Үлгі сабақ

9 сынып. Алгебра пәні. Пән мұғалімі: Исаева Гүлжауһар

Сабақтың тақырыбы: «Геометриялық прогрессияның алғашқы n мүшесінің
қосындысы»
Сабақтың мақсаты:
1)Білімділік: Геометриялық прогрессияның алғашқы n мүшесінің қосындысының
формуласын қорытып шығара отырып, оны есептер шығаруда дұрыс қолдана алуға
үйрету. Арифметикалық,геометриялық прогрессиялардың қасиеттерін,
ерекшеліктері мен ұқсастықтарын, формулаларын сатылай, жүйелі, комплексті
меңгерту.
2)Дамытушылық: Оқушылардың ойлау, есте сақтау, елестету қабілеттерін,
танымын дамыту. Алған білімдерін өз бетімен қорытындылауға, өмірде қолдана
білуге үйрету.
3)Тәрбиелік: Оқушылардың ұйымшылдығын, белсенділігін арттыру. Өз бетінше
оқуға, ізденуге, шығармашылықпен еңбек етуге тәрбиелеу.
Сабақтың типі: Аралас
Сабақтың түрі: Театрландырылған-шығармашылық сабақ
Сабақтың әдісі: Деңгейлеп саралап оқыту, тест алу, мағынаны тану, ой
қорыту, топтастыру стратегиясы, топтық жұмыс
Сабақтың көрнекілігі: Слайдтар, тест, шығармашылық есеп материалы, шахмат,
тоғызқұмалақ ұлттық ойыны
Пәнаралық байланыс: қазақ әдебиеті, тарих

Сабақтың барысы:
1)Ұйымдастыру кезеңі: а)оқушыларды түгелдеп, сабаққа назарын аудару
ә) сыныпты екі топқа бөлу
б) сабағымыздың ұранын айтқызу: «Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика,
сондықтан оны оқу керек» М.В.Ломоносов
2) Үй тапсырмасын сұрау
А) Танымдық деңгей: -Арифметикалық және геометриялық прогрессияға тізбек
құра және ол тізбек жайлы толық мағлұмат бер.
І топқа: 1-ден 30-ға дейінгі сандар аралығы бойынша
ІІ топқа: 1-ден 40-қа дейінгі сандар аралығы бойынша

|1.Арифметикалық прогрессия дегеніміз|1.Геометриялық прогрессия дегеніміз|
|не? |не? |
|2.Айырмасы , формуласы |2.Еселігі , формуласы |
|3.n-ші мүшесінің формуласы |3.n-ші мүшесінің формуласы |
|4. Қасиеті, формуласы |4. Қасиеті, формуласы |
|5. Алғашқы n мүшесінің қосындысы, |5. ? |
|формуласы | |

-Балалар, ұлттық ойынымыз тоғызқұмалақты білесіңдер ме? Онда 20 ұяшық бар.
2 ұяшық-қазына, тастарды жинау үшін қолданылады. 18 ұяшықта 162 тас бар.
Бұл ойынға 2; 18; 162 сандары қатысады. Бұлар қай прогрессияны құрайды?
Неге? (геометриялық прогрессияны, мүшелері 9 есеге артып отыр)

Ә) Алгоритмдік деңгей: Құрылған тізбек бойынша есептеу жұмыстарын жүргізу
І топ: d=? a5=? a3=? S5=? ІІ топ: q=? в5=? в3=?

3) Жаңа сабақ:
Аңыз бойынша үнді патшасы Сирам мен өнертапқыш Сета арасындағы
оқиғаны көрініс арқылы баяндау (3 оқушы)
-Патшаның Сета өтінішін орындай алмау себебін бүгінгі жаңа сабағымызда
білетін боламыз. 64 шаршының бәріне қажетті астық мөлшері төмендегі сандар
қатарының қосындысына тең:
Sn=в1+ в2+ в3+…+ вn Бұған n-ші мүшесінің формуласын пайдалансақ:
Sn=в1+ в1q+ в1q2+…+ в1qn-1 Бұл теңдіктің екі жағын да q-ге көбейтсек:

qSn=в1q+ в1q2+ в1q3+…+ в1qn теңдігі шығады. Мүшелеп азайтсақ:
qSn-Sn=в1qn-в1 ; Sn(q-1)=в1(qn-1); Sn=в1(qn-1)/(q-1) -геометриялық
прогрессияның алғашқы n мүшесінің қосындысының формуласы.
(ережесін балалар өздері қорытады)
-Енді, балалар, Сетаның қанша астық сұрағанын өздерің формула бойынша
есептеп табыңдар:
S=264-1=18 446 744 073 709 551 615 бидай дәні (20 таңбалы сан)
1 дән 9грамм болса, жуықтап 10грамм деп алсақ, бидай массасы триллион
тоннадан асады (1 844 674 407 370т)
-Үлкен сандардың жазылуымен танысып өтейік:
109 – миллиард
1012 – триллион
1015 – квардиллион
1018 – квинтиллион
1021 - секстиллион
4) Сабақты пысықтау
Б) Эвристикалық деңгей: Тест (оқулықпен жұмыс)
|№ |Тапсырмалар |Жауаптар |
| |Берілгені |Табу керек |А |В |С |
|№222 |в1=10, q=2 |S10 |10230 |10200 |10105 |
|№223 |в8=2,56, q=2 |в1 |0,2 |0,02 |2 |
|№226 |в1=√6, в2=3√6 |S4 |40√6 |36√6 |46 |

В) Шығармашылық деңгей:
І топқа: ΔАВС – теңқабырғалы. АВ=4см. Қалған үшбұрыштардың қабырғаларын
тауып, өспелі тізбек құра. Мүшелерінің қосындысын тап.

В

М
N

А
С

P
ІІ топқа: Ежелгі Мысырлықтардың папирусына мынадай сөйлем жазылыпты: «7
үйдің әрқайсысында 7 мысық бар, әр мысық 7 тышқан жейді, әр тышқан арпаның
7 масағын жейді, әр масақта 7 өлшем арпа өседі». Осыған геометриялық
прогрессия тізбегін құра.

5)Сергіту сәті: Мына кестеде шахмат тақтасының бір бөлігі берілген.Ойын
ережесі бойынша жүретін болсақ қазақ математигінің нақыл сөзін оқимыз.

|да |математика |қамқоршысы |
|бастаушысы |жанашыры |де |
|сан |жаңалықтар |ғылымның |
|іргетасы |химия |физика |

(«Сан-математика ғылымының іргетасы» . Орынбек Ахметбекұлы Жәутіков –физика-
математика ғылымының қазақ арасынан шыққан тұңғыш доктары. 220-дай еңбегі
жарияланған.)

6) Сабақты қорытындылау
-Сонымен арифметикалық және геометриялық прогрессия және оның элементтері
туралы білдік. Енді екеуінің ортақ қасиеттерін атаңдар:
(Венн диаграммасы)
|Арифметикалық прогрессия|Ортақ қасиеттері |Геометриялық прогрессия |
|1.а1,а2,а3,...аn... |1. |1.в1,в2,в3,...вn… |
|2.d=аn-1-аn |2. |2.q=вn+1/вn |
|3.аn=a1+(n-1)d |3. |3.вn=в1qn-1 |
|4.an=(an-1+an+1)/2 |4. |4.вn=√вn-1*вn+1 |
|5.Sn=(a1+an)/2*n |5. |5.Sn=в1(qn-1)/(q-1) |
|Sn=(2a1+(n-1)d)/2*n | | |

7) Бағалау
8) Үйге тапсырма беру: №225, №230

№164 орта мектеп

Үлгі сабақ

Т А Қ Ы Р Ы Б Ы:

9-сынып

Исаева Г

2011-2012 оқу жылы
-----------------------
Арифметикалық

прогрессия

а1,a2,…an…

Геометриялық

прогрессия

в1,в2,…вn....

L

K T

Q R

Ұқсас жұмыстар
Халат тігу. Үлгіні пайдаланып матадан пішу
Абылай ерлігінен үлгі - өнеге алу
Шалбар тігу ерекшеліктері
Сұрақтарға жауап жазыңдар
Тақырып Көлік түрлері
Қазақ тілі кабинеті
Сабақтың бағыты
Дауыссыз дыбыстар
Құрама сандар
Сабақтың барысы. Сабақтың кезеңдері
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz