Әдеп сақтау

Маңғыстау облысы, Ақтау қаласы
№8 орта мектеп педагог - психологі
Баймуратова Баян Бахиевна
- Әдістемелік көмекші құрал: «Өзін - өзі тану» Алматы, 2010ж (6 сынып)
- Шакузадаұлы Н. «Әдептілік қағидалары». Алматы, 2000ж.
- Табылдиев Ә. «Әдеп әліппесі». Алматы, 1997ж
- Оқушылар қарым - қатынас мәдениеті туралы түсініктері кеңейтіледі.
- Диалогтік сұрақтар арқылы оқушылар сыни тұрғыда ойлана алады.
- Салыстыру арқылы топтық және өзіндік бағалауға дағдыланады.
Айым болып тудың ба?
Күнім болып тудың ба?
Ата жолын қудың ба?
Әке жолын қудың ба?
Бұл дүниеге келген соң,
сұрауы бар судың да.
Айдарыңнан айналдым,
Маңдайыңнан айналдым.
Торсық шеке, тоқ шеке
Бақ болар деп ойладым.
Ашық жанар көңілің
Ақ болар деп ойладым.
Қуанышым - арай жүз,
Сөйлесерміз талай біз.
Бар ағайын жиналып,
Мәз боп саған қараймыз.
Сендей бала ешкімде
Болмаған деп санаймыз.
Жалғыз дара - өзіңсің,
Атасының көзісің, Әжесінің сөзісің,
Мен барымды аяман,
Ботақаным, сен үшін.
Сұрақ қою арқылы әңгімелесу:
Топқа бөлу:
Тренинг : « Мен қандай түсті
ұнатамын? »
Топтық жұмыс: «Әдеп» (сөзіне ассоциация
жасау)
3 топқа тапсырма беріледі: «Ойланайық, пікірлесейік»
- Бұл өлең кімге арналады?
- Сендерді жақсы көретін адамдарға сендер қалай жауап беріп жүрсіңдер?
Тақтадағы 3 түсті стикерді әр оқушы таңдап алу арқылы оқушыларды 3 топқа бөлемін
Тренингі арқылы көшбасшыны анықтаймын
Оқушылар АКТ пайдаланып «Әдеп» туралы материал тауып алып ассоцация жүргізеді.
Диалогтік сұрақтар:
- Әдеп. Әдеп сақтау
- Әдептілік сақтау дегеніміз не?
- Әдептілік адамның іс - әрекетінде қалай көрініс табады?
(Осы сөздер туралы түсінік алу үшін синонимдік тәсілді және антонимдік тәсілді оқушылар қолданулары қажет)
Оқушылар өз топтарында қарастырып, талқылағаннан кейін интерактивті тақтада берілген жаңа ақпараттағы анықтаманы оқып, өз болжамдарымен салыстырып талқылайды.
Мағынаны тану
Мәтін көлемі үлкен болғандықтан 3 тапқа бөліп, әр топқа сұрақтар дайындауды тапсырады. (Оқушылар мәтінді қысқаша баяндап береді және басқа топтарға сұрақтар қояды) Сұрақтар:
- Жігіттің қылығын қалай бағалайсыңдар?
- Бақ иесінің жігітті ұнату себебі неде?
- Жігіт пен бақ иесі қызының қандай ортақ қасиеттері бар?
( Венн диаграммасына орналастырамыз)
Ойын: «Әдепті сөздер»
Дәйексөз: Ж. Баласағұнидің
Адамда жақсы қасиет болмаса,
Оған бақ та, бақыт та қонбайды
Мұғалім оқушылардың күнделікті сөздік қорларында әдептілікті білдіретін сөздерді көбейту мақсатында шеңберге отырғызып, допты лақтырып- қағып алу арқылы бір - біріне әдепті сөздерді айтады.
Берілген дәйексөзді көзқарас, себеп, мысал, жалпылау бірізділігін сақтау отырып, талдау оқушылардың өз пікірлерін жүйелі айтуға көмектеседі
Тапсырма: «Әдептілік туралы мақал -
мәтелде» айту
Трениг: «Жағымды сөз айту»
Оқушылар өздерінің білген мақал - мәтелдерін естеріне түсіріп немесе интернеттен қарап тез арада тауып ойларын жинақтайды.
Оқушылар шеңберге тұрып, бір - біріне жағымды сөздер айтып, ойларын жинақтайды
Көшбасшы:
Үй тапсырмасы:
Шағын шығарма жазу: «Жеке адамның бойындағы әдептілік»
1. «Психология» Ф. Н. Гоноболин «Мектеп», Алматы - 1976ж.
2. «Жантануға кіріспе» Қ. Жарықбаев., Ө. Озғанбаев Алматы 2000ж.
3. «Игры обучение тренинг досуг» М - 1994ж. «Новая школа» В. В. Петрусинского.
4. «Психологиялық тренингтер». (Көмекші құрал) . Ақтау - 2008ж.
5. Әдістемелік көмекші құрал: «Жеке адамның психологиялық даму ерекшелігі» Маңғыстау - 2010ж. Баймуратова Б.
- Оқушылар диагностикалыцқ жұмыстары арқылы зерттеу жүргізе алады
- Зерттеу жұмысының қорытындысы арқылы жеке адамның психологиялық ерекшеліктерін ажырата алады
- Салыстыру арқылы топтық және өзіндік бағалауға дағдыланады.
Үй тапсырмасы:
Зерттеу жұмысы: жеке өздеріне зерттеу жұмысын жасау арқылы, топ ахуалын анықтау
Блум
таксаномиясы
Үй тапсырмасы : Шығарма
Жұптық жұмыс: Оқушылар бір - бірінің шығармаларын тексереді
Топтық жұмыс: Ең үздік шығарманы таңдайды
Топ көшбасшысын сайлау: Үздік шығарма иесі - топ көшбасшысы
Диагностикалық жұмыс: «Сандар ұқсастығы»
Тапсырма №1: Бірінші оң қолдарыңызбен содан кейін сол қолдарыңызбен 1 ден 9-ға дейінгі сандарды жазып шығыңыздар. Жазып болғаннан кейін екі қолдарыңызбен жазған сандардың ұқсастарын табыңыздар.
Тапсырма №2: Орман суретін салу
Тапсырма №3
және зикзак
«Жеке адамның бойындағы әдептілік»
Егер де:
1 - саны бір-бірімен ұқсас болса эгоист
2 - қатал адам
3 - кекшіл
4 - талапшыл
5 - ұқсас адамдар көп
6 - ішкі жан дүниесі көркем
7 - сәнқой
8 - адамдармен тез араласып кетеді
9 - кез-келген уақытта шын көңілімен жұмыс істейді
Егер де:
1 - Ағаш көп салынса - Көпшіл ұжымда жүргенді ұнатады. Көптен жасыратын сыры жоқ.
2 - Тау салынса - алыстан болжайды
3 - Құс салынса - өзінің басқалардан биік болғанын ұнатады.
4 - Жыртқыш аң - белгісіз бір жерден қауіп күтеді
5 - Жыртқыш емес аң - сұлулыққа ұмтылады, ұрыс-керісті ұната бермейді.
6 - Су - көңілдің тазалығы
7 - Жеміс ағаштары - отбасылық тыныштықты қалайды
8 - Күн - мейірімділік, шуақтылық
9 - Бұлт - өзіндік үрейлену, депрессия
Шаршы: Ұйымдастырушылық қабілеті жоғары.
Өмірде ұстанатын қағидаларды қатаң ұстап, аналитакалық жағынан ойлай біледі. Қандай жағдай болмасын, фактілерге сүйенеді. Ол салқын қанды, үнемшіл, тұрақты шешім қабылдыйтын жан. Оған тән қасиеттері: ұқыптылық, тазалық, нақтылық. Кәсіби білімі жоғары, еңбекқор және әлсіз саясаткер.
Достары, таныстары көп.
Үшбұрыш: Жетекші болуға бейім. Билікке ұмтылушылығы
және атаққұмарлық қасиеті де жоқ емес. Әрбір әрекетін жеңіске ғана бағытталуы тиіс деп ойлайды. Мәселенің түпкі себебін анықтауды әдетке айналдырған. Өзіне сенімді, шешім қабылдай білетін, қызба, мықты, тәуекелшіл, жұмысқа қабілеттілігі жоғары. Бірақ, шыдамсыздықтың арқасында өз ісіне кедергі келтіріп жатады. Дегенмен де керемет саясаткер. Өте алғыр адам. Араласатын адамдары өте көп болғанымен достары аз.
Дөңгелек: Адамдармен қарым-қатынас қажеттілігі жоғары. Өзгелерге қамқорлық жасауға,
жанашырлық танытуға, жомарттық көрсетуге
дайын. Байсалдылықпен ойға берілгіштік қасиеті тән. Бірақ өзін-өзі кінәлауға дайын тұратындығы бар. Интуициясы жақсы дамыған. Сөзшең айтқанына көндіргіш, сендіргіш адам. Өткендерді аңсайтын, ойлайтын кезеңдері бар. Қоғамдық жұмысқа бейім. Күн тәртібі керемет жасалған. Достары көп.
Тіктөртбұрыш: Құбылмалы, тиянақсыз, белгісіздік, тынымсыздық осы сияқты жағдайлар. Мұны таңдаған адамның бойында өтіп жатқан өзгерістер. Бұл белгіні көбінесе адам қатты жүдеп шаршағанда, басына қайғы түскенде немесе тағы басқа жағдайларда таңдауы мүмкін. Өйткені дәл осындай кезде адам сенбейді, өзін-өзі төмен бағалайды. Өзіне сенбейді, өзгелерге сенгіш. Олардың көңіл-күйі тез, әрі бірден өзгереді. Бірақ ешқашан ұрысқа жеткізбейді. Барлығын тізбектей келе бұл адамдарға көмектесетін батырлығы мен құмарлық қасиеттерін атап өтуге болады.
Зикзак: Құбылмалы, тиянақсыз, белгісіздік, тынымсыздық осы сияқты жағдайлар. Мұны таңдаған адамның бойында өтіп жатқан өзгерістер. Бұл белгіні көбінесе адам қатты жүдеп шаршағанда, басына қайғы түскенде немесе тағы басқа жағдайларда таңдауы мүмкін. Өйткені дәл осындай кезде адам сенбейді, өзін-өзі төмен бағалайды. Өзіне сенбейді, өзгелерге сенгіш. Олардың көңіл-күйі тез, әрі бірден өзгереді. Бірақ ешқашан ұрысқа жеткізбейді. Барлығын
тізбектей келе бұл адамдарға көмектесетін батырлығы мен құмарлық қасиеттерін атап өтуге болады.
Сұрақ қою арқылы : Тақырып және мақсат анықталады:
Дамытушылық зерттеу диагностикасы:
- Оперативтік есте сақтау
- Логикалық ойлау
- Ойлау қабілетінің ерекшелігін анықтау
Мақсаты: есте сақтаудың көлемін, тұрақтылығын және нәтижелілігін анықтау.
Нұсқау: Сіздерге рядтағы сандар оқылады. Сіздер әр санды келесі тұрған санмен қосып, оның қосындыларын жазуларыңыз керек.
Мысалы: 4, 5, 2, жауабы - 9, 7
6, 2, 5, 3 жауабы - 8, 7, 8
Тапсырма: «Жапан даладағы апат»
Мақсаты: Логикалық ойлауды дамыту.
1. Аңшылар пышағы
2. Жауын плащі
3. Қызыл түсті парашют
4. 0, 5 литр арақ
5. Бір литр су
6. Айна
7. Жеуге келетін, келмейтін заттар-
ды анықтайтын сұйықтық.
8. Жеңіл пальто
9. Бір пачка тұз
10. Компас
Тапсырма: «Көпірді құрастыру»
Мақсаты: Ойлау қабілетінің ерекшелігін анықтау
Нұсқау: Қояндар мен үйректердің бастарының саны - 17. Аяқтарының саны - 44.
Сұрақ: Қояндар мен үйректердің санын анықта.
Тренинг : « Мен кіммін? »
Жұптық және топтық жұмыс:
Ойын: «Менің жағымды, жағымсыз жақтарым»
Оқушылар мен кіммін деген сұраққа 10 минут ішінде оперативті түрде жауап жазу керек
Оқушылар жүргізілген диагностикалық жұмыстың нәтижесі бойынша өздеріне дос таңдап, оған сипаттама береді. Содан соң оны топқа ұсынады. Топ оқушылары жалпы сипаттама беріп толықтырады.
Нәтижесінде досының психологиялық ерекшеліктерін анықтайды
Жинақтау
Бағалау
Интерпритация :
Трениг: «Жағымды сөз айту»
Көшбасшы:
Үй тапсырмасы:
Зерттеу жұмысы: жеке өздеріне зерттеу жұмысын жасау арқылы, топ ахуалын анықтау
1. «Психология» Ф. Н. Гоноболин «Мектеп», Алматы - 1976ж.
2. «Жантануға кіріспе» Қ. Жарықбаев., Ө. Озғанбаев Алматы 2000ж.
3. «Игры обучение тренинг досуг» М - 1994ж. «Новая школа» В. В. Петрусинского.
4. «Психологиялық тренингтер». (Көмекші құрал) . Ақтау - 2008ж.
5. Басқару өнері. Тәжірибелік құрал. - Фин баспасөзі 1998 жыл.
6. Әдістемелік көмекші құрал: «Жеке адамның психологиялық даму ерекшелігі» Маңғыстау - 2010ж. Баймуратова Б.
Жеке адамның психологиялық даму ерекшеліктеріне әсер етуші факторларды анықтайды.
Ұжымдағы қарым - қатынас ерекшеліктерін түсінеді
- Жеке адамның психологиялық ерекшеліктеріне әсер етуші факторларды анықтай алады
- Зерттеу жұмысының қорытындысы арқылы ұжымдағы жеке адамның психологиялық ерекшеліктерін ажырата алады
- Салыстыру арқылы топтық және өзіндік бағалауға дағдыланады.
Үй тапсырмасы: Жеке өздеріне зерттеу жұмысын жасау арқылы, топ ахуалын анықтау
Сұрақ қою арқылы әңгімелесу:
Топ көшбасшысын сайлау:
Ассоциация: «Ұжым»
Ситуация: «Кіші топ және үлкен топ»
Топтық жұмыс: «Ұжым ережесі», «Ұжым талаптары», «Кедергілер »
Оқушылар: «Ұжым» сөзіне ассоциация жүргізу арқылы өз ойларын білдіреді.
Сынып ішіндегі мәселе талқыланады. (Оқушылардың ұсыныстары бойынша)
Үш топтың ортасына тақырыптарды тастау арқылы топтық жұмыс жүргізіліп, презентация жүргізіледі
Мағынаны тану
Берілісі:
1. Егер әрқайсысында төрт адамнан болатын оқу тобын құрастыру қажет болса, өз тобыңыздан кімді көргіңіз келеді ?
2. Егер түскі асқа өзіңізбен бірге төрт оқушыны таңдап алу қажет болса, тобыңыздан кімді көргіңіз келген болар еді?
3. Егер сыныпқа жаңадан келген болсаңыз, бейімделуіңізге көмектесу үшін қандай үш оқушыны таңдар едің?
Критерилері:
- Егер теріс дауыс (минус) көп болса, сынып жетекшісіне ескерту жасаймыз. Себебі ол - жағымсыз, ұнамсыз (антипатия) адам;
- 4 немесе одан да көп дауыс жиналса - онда ол лидер;
- 2-3 дауыс болса - белсенді;
- 1 дауыс топқа қабылданбағандар;
- Егер 0 дауыс болса - оқшауланған;
- 2(-1) қатар келсе - келіспеушілігі бар адам.
Оқушылар арасында топтық жұмыс ұйымдастырылады, презентация жүргізіледі.
- Жеке адамның дамуына әсер теуші факторларды атайды.
- Себебін дәлелдейді.
- Ұжыммен байланыстырады.
Көшбасшы:
Үй тапсырмасы:
Слайд: «Ұжым және мен»
(әдеп және имиджге байланысты)
Рефлективтік есеп
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz