Мемлекеттік тілді дамыту

Қайрғалиева Саулемай Уресовна
І санатты бастауыш сынып мұғалімі
М. Әуезов атындағы №2 ЖОББМ
Ақжайық ауданы
Батыс Қазақстан облысы
Сабақтың тақырыбы: Тілім барда айтылар сыр ойдағы.
Мақсаты: оқушыларға ана тілін құрметтеп, қадір-қасиетін ұғындыру, қазақ тілінен алған білімдерін жүйелей отырып, адамгершілікке баулу, ақылды, салмақты сөз айтуға, ойын нақты, дұрыс жеткізуге, тапқыр ойымен шешен сөйлеуге көңіл бөлу, шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру.
Міндеттері: оқушыларды туған тілін сүюге, тез ойланып, тапқырлыққа, жауаптарын тиянақты жеткізуге, жүйелі еркін сөйлеуге баулу, таза сөйлеуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: ұлағатты сөздер, ақын-жазушылардың портіреті, кітап бұрышы, интерактивті тақта.
Ұлағатты сөздер
1) . " . . . Халық тілінің байлығын игеру- зор талғам, парасатты тілеитін жұмыс".
2) . "Тіл- жүректіңайтқанына көнсе жалған шақпайды".
3) . "Тіл дегеніміз- қай халықтың болмасын келешегі, . . . тағдыры".
4) . "Әр халықтың ана тілі- білімнің кілті. Біздің жастарымыз ана тіліне жетік, білімді, мәдениетті болсын".
5) . " Тіл жоқ жерде ұлт жоқ".
Шыңғыс Айтыматов
Барысы.
- Ұйымдастыру. Әнұран орындалады.
Кіріспе сөз. " Тәлім- тәрбие
- Негізгі бөлім.
"Білекті бірді, білімді мыңды жығады".
3. Қортынды.
" Тіл тағдыры - барша қазақ халқының тағдыры".
1. Кіріспе сөз.
Мұғалім: Мағжан Жұмабаев атамыз "Тіл- адам жанының тілмашы, тілі кем болса, адамның қор болғаны" деген екен. Тіл- тарих тереңіне бойлатып, өнер бұлағына сусындататын рухани әлемімізлің сарқылмас бұлағы.
Тіл әрбір адамға ана сүтімен беріледі. Тіл- әрбір елдің, ұлттың мақтанышы.
Тәлім- тәрбие тілден басталады.
Олай болса, тіл- бөбектің үні, тіл- ананың әлдиі, тіл- бесік жыр. Ана тілін жырламаған ақын жоқ болар. Ана тілі- ар өлшемі. Тілді шұбарлау - арды шұбарлау, көңіл тұнығын лайлау.
Ән: "Анамның тілі" .
1-оқушы:
Туған тілім -тірлігімнің айғағы,
Тілім барда айтылар сыр ойдағы.
Өссе тілім, мен де бірге өсемін,
Өшсе тілім, мен де бірге өшемін.
2-оқушы: Қазақ тілім - саялаған нұр бағым,
Қазақ тілім - ана тілім, ардағым.
Сен арқылы жетіп жатыр өмірге.
Жан сырларым, тілегім, бар арманым.
3-оқушы: Тілім менің,
Осы тілде шежірем, жырым менің.
Асан қайығы арманы, Қорқыт күйі,
Тағдырмен тамырлас мұңым менің.
Тілім меің,,
Жауға айбарым, ұраным, туым менің.
4-оқушы: Тіл дегенім-түсіністік қүрал,
Тіл арқылы адам бәрін ұғады.
Татулық та бірлік, достық, береке,
Бәрі-бәрі осы ұғыма сияды.
5-оқушы:Тіл-сарқырамас қазына. олхаықпен бірге дамып, күнделікті қарым-қатынас ісіне, қасиетіне қарай байып отырады. Тіл - бабаның көзі, атаның мұрасы.
6-оқушы: Жанбасам да, жансам да,
Туған тілде сайраймын.
Мылқау болып қалсам да,
Туған тілде ойлаймын.
7-оқушы: Туған тілде сыры терең жаным бар,
Туған тілде әнім менен сәнім бар.
Туған тілім тіл болудан қалса егер,
Жүрегімді суырып-ақ алыңдар.
(Интерактивті тақтадан хронология көрсетіледі. )
ІІ. Негізгі бөлім: «Білекті бірді, білімді мыңды жығар»
→
→
1990 жыл
22-наурыз
→
→
→
→
→
Сынып оқушыларын 3 топқа бөлемін.
І-топ. "Балдырған".
ІІ-топ. "Балдәурен".
ІІІ-топ"Балауса".
Кім жеңеді жеңіске, үміт алда,
Қобалжу бар, жүректе күдік бар да,
Әділқазы алқасы атыңды ақта,
Жүректерге арман мен бақыт жолда, -дей отырып сайыстың әділ бағасын беретін қазылар алқасын сайлап алайық.
(Математика, қазақ тілі, ағылшын тілі, орыс тілі, география, биология пәні мұғалімдері) .
Сайысымыз 5 кезеңнен тұрады.
1-кезең: "Бәрін білгім келеді?".
2-кезең: "Өзге тілдің бәрін біл, өз тіліңді құрметте".
3-кезең "Жалғасын тап".
4-кезең. "Ырыс алды - ынтымақ".
5-кезең. "Сөз тапқанға қолқа жоқ".
Жарыста озып шығар жүйріктері,
Әрқайсысы бақтарынан көрер енді, - дей келе оқушыларға сәттілік тілеп сайысымызды бастайық
1-кезең.
Бұл кезеңде әр пән бойынша сұрақтар беріледі. Берілген сұраққа бірінші болып қол көтерген топ мүшесі дұрыс және нақты жауап беруі керек.
Сұрақтар:
1) . Сөз табының неше түрі бар? (9түрі) .
2) . Абайдың неше қарасөзі бар?(45 сөз) .
3) . Ішің ауырса тиым салатын асқорыту мүшесі. (Ауыз) .
4) . Қазақстан Республикасының тұңғыш Конституциясы қай жылы қабылданды ? (1993 жылы 28-қаңтар) .
5) . Дүниенің неше бұрышы бар? (4 бұрышы ) .
6) . 1 жұмыртқа 4 минутта піседі, ал 5 жұмыртқа неше минутта піседі? (4 минутта) .
7) . Қазақстан Республикасының рәміздерін ата. (Ту, Елтаңба, Әнүрән)
8) Бейжің олимпиадасының жеңімпазы ? (Илъя Илъин )
9) Сөйлем айтылу мақсатына қарай нешеге бөлінеді және ата. (4. Хабарлы сөйлем, Лепті сөйлем, Бұйрықты сөйлем, Сұраулы сөйлем. )
10) "Бидай мен қаңбақ" мысалының авторы кім? (Асқар Тоқмағамбетов)
2-кезең.
Бұл кезеңде жұмбақ жасырылады. Жауабы 3 тілде айтылуы керек.
- Үндемес серік, ақылы берік. (кітап-книга-book)
- Бесікте тентек бала шырылдайды,
Көтерсең құлағыңа сыбырлайды. (телефон-telephone)
- Толып келіп бос кетеді (қасық-ложка-spoon)
- Жемге ауыз салса - ұтылғаны,
Айналып өтсе- құтылғаны. (балық-рыба-fish)
- Екі бала үстінде,
Орын бермес ешкімге.
Бара жатыр ерні жырық қояндай. (түйе-верблюд-саmеl)
- Тұмсығымен қозғалар,
Соңында аппақ із қалар. (бор-мел-сhаlk)
3-кезең: “Жалғасын тап”
Мақал-мәтелдер сайысы
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz