Аян бейнесін құрастыру

Сабақтың тақырыбы: С. Мұратбековтың «Жусан иісі» повесіндегі Аян бейнесі

  • Білімділік: Шығарманың мазмұнын талдай отырып жазушының кейіпкер бейнесін ашудағы шеберлігін таныту;
  • Дамытушылық: Әр түрлі әдіс-тәсілдер арқылы шығармадағы қажетті үзінділерді таңдап ой түйінін қорытындылап шығаруға машықтандыру, кейіпкер бейнесін құрастыру арқылы оқушылардың қиялы мен көркем сөйлеу қабілеттерін арттыру.
  • Тәрбиелік: Кейіпкер тағдырына ортақтастыра білу, сезімді, төзімді, қайырымды болуға, бауырмалдылыққа, мейірімділікке тәрбиелеу.

Сабақтың түрі : Бекіту сабағы

Сабақтың өту әдісі : сұрақ-жауап, көрнекілік, кесте, баяндау, талдау, ішінара іздендіру, дамыта оқыту.

Сабақтың ой-түйіні: “Жетім көрсең, жебей жүр”

Сабақтың барысы.

І. Ұйымдастыру кезеңі.

Оқушылармен амандасу, түгендеу, зейіндерін сабаққа аудару, топқа бөлу.

І топ- «Қамқор»

ІІ топ- «Ізгілік»

ІІІ топ - «Қайрат»

ІҮ топ- «Мейірім»

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.

а) С. Мұратбековтың өмірі, шығармашылығы. Хронологиялық диктант.

  • 1936 жыл 15 қазан;
  • 1957-1963 жыл;
  • 1971 жыл;
  • 1954-1962 жыл;
  • 1962-1972 жыл;
  • 1990 жыл;
  • 1998 жыл;
  • 2003 жыл.

ә) Алдыңғы сабақта құрылған шығарманың композициялық құрылысының кестесі арқылы үй тапсырмасын сұрау.

Шығарманың композициялық құрылысы

  • Шығарманың дайындығы
  • Басталуы
  • Байланысуы
  • Дамуы
  • Шиеленісуі
  • Шарықтау шегі
  • Шығарманың шешімі

Оқиға қай кезеңде болған?

Оқушы жауабын тыңдау.

Кейіпкер дегеніміз кім?

  • Кейіпкер - кез келген әдеби шығармадағы негізгі орталықтағы басты тұлға. Әдебиеттің негізгі обьектісі-адам. Жазушы өз шығармасына адам тағдырын арқау етеді. Оны көрсету үшін жазушы өз кейіпкерлерін әр түрлі жағдайларда, сан алуан адамдармен қарым-қатынасқа түсіреді, өмір тартысының әр кезеңінде көрсетеді.
Кейіпкер: Кейіпкер
Автордың толғанысы: Автордың толғанысы
Түйін(өз көзқарасың):

Түйін

(өз көзқарасың)

Кейіпкер:
Автордың толғанысы:
Түйін(өз көзқарасың):
Кейіпкер:
Автордың толғанысы:
Түйін(өз көзқарасың):

Аян бейнесін құрастыру.

Аянның түр-сипаты, киімі, іс-әрекеті, әдеті бейнеленген жолдарды мәтіннен тауып аламыз, осылайша кейіпкер бейнесін құрастырамыз.

  • “Шолақ жең, ақ жейде, тізеден жоғары қысқа қара шалбар киген, кекіл шашы бар, мұнтаздай таза бір бала тұр екен”.
  • Бұл жолдардан Аянның қандай қасиеті байқалады?
  • “Ол өте ақкөңіл, ақылды бала екен. Адамды іш тартып тұратын жайдары жүзі, не десең де көне кететін жұмсақ мінезі бізді бірден үйіріп әкетті.

Ең жақсы қасиеті- ешкіммен төбелесіп, сөзге келмейтіндігі. Бір- екі рет кейбір шатаққұмар балалар тиісіп те көрген екен. Аян үндеместен қабағын түйіп, ондайлардан сырт айналып кетіп жүрді” деген үзінді нені байқатады?

  • Аян екеуміз бір партада отыратынбыз. Бірінші күннен-ақ ол зеректігімен көзге түсті. Мұғалімнің тақтаға жазған әріптерін айна қатесіз қағазға түсіріп, тез жаттап алып жүрді. Тіпті келе-келе күніне бір-екі әріптен ғана өткенімізге көңілі толмай:

Барлық әріптерді тезірек неге үйретпейді екен. Шіркін, ағама хат жазар едім, -деп күңкілдейтін” деген үзіндіде нені байқадыңдар?

  • Аянның әжесі өліп қапты деген сыбырды алқына тұрып, шүйінші сұрағандай бірімізге-біріміз жеткіздік.
  • Жарғақ сары тон киген Аян күлімдеп тұратын қара көзі шарасынан шыға жаутаңдап, өңі боп-боз, есігінің алдында тұр екен. Үйінде көрші -қолаң әйелдер бір-бірімен шуылдаса көрісіп, азан-қазан болып жатқанмен, ол көзіне жас алмапты”
  • Сонда қалай ойлайсыңдар? Аян мүлде жылай білмей ме?

Ұқсас жұмыстар
Сайын мұратбеков "жусан иісі"
М.жұмабаевтың "батыр баян" поэмасын талдау. 9-сынып
Жусан иісі
С.Мұратбеков.Жусан иісі. 2 сағат
Тортай мінген ақбоз ат
Абайдың суреттері
Ақсақ Темір жайлы аңыз
К. ушинский. «төрт тілек»
Диалогтік оқыту арқылы сыни тұрғыдан ойлауға дағдыландыру
Абай жолындағы әйелдер бейнесі
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz