Әрекет шешу жолы

Ж. Досмұхамедов атындағы педагогикалық
колледждің жоғарғы санатты математика пәні
оқытушысы: Жұматова Мария Сағынбайқызы
Орал қаласы. Солтүстік-Шығыс ауд. 33 үй, 6 пәтер.
Т. 8-7112 26 15 97
8 701 171 12 55
Алғы сөз
Қазақстан қоғамындағы өзекті мәселелердің бірі - күтілетін нәтижелерге бағытталған жаңарған білім мазмұнын игерген, өзгерістерге икемді, жаңа ақпараттық технологияларды өз әрекетінде қолдана алатын, бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру болып табылады.
Ұсынылып отырған есептер жинағы 12 жылдық орта білім стандарты аясында оқушылардың ақпараттық, коммуникативтік, проблеманы шешу құзіреттіліктерін қалыптастыруға бағытталған . Жинақта теориялық тұрғыда алған білімді практикада жүзеге асыру дағдыларын қалыптастыруға, ойлау мәдениеті дәрежесін жетілдіруге қажетті материалдар қамтылған.
Нәтижеге бағдарланған жалпы орта білім берудің жаңа жүйесіне көшу мамандарды даярлауды ұйымдастырудың мазмұны мен технологияларын, мақсаттар проблемаларын өзектендіреді. Болашақ мұғалімдер математиканың жалпы заңдылықтары, әдіс-тәсілдерімен қатар есеп шығарудың жолдарын білуі керек, ойлаудың еркіндігін, сананың салауаттылығын, тапқырлықты керек ететін есептерді шығару қажет.
Жинақта салу есептері, циркульмен сызғыш арқылы салу және салу есептерін алгебралық жолмен шығару есептері келтірілген. Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту, геометриялық түрлендірулер теориясын қолданып салу есептерін орындау да қарастырылған. Салу алгоритмі және қадамдары сызба арқылы көрсетілген.
Геометрия пәнінде осы тақырыпқа берілген сағат санының аз берілуі және тапсырма түрлерінің аз берілуіне байланысты оқушылар өз беттерімен салу есептерін орындауда қиыншылықтарға кездеседі.
Салу есептерін жаңа материалды енгізгенде, пысықтағанда және қайталағанда, тереңдетіліп оқытылатын сыныптарда, үйірмелерде, факультатив сабақтарында мұғалімдерге, колледж студенттеріне, мектеп оқушыларына пайдалануға болады.
Құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған тапсырмалар
7- сынып
Суретке назар аударыңыз және осындай үш трапециядан тең бүйірлі үшбұрыш құрастырыңыз.
- Суретті талдайды.
- Трапецияның түрін анықтайды.
- Үшбұрыш құрастыру жағдайын қарастырады.
- Сәйкес қабырғаларын салыстырады.
- Үш трапецияны бір -біріне жалғайды.
- Қалдырылған есеппен сәйкес жоспар бойынша бақылау жүргізеді.
- Сұрақ қоя отырып, ақпарат алады.
- Диалог, фактіге негізделген ақпараттардың негізгі мазмұнын түсінеді.
- Ережеге сәйкес бастайды және аяқтайды.
- Диалогтың мақсатына сәйкес сұрақтар қояды және сұрақтарға жауап береді.
99 0 тең бұрыш салыңдар.
-өз іс-әрекетіне берілген алгоритм бойынша ағымдағы бақылауды орындайды.
Берілгені: 36 0 тең бұрыш
Ақпараттар
ды өңдеу
- тең бұрыштар ұғымын анықтайды;
- бұрыштарды тең екі бөлікке бөлу ережесін сақтайды;
Салу керек: 99 0 тең бұрыш
![]()
Жазбаша
қатынас
Салу жолы:
1) 36 0 тең бұрышты үш рет саламыз.
2) Бұрыштың табанына перпендикуляр түсіреміз.
Жазбаша
қатынас
3) Екінші жарты бұрышты тең 2 бөлікке бөлеміз
Ізделінді бұрыш
1 0 тең бұрыш салыңыздар.
- есепті шығару бойынша логикалық және уақытша қадамдардың ретін анықтайды.
Берілгені:
Салу керек:
- ақпаратты белгілі мен белгісізге бөледі;
- ұсынылған ақпараттан қойылған міндеттерді шешуге қажетін бөліп алады.
19 санының квадраты 361, осы деректі пайдаланып, шеңбердің бойына 19 0 бұрышты 19 рет орналастырамыз.
- құрылымдағы жазбаша байланысуда стандартты өнімдері нысанында өз ойын рәсімдейді.
Берілгені: 54 0 тең бұрыш
Салу керек: 18 0 бұрышты
Салу жолы:
Берілген бұрышты 90 0 толықтырамыз.
Пайда болған 36 0 бұрышты тең 2 бөлікке бөлеміз
Суретті шаршы пайда болатындай етіп үш бөлікке бөліңіздер.
Кескінді жеңілдету үшін тор көзде салынған және CD=DE=GH=HA; AB=BC=FE=FG=2CD
Берілгені: CD=DE=GH=HA; AB=BC=FE=FG=2
CD
Салу керек: Шаршы


Ғалия әр түрлі фигуралардан суретте көрсетілгендей тік төртбұрыш құрастырды. Құрастыруда қолданбаған фигураны анықтаңыз.
- Суретті талдайды.
- Фигуралардың түрін анықтайды.
- Қалдырылған есеппен сәйкес жоспар бойынша бақылау жүргізеді.
- Сұрақ қоя отырып, ақпарат алады.
- Диалог, фактіге негізделген ақпараттардың негізгі мазмұнын түсінеді.
- Ережеге сәйкес бастайды және аяқтайды.
- Диалогтың мақсатына сәйкес сұрақтар қояды және сұрақтарға жауап береді.

- Тапсырма бойынша сұрақ қойып, оқушылармен бірігіп талдайды.
АВС ізделінді үшбұрыш болсын.
- АВ қабырғасының жалғасына екі бағыттаDA = АС және ВЕ = СВ кесінділерін саламыз.
- DС және ЕС кесінділерін саламыз.
- DCE пайда болады. Мұнда DE = Р.
- DAC жәнеВЕС -тең бүйірлі.
- АКDC, DK = KC
- BFFE осыдан А және В анықтауға көмектеседі. Үшбұрыштың сыртқы бұрышының қасиеті бойынша, шығады.
- Осы да, және DE=Р бойыншаDCE салынады.
- Оқушыларға сұрақ қоя отырып, салу жұмыстарын орындайды.
1)
және
саламыз (бұрыштардың биссектрисасы) .
2)
DCE: DE=Р,
,
3) АК
DC, BF
FE орта перпендикулярын жүргізіп, А және В төбелерін аламыз.
АВС- ізделінді үшбұрыш екендігі анықталады.
Жазбаша
қатынас
-өз ойын жай құрылымды жазбаша коммуникацияның стандартты нәтиже түріне келтіреді.
- Салудың дұрыстығын дәйектеу арқылы дәлелдейді.
1)
CАD: СК=КD, АК
CD болғандықтан, катеттері бойынша
АКС =
АКD, сондықтан AD=CA.
CВЕ: СЕ=FE, BF
CE CD болғандықтан, катеттері бойынша
CFB =
BFE, сондықтан CF=FE.
2) DE = DA+AB+BE = CA+AB+BC = P
3) Үшбұрыштың сыртқы бұрышының қасиеті бойынша
BAC= 2
D,
CBA = 2
E, сондықтан
В және
А -ізделінді бұрыштар.
Нәтижелі топтық
коммуникация
-оқушылар өз беттерінше белгіленген шараларға топтық талқылауды қадағалайды.
-оқушылар топтық жұмыс үшін берілген тапсырмаға сәйкес жауап береді (іс-әрекетті орындайды) .
-оқушылар өз идеяларын ұсынады және түсіндіреді.
- Салу жұмысы тек
В +
А < 180
, болғанда ғана орындалады.
Берілген үшбұрышты жеті тең бүйірлі үшбұрышқа және оның үшеуі өзара тең үшбұрыш болатындай бөлікке бөліңіз.
Берілгені: ∆ABC
- Мұғалім тапсырманы шешу үшін анықтамаларды еске түсіре отырып, шешу жолдарын анықтайды, нақты жағдайды суреттейді.
Үшеуі өзара тең, жеті тең бүйірлі үшбұрышқа бөлу керек.
- Суретті талдайды.
- Үшбұрышты бөлу түрін анықтайды.
- Өзара тең үшбұрыш құрастыру жағдайын қарастырады.
кесіндісі
үшбұрышының ең үлкен ұзындығы болсын.
төбесінен
қабырғасын радиус ретінде алып, доға сызамыз.
төбесінен
кесіндісін радиус ретінде алып, доға сызамыз.
төбесінен
кесіндісін радиус ретінде алып, доға сызамыз.
төбесінен
кесіндісін радиус ретінде алып, доға сызамыз.
Диалог.
Жазбаша
қатынас
-диалог, фактіге негізделген ақпараттардың негізгі мазмұнын түсінеді.
-ережеге сәйкес бастайды және аяқтайды.
- үшбұрышқа іштей және сырттай шеңбер салу анықтамаларын еске түсіреді.
-салудың дұрыстығын дәйектеу арқылы дәлелдейді.
анықтайды.
Үшбұрыш төбелерінен биссектрисаларын жүргіземіз:
Іштей сызылған шеңбердің центрін анықтаймыз.
нүктелері арқылы өтетін шеңбер және
үшбұрышына іштей сызылған шеңбердің центрі О нүктесі
нүктелерін О нүктесімен қосамыз.
;
Нәтижелі топтық
коммуникация
оқушылар топтық жұмыс тапсырмаларына сәйкес жауап береді (іс-әрекетті орындайды) .
8 - сынып
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz