Әрекет шешу жолы

Ж. Досмұхамедов атындағы педагогикалық

колледждің жоғарғы санатты математика пәні

оқытушысы: Жұматова Мария Сағынбайқызы

Орал қаласы. Солтүстік-Шығыс ауд. 33 үй, 6 пәтер.

Т. 8-7112 26 15 97

8 701 171 12 55

Алғы сөз

Қазақстан қоғамындағы өзекті мәселелердің бірі - күтілетін нәтижелерге бағытталған жаңарған білім мазмұнын игерген, өзгерістерге икемді, жаңа ақпараттық технологияларды өз әрекетінде қолдана алатын, бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру болып табылады.

Ұсынылып отырған есептер жинағы 12 жылдық орта білім стандарты аясында оқушылардың ақпараттық, коммуникативтік, проблеманы шешу құзіреттіліктерін қалыптастыруға бағытталған . Жинақта теориялық тұрғыда алған білімді практикада жүзеге асыру дағдыларын қалыптастыруға, ойлау мәдениеті дәрежесін жетілдіруге қажетті материалдар қамтылған.

Нәтижеге бағдарланған жалпы орта білім берудің жаңа жүйесіне көшу мамандарды даярлауды ұйымдастырудың мазмұны мен технологияларын, мақсаттар проблемаларын өзектендіреді. Болашақ мұғалімдер математиканың жалпы заңдылықтары, әдіс-тәсілдерімен қатар есеп шығарудың жолдарын білуі керек, ойлаудың еркіндігін, сананың салауаттылығын, тапқырлықты керек ететін есептерді шығару қажет.

Жинақта салу есептері, циркульмен сызғыш арқылы салу және салу есептерін алгебралық жолмен шығару есептері келтірілген. Оқушылардың логикалық ойлау қабілетін дамыту, геометриялық түрлендірулер теориясын қолданып салу есептерін орындау да қарастырылған. Салу алгоритмі және қадамдары сызба арқылы көрсетілген.

Геометрия пәнінде осы тақырыпқа берілген сағат санының аз берілуі және тапсырма түрлерінің аз берілуіне байланысты оқушылар өз беттерімен салу есептерін орындауда қиыншылықтарға кездеседі.

Салу есептерін жаңа материалды енгізгенде, пысықтағанда және қайталағанда, тереңдетіліп оқытылатын сыныптарда, үйірмелерде, факультатив сабақтарында мұғалімдерге, колледж студенттеріне, мектеп оқушыларына пайдалануға болады.

Құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған тапсырмалар

7- сынып

1-тапсырма

Суретке назар аударыңыз және осындай үш трапециядан тең бүйірлі үшбұрыш құрастырыңыз.

Құзыреттілік
Аспектілер
Әрекет/ шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Проблеманы сәйкестен-діру
Әрекет/ шешу жолы: - Мұғалім тапсырманы шешу жолдарын көрсете отырып, нақты жағдайды суреттейді.
Құзыреттілік: Әрекетті жоспарлау және мақсат қою
Аспектілер:

- Суретті талдайды.

- Трапецияның түрін анықтайды.

- Үшбұрыш құрастыру жағдайын қарастырады.

Құзыреттілік: Технология-ларды қолдану
Аспектілер:

- Сәйкес қабырғаларын салыстырады.

- Үш трапецияны бір -біріне жалғайды.

Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Алғашқы ақпаратты бөліп алу
Әрекет/ шешу жолы:

- Қалдырылған есеппен сәйкес жоспар бойынша бақылау жүргізеді.

- Сұрақ қоя отырып, ақпарат алады.

Құзыреттілік: Коммуника-тивтік құзыреттілік
Аспектілер: Диалог
Әрекет/ шешу жолы:

- Диалог, фактіге негізделген ақпараттардың негізгі мазмұнын түсінеді.

- Ережеге сәйкес бастайды және аяқтайды.

- Диалогтың мақсатына сәйкес сұрақтар қояды және сұрақтарға жауап береді.

2-тапсырма
36 0 тең бұрыш берілген. Циркуль мен cызғыштың көмегімен
99 0 тең бұрыш салыңдар.
Құзыреттілік: Құзыреттілік
Аспектілер: Аспектілер
Әрекет/ шешу жолы: Әрекет/ шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Әрекетті жоспарлау және мақсат қою
Әрекет/ шешу жолы:

-өз іс-әрекетіне берілген алгоритм бойынша ағымдағы бақылауды орындайды.

Берілгені: 36 0 тең бұрыш

Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер:

Ақпараттар

ды өңдеу

Әрекет/ шешу жолы:
  • тең бұрыштар ұғымын анықтайды;
  • бұрыштарды тең екі бөлікке бөлу ережесін сақтайды;

Салу керек: 99 0 тең бұрыш

Құзыреттілік: Коммуникативтік құзыреттілік
Аспектілер:

Жазбаша

қатынас

Әрекет/ шешу жолы:

Салу жолы:

1) 36 0 тең бұрышты үш рет саламыз.

2) Бұрыштың табанына перпендикуляр түсіреміз.

Коммуникативтік құзыреттілік: Коммуникативтік құзыреттілік
Жазбашақатынас:

Жазбаша

қатынас

3) Екінші жарты бұрышты тең 2 бөлікке бөлемізІзделінді бұрыш:

3) Екінші жарты бұрышты тең 2 бөлікке бөлеміз

Ізделінді бұрыш


3-тапсырма
19 0 тең бұрыш берілген. Циркульдың, сызғыштың көмегімен
1 0 тең бұрыш салыңыздар.
Құзыреттілік: Құзыреттілік
Аспектілер: Аспектілер
Әрекет, шешу жолы: Әрекет, шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Әрекетті жоспарлау және мақсат қою
Әрекет, шешу жолы:
  • есепті шығару бойынша логикалық және уақытша қадамдардың ретін анықтайды.

Берілгені:

Салу керек:

Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Ақпараттық ізденісті жоспарлау
Әрекет, шешу жолы:
  • ақпаратты белгілі мен белгісізге бөледі;
  • ұсынылған ақпараттан қойылған міндеттерді шешуге қажетін бөліп алады.

19 санының квадраты 361, осы деректі пайдаланып, шеңбердің бойына 19 0 бұрышты 19 рет орналастырамыз.

Құзыреттілік: Коммуника-тивтік құзыреттілік
Аспектілер: Жазбаша қатынас
Әрекет, шешу жолы:
  • құрылымдағы жазбаша байланысуда стандартты өнімдері нысанында өз ойын рәсімдейді.

4-тапсырма
54 0 -қа тең бұрышты циркуль мен сызғыштың көмегімен тең үш бөлікке бөліңіздер.
Құзыреттілік: Құзыреттілік
Аспектілер: Аспектілер
Әрекет/ шешу жолы: Әрекет/ шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Өз іс-әрекетін бағалау
Әрекет/ шешу жолы:

Берілгені: 54 0 тең бұрыш

Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Ақпаратты өңдеу кезінде логикалық амалдарды қолдану
Әрекет/ шешу жолы:

Салу керек: 18 0 бұрышты

Құзыреттілік: Коммуникативтік құзыреттілік
Аспектілер: Жазбаша қатынас
Әрекет/ шешу жолы:

Салу жолы:

Берілген бұрышты 90 0 толықтырамыз.

Пайда болған 36 0 бұрышты тең 2 бөлікке бөлеміз

5-тапсырма

Суретті шаршы пайда болатындай етіп үш бөлікке бөліңіздер.

Кескінді жеңілдету үшін тор көзде салынған және CD=DE=GH=HA; AB=BC=FE=FG=2CD

Құзыреттілік: Құзыреттілік
Аспектілер: Аспектілер
Әрекет/ шешу жолы: Әрекет/ шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Өз іс-әрекетін бағалау
Әрекет/ шешу жолы:

Берілгені: CD=DE=GH=HA; AB=BC=FE=FG=2 CD

Салу керек: Шаршы

Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Ақпаратты өңдеу кезінде логикалық амалдарды қолдану
Әрекет/ шешу жолы:
Құзыреттілік: Коммуникативтік құзыреттілік
Аспектілер: Жазбаша қатынас
Әрекет/ шешу жолы:
6-тапсырма

Ғалия әр түрлі фигуралардан суретте көрсетілгендей тік төртбұрыш құрастырды. Құрастыруда қолданбаған фигураны анықтаңыз.

Құзыреттілік: Құзыреттілік
Аспектілер: Аспектілер
Әрекет шешу жолы: Әрекет шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Өз іс-әрекетін бағалау
Әрекет шешу жолы: - Мұғалім тапсырманы шешу жолдарын көрсете отырып, нақты жағдайды суреттейді.
Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Ақпаратты өңдеу кезінде логикалық амалдарды қолдану
Әрекет шешу жолы:

- Суретті талдайды.

- Фигуралардың түрін анықтайды.

Құзыреттілік: Коммуникативтік құзыреттілік
Аспектілер: Диалог
Әрекет шешу жолы:

- Қалдырылған есеппен сәйкес жоспар бойынша бақылау жүргізеді.

- Сұрақ қоя отырып, ақпарат алады.

Құзыреттілік:
Аспектілер:
Әрекет шешу жолы:

- Диалог, фактіге негізделген ақпараттардың негізгі мазмұнын түсінеді.

- Ережеге сәйкес бастайды және аяқтайды.

- Диалогтың мақсатына сәйкес сұрақтар қояды және сұрақтарға жауап береді.

7-тапсырма
Екі бұрышы және периметрі бойынша үшбұрыш салу.
Құзыреттілік
Аспектілер
Әрекет/ шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Проблеманы сәйкестендіру
Әрекет/ шешу жолы: - Мұғалім тапсырманы шешу үшін жолдарын анықтауға бағыт береді, нақты жағдайды суреттейді.
Құзыреттілік: Әрекетті жоспарлау және мақсат қою
Аспектілер:

- Тапсырма бойынша сұрақ қойып, оқушылармен бірігіп талдайды.

АВС ізделінді үшбұрыш болсын.

  1. АВ қабырғасының жалғасына екі бағыттаDA = АС және ВЕ = СВ кесінділерін саламыз.
  2. DС және ЕС кесінділерін саламыз.
  3. DCE пайда болады. Мұнда DE = Р.
  4. DAC жәнеВЕС -тең бүйірлі.
  5. АКDC, DK = KC
  6. BFFE осыдан А және В анықтауға көмектеседі. Үшбұрыштың сыртқы бұрышының қасиеті бойынша, шығады.
  7. Осы да, және DE=Р бойыншаDCE салынады.
Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Алғашқы ақпаратты бөліп алу
Әрекет/ шешу жолы:

- Оқушыларға сұрақ қоя отырып, салу жұмыстарын орындайды.

1) және саламыз (бұрыштардың биссектрисасы) .

2) DCE: DE=Р, ,

3) АК DC, BF FE орта перпендикулярын жүргізіп, А және В төбелерін аламыз. АВС- ізделінді үшбұрыш екендігі анықталады.

Құзыреттілік: Коммуникативтік құзыреттілік
Аспектілер:

Жазбаша

қатынас

Әрекет/ шешу жолы:

-өз ойын жай құрылымды жазбаша коммуникацияның стандартты нәтиже түріне келтіреді.

- Салудың дұрыстығын дәйектеу арқылы дәлелдейді.

1) CАD: СК=КD, АК CD болғандықтан, катеттері бойынша АКС = АКD, сондықтан AD=CA.

CВЕ: СЕ=FE, BF CE CD болғандықтан, катеттері бойынша CFB = BFE, сондықтан CF=FE.

2) DE = DA+AB+BE = CA+AB+BC = P

3) Үшбұрыштың сыртқы бұрышының қасиеті бойынша BAC= 2 D, CBA = 2 E, сондықтан В және А -ізделінді бұрыштар.

Құзыреттілік:

Нәтижелі топтық

коммуникация

Аспектілер:

-оқушылар өз беттерінше белгіленген шараларға топтық талқылауды қадағалайды.

-оқушылар топтық жұмыс үшін берілген тапсырмаға сәйкес жауап береді (іс-әрекетті орындайды) .

-оқушылар өз идеяларын ұсынады және түсіндіреді.

- Салу жұмысы тек В + А < 180 , болғанда ғана орындалады.


8-тапсырма

Берілген үшбұрышты жеті тең бүйірлі үшбұрышқа және оның үшеуі өзара тең үшбұрыш болатындай бөлікке бөліңіз.

Берілгені: ∆ABC

Құзыреттілік
Аспектілер
Әрекет/ шешу жолы
Құзыреттілік: Проблеманы шешу және өзіндік менеджмент құзыреттілігі
Аспектілер: Проблеманы сәйкестендіру
Әрекет/ шешу жолы:

- Мұғалім тапсырманы шешу үшін анықтамаларды еске түсіре отырып, шешу жолдарын анықтайды, нақты жағдайды суреттейді.

Үшеуі өзара тең, жеті тең бүйірлі үшбұрышқа бөлу керек.

Құзыреттілік: Әрекетті жоспарлау және мақсат қою
Аспектілер:

- Суретті талдайды.

- Үшбұрышты бөлу түрін анықтайды.

- Өзара тең үшбұрыш құрастыру жағдайын қарастырады.

Құзыреттілік: Ақпараттық құзыреттілік
Аспектілер: Алғашқы ақпаратты бөліп алу.
Әрекет/ шешу жолы:

кесіндісі үшбұрышының ең үлкен ұзындығы болсын.

төбесінен қабырғасын радиус ретінде алып, доға сызамыз.

төбесінен кесіндісін радиус ретінде алып, доға сызамыз.

төбесінен кесіндісін радиус ретінде алып, доға сызамыз.

төбесінен кесіндісін радиус ретінде алып, доға сызамыз.

Құзыреттілік: Коммуника-тивтік құзыреттілік
Аспектілер:

Диалог.

Жазбаша

қатынас

Әрекет/ шешу жолы:

-диалог, фактіге негізделген ақпараттардың негізгі мазмұнын түсінеді.

-ережеге сәйкес бастайды және аяқтайды.

- үшбұрышқа іштей және сырттай шеңбер салу анықтамаларын еске түсіреді.

-салудың дұрыстығын дәйектеу арқылы дәлелдейді.

анықтайды.

Үшбұрыш төбелерінен биссектрисаларын жүргіземіз:

Іштей сызылған шеңбердің центрін анықтаймыз.

нүктелері арқылы өтетін шеңбер және үшбұрышына іштей сызылған шеңбердің центрі О нүктесі

нүктелерін О нүктесімен қосамыз.

;

Құзыреттілік:
Аспектілер:

Нәтижелі топтық

коммуникация

Әрекет/ шешу жолы:

оқушылар топтық жұмыс тапсырмаларына сәйкес жауап береді (іс-әрекетті орындайды) .


8 - сынып

9-тапсырма
Қабырғасы мен диагоналының айырмасы бойынша шаршы салу керек

Ұқсас жұмыстар
Дау - жанжал себептерін синаттау
Нанды аяқ астына тастама
Алгоритм және оның қасиеттері
Жұлдыздар картасы
Математикадағы жеті түсті гүл
ТҰЛҒАНЫҢ ӨЗІН - ӨЗІ ТАНУЫ ЖӘНЕ ДАМУЫ
Бастауыш сыныпта оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру
Баланың құқықтары мен міндеттері
Мен және менің құқығым
Балабақшада ойын арқылы балалардың сөздік қорларын дамыту жолы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz