеңдері. «Аягөз» өлеңінің тақырыбы мен көркемдік ерекшелігі, тіл оралымын тауып талдайды.
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: «Бес ғасыр жырлайды» кітабы;
әдебиет теориясынан ұғымы қалыптасады: аллитерация, ассонанс, эпитет, метафора, теңеу;
Дулат Бабатайұлы "Еспембет" дастаны
«Еспембет» дастанының сюжеттік маңызы.
Диалогтық оқытудағы і сұрақтар.
Шығармашылық жұмыс.
Постермен жұмыс Рөлдік ойын.
Махамбет Өтемісұлы өлеңдері
Ақынның өмір сүрген дәуірі мен ақын өлеңдерінен көрініс табатын халықтың арман-тілегі. М. Өтемісұлы шығармаларының қазақ әдебиеті тарихындағы орны
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: Т. Медетбектің «Махамбет рухының монологі» өлеңі;
Түсіндіру, талдау, сұрақ-жауап; Диалогтық оқыту,
Дәптермен жұмыс, жеке, жұппен, топпен жұмыс.
Махамбет жырларындағы Исатай мен ақынның өз бейнесі
Махамбет жырларындағы Исатай мен ақынның өз бейнесі.
Өлеңдерінің көркемдік ерекшелігі мен жанры
пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы, музыка Құрманғазы «Кішкентай», электрондық оқулық Махамбет туралы телесабақ;
Ақын поэзиясындағы реалистік, романтикалық сипатты ажыратады. Көркемдік ерекшелігі мен жанрына талдау жасайды.
Әдебиет теориясы: әдебиеттің қоғам өмірімен байланысы туралы ұғымды түсінеді. Дыбыс қайталау ассонанс, аллитерация Риторикалық сұрау. Өлең құрлысына талдау жасайды.
Сүйінбай Аронұлы шығармалары
Сүйінбай - қазақ поэзиясын мазмұны, түрі, тақырыбы жағынан байытуда өзіндік орны бар ақын. пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы;
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: М. Жолдасбековтің «Асыл сөздің атасы» - Алматы, 1996;
Оның халық мұңын мұңдап, үстем тап өкілдерінің әділетсіздігін бетіне басып әшкерелеп отырған батыл да әділ сыншы екендігін дәлелдейтін өлеңдеріне талдау жүргізеді. СКТ жасайды.
Топтық, жеке жұмыс,
диалогтік оқыту(зерттеу,
әңгімелесу), АКТны қолдану(active pen арқылы жұмыстану),
сөздікпен жұмыс, венн диаграмма, кубизм
Сүйінбай -айтыстың асқан шебері
«Сүйінбай мен Тезек төре», «Сүйінбай мен Қатаған» айтыстары. Сүйінбай - айтыстың асқан шебері және қазақ пен қырғыз елдеріне өткір тілі, озық ойымен кеңінен танылған ақын) ;
Шортанбай Қанайұлы "Зар заман" "Опасыз жалған" "Бала зары"жыр-толғаулары
Түркістан қаласы маңында дүниеге келген суырыпсалма ақынның шығармалары пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы;
әдебиет теориясынан түсінік қалыптасады: жыршылық дәстүр, эпитет, теңеу, метафора, синекдоха ұғымымен танысады.
ХІХ ғасырдың орта тұсындағы патша үкіметінің қазақ даласын отарлау саясатынан туындаған әлеуметтік өмірдің шынайы суреттелуін өлеңдерін талдау барысында түсінеді.
Сұрақ-жауап, диалог, салыстыру,
жеке, жұптық, топтық
Шығармаларындағы әлеуметтік теңсіздік тақырыбы
Шортанбай - еңбекші бұқараның азапты ауыр тұрмысын, шынжыр балақ, шұбар төстердің әділетсіздігі мен зұлымдығын әшкерелеген ақынның бірі.
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: С. Қирабаевтың «Әдебиетіміздің ақтаңдақ беттері» - Алматы, 2000;
Ақынның өткен игі жақсылардың іс-әрекетін аңсап, тәлім-тәрбие мәселесін ескі салт-жоба, шариғат тұрғысынан қарастыруын өлеңдерін талдау барысында танысады. оқып, оның айтыс ақыны екендігіне көз жеткізеді.
Топтық, жеке жұмыс, диалогтік оқыту(зерттеу,
әңгімелесу), АКТны қолдану(active pen арқылы жұмыстану),
сөздікпен жұмыс, венн диаграмма
Майлықожа Сұлтанқожаұлының шығармашылығы
пәнаралық байланыс: музыка өнері (терме), Қазақстан тарихы;
Түсіндіру, талдау, сұрақ-жауап; Диалогтық оқыту,
Дәптермен жұмыс, жеке, жұппен, топпен жұмыс.
ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы қазақ әдебиеті
Ыбырай мен Абай негізін салған демократтық, ағартушылық бағыттағы әдебиеттің тууы. Ағартушы идеяның алдыңғы орынға шығуы.
әдебиет теориясы: лирикалық жанр өлең ырғағы;
пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы;
ХІХ ғасыр поэзиясы - өз дәуірінің шындық жайларын жинақтап қамтыған көркемдік шежіре екендігін түсінеді. . Әдебиеттің реалистік сипатын ажыратады. Романтикалық үлгідегі шығармаларды «Медғат - Қасым», «Дағыстаны» дастандарын оқып, талдайды.
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: Х. Сүйіншәлиев
« ХҮІІІ-ХІХ ғасырлардағы қазақ әдебиеті» -Алматы;
Түсіндіру, талдау, сұрақ-жауап; Диалогтық оқыту,
Дәптермен жұмыс, жеке, жұппен, топпен жұмыс.
Қашаған Күржіманұлы өмірі мен шығармашылығы
Қашаған өлеңдеріндегі ізгілік қасиеттердің дәріптелуі, халық мұратының жырлануы және әділетсіздіктің сыналуы. Қашағанның қазақ әдебиеті тарихындағы ірі ақын, айтыскер жырау болғандығы.
Қашаған Күржіманұлының дастандары
әдебиет теориясы: теңеу, эпитет, толғау туралы ұғымды кеңейту ; пәнаралық байланыс; Қазақстан тарихы, ХІХ ғасырдың аяғы мен ХХ ғасырдың басы
Топтық, жеке жұмыс,
диалогтік оқыту(зерттеу,
әңгімелесу
Сағат саны
Барлық оқушыларды сабаққа тарту жұмысы
(7модульді ықпалдастыру)
Мұрат Мөңкеұлы шығармаларындағы замана жайының суреттелуі
әдебиет теориясы: эпитет, метафора, теңеу;
пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы;
-өзара оқыту;
-Өзара бағалау;
-өзін-өзі бағалау; - сұрақ-жауап;
- топтық әңгіме;
"Үш қиян" толғауы "Зар заман" дәуірі әдебиетінің үздік туындысы
Мұрат - айтыс өнерінің шебері
өзіндік ізденіс жұмыстарын жүргізеді: Б. Омарұлы Мұрат Мөңкеұлы - Алматы, 1993;
Өлеңдеріндегі ел, жер тағдыры туралы толғамдарымен танысады. Қарасай-Қази дастанының сюжеттік желісін талдайды. Ақынның сатиралық шығармаларын оқып танысады. Шығармаларының көркемдік ерекшеліктеріне СКТ жүргізеді.
Шоқанның өмірі мен шығармашылығы
Шоқан - қазақ халқының тұңғыш талантты ғалымы, әдебиет зерттеушісі. Шоқан - шығыстанушы ғалым.
Диалогтық оқытудағы сұрақтар.
Шығармашылық жұмыс.
Постермен жұмыс Рөлдік ойын.
Очерктері мен зерттеу еңбектері
Шоқан - қазақ, қырғыз ауыз әдебиетін жинап зерттеуші. Ғалымның қазақ әдебиетінің тарихы мен теориясына қатысты ойлары.
Ғалымның қазақ әдебиетінің тарихы мен теориясына қатысты ойлары
әдебиет теориясы: әдебиеттің қоғам өміріндегі маңызы; пәнаралық байланыс : Қазақстан тарихы, театр С. Мұқанов «Шоқан Уәлиханов» пьесасы;
Ыбырайдың өмірі мен ағартушылық қызметі
пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы, өзін-өзі тану, технология;
Ыбырай Алтынсарин-қазақ әңгіме жанрының негізін қалаушы
Ыбырай - қазақ балалар жазба әдебиетін дамытушы.
әдебиет теориясы: әңгіме туралы түсінікті дамыту;
Әңгмелерін оқып, мазмұнын игереді. СКТ жүргізеді.
Өз көзқарастарын дәлелдеп, пікірталас жүргізеді.
Ойтолғау жазады.
Диалогтық оқытудағы сұрақтар.
Шығармашылық жұмыс.
Постермен жұмыс Рөлдік ойын.
-өзара оқыту; өзара бағалау;
-өзін-өзі бағалау; - сұрақ-жауап;
- топтық әңгіме;
Абайдың өмірі мен шығармашылығы
Абайдың өмірі, шығармашылық жолы.
Табиғат лирикасы
Ұлы ақын өлеңдерінің құдіреті туралы, Абайдың қазақ поэзиясына енгізген жаңалықтары. Ақынның тіл байлығы.
Әдебиет теориясы : әдебиеттің халықтығы туралы. Лирика ұғымын кеңейту)
Әдеби туындыдағы басты проблематиканы анықтайды
Өлеңдеріне СКТ жүргізу арқылы көркемдік ерекшелігн игереді. Мәнерлеп оқиды. Ойтолғау жазады.
Диалогтық оқытудағы жоғары және төменгі мәртебелі сұрақтар.
Шығармашылық жұмыс.
Постермен жұмыс Рөлдік ойын.
Әдебиет теориясына талдай алады;
Эссе жазады.
Диалогтық оқытудағы сұрақтар.
Шығармашылық жұмыс.
Постермен жұмыс Рөлдік ойын.
Диалогтық сұрақтар.
Шығармашылық жұмыс.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz