Аралас бездер

Cабақ жоспары
Ақмола облысы
Бурабай ауданы
Зеленобор мектеп-гимназиясы
Білімділік мақсаты: Оқушыларға алған білімдерін пысықтап, аралас бездер жайлы түсінік қалыптастару
Дамытушылық мақсаты: ұйқы безі мен жыныс бездерінің
маңызы ағзаның жұмыс қызметі үшін ерекше
екендігі мысалдар арқылы айта отыра
оқушылардың білімдерін дамыту, пәнге
деген қызығушылықтарын арттыру арқылы
олардың құзырлығын қалыптастыру.
Тәрбиелік мақсаты: Отансүйгіштікке, елбасын қүрметтеуге, қоршаған
орта мен табиғатты аялауға, салауатты өмір
салтын ұстануға, өздерінің жеке гигиеналарын
дұрыс қалыптастыруға, денсаулықтарын күтіп
ұстауға тәрбиелеу.
1. Оқушылардың бірін-бірі оқытуы арқылы аталған тақырыпты меңгеріп шығу;
2. Мұғалім оқуға бағыттап отыру;
3. Оқушылардың өзін және достарын бағалау мүмкіндіктерін жасау;
4. жыныс және ұйқы бездерінің денеде орналасуын білу
1. Оқушының өмірдегі біліміне, білетініне сүйену;
2. Жаңа теориялық ақпаратты беру арқылы оқушыға жаңа ойлау дағдысын, мәнерін, амалдарын қалыптастыруға ықпал жасау.
- Ойланып жауап беріңдер тапсырмасына хабарлама дайындау, дәптерлеріне кестені толтыру
Сабақтың жүрілуі бойынша мұғалімнің жазбалары: Мұғалімдер мен оқушылар іс-әрекеті.
Оқушыларды ұйымдастыру, сәлемдесу / 0, 5 мин/
Сабақтың маңыздылығы не?
-оқушылар не алады?
-бұрынғы білімін қалай пайдалана алады?
-өмірден алған тәжірибесінің әсері?
-сабақтың болашақта оқушыға қандай пайдасы бар?
Оқушылар өтілетін тақырыпты келтіріп шығарады
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды топқа бөлу. Бұл сабақта оқушыларды тұрғылықты жеріне байланысты бөлгім келеді. Мысалы; Қымызынай; Наргиз, Әлішер, Қанатбек, Гүлдана, Қайыргелді. Молбаза; Алмас, Диана, Шыңғыс, Дулат, Фабрика; Аяжан, Нариман, Гүлбағдан, Мөлдір, Айдана /2 мин/
Сын тұрғысынан ойлау үшін мүмкіндіктер
-еркін ойлауға қандай мүмкіндіктер жасалды?
-өздігінен ізденуге қандай мүмкіндіктер жасалады?
І. Қызығушылығын ояту Слайд1, 2
Үй тапсырмасын сұрау. Оқушылар келіп дене мүшелерінен бір мүшені алады, сол мүшенің артында эндокриндік жүйеге байланысты бір термин жазулы болады. Оқушылар сол терминге төмендегідей етіп сипаттама беруі тиіс.
А) қай безден шығады немесе қандай гормон бөлінеді?
В) дененің қай бөлігінде орналасқан
С) осыған байланысты қандай ауруларды білесің
Д) адам ағзасы үшін маңызы
Е) осыған байланысты қызықты
Бүгінгі тақырыпты ашу мақсатында әр топқа кроссворд беріледі. Сұрақтары төмендегідей:
- Организмнің ішкі және сыртқы құрылысын зерттейтін пән? (Анатомия)
- Биологиялық белсенді химиялық заттар (Гормон)
- Тироксин гормонын бөлетін без. (Қалқанша)
- Есту мүшесі (құлақ)
- Осы гормон бүйрек үсті безінен бөлінеді. (адреналин)
- Тірек - қимыл жүйесіне кіретін негізгі мүше. (сүйек)
- Зәр шығару жүйесінің негізгі мүшесі (бүйрек)
- Ол аурумен ауырған адамның бойы 60 см-ден 1 м-ге дейін болады.
- Ішкі секреция безінің маңызды безі (эпифиз) .
- . . . . . . зоб
- Бадырақ көз немесе . . . .
- Ол без өзінен тимозин гормонын бөледі (айырша)
Мағынаны ажырату сатысы (жаңа ақпарат)
-оқушыларды белсене қатыстыру
-стратегияларды жүйелі қолдану арқылы оқушылардың жұмысын ұйымдастыру (сауал қоя білу, талдау жа-сай білу, баяндау және қызу ой талқысын жасай білу қабілеттерін жетілдіру жолдарын беру)
-оқушылармен бірлесіп жұмыс жасау, қарым-қатынас шеберлігін ұтымды пайдалана білу
-оқулықтан басқа ақпараттар көзін ашу
- оқушыларды белсенділігін арттыру
ІІ. Мағынаны тану
Ұйқы безі (поджелудочная железа)
(
лат.
панцреас - үйқы безі) - сыртқы және ішкі секреция безі. Сыртқы
секреция
безі ретінде ол ас қорыту
ферменттеріне
бай үйқы безі сөлін бөледі. Сонымен қатар, үйқы безі аралшықтарының жасушалары инсулин гормонын қанға бөледі. Сыртқы секреция без бөлігі құрылысы жағы- нан көпіршікше-түтікше бездерге жатады.
Бездің сөл бөлетін соңғы бөлімі көпіршік тәрізді болады. Олардан шығатын шығару өзектері негізгі без өзегін түзеді. Ұйқы безінің өзегі он екі елі ішекке ашылады. Ұйқы безінің эндокринді бөлігін панкреаттық (лангерганс) аралшықтары құрайды. Олардың пішіні дөңгелек немесе сопақ¬ша болып, әр түрлі без бөлікшелерінде орын тебеді. Аралшық жасушалары
А, В, Д, Д
және
РР
болып бірнеше түрге бөлінеді. Ең көп кезіесетін В- жасушалар инсулин гормонын түзіп, қандағы глюкозаның мөлшерін азайтып, оны гликогенге айналдырады. А- жасушалар түзетін глюкагон гормоны, керісінше, гликогенді
глюкозаға
айналдырып, оны қанға өткізеді. Д- жасушалар аз мөлшерде кездеседі. Бұл жасушалардың гормоны А- жасушалар гормондарының түзілуін тежейді. Д- жасушалар қан қысымын төмендететін, үйқы безі сөлінің бөлінуін күшейтетін гормон бөледі. РР- жасушалар
гормоны
қарын сөлі мен ұйқы безі сөлінің түзілуін реттейді. Ұйқы безінің жалпақтау болып келетін бас жағы ұлтабарға жабысып кірігіп тұрады.
Толғаныс (рефлексия)
-сабақта үйренгендерін бекіту, қолдану жолдарын беру
-жаңадан үйренгенін пайдалана отырып, білімін жүйелеу
жауап шешімі осыған байланысты жұмыстар беру арқылы түсінік деңгейін тексеру
ІІІ. Ой қорытынды
Әр топтан өздері таңдаған бір оқушыға өтілген тақырыптар бойынша слайд арқылы қандай да бір термин немесе сурет көрсетіледі(топтың басқа мүшелері суретке теріс қарап отырады), ал оқушы сол суретті өз тобына ыммен түсіндіру керек
Ұйқы безі, гипофиз, қалқанша маңы безі, бүйрекүсті безі, инсулин, адреналин, тестестерон
Эссе жазу
1. «Егер де мен эндокринолог дәрігері болсам. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . »
Дарынды балалармен жұмыс
2. «Артығын тап» ойыны
Асқазан, тік ішек, өңеш, жыныс безі
Қалқанша безі, гипофиз, эпифиз, сүт безі
Сүт безі, май безі, тері безі, гипофиз
Тироксин, паратгормон, инсулин, тері
Бағалау түрлері
- оқушының өзін-өзі бағалауы;
- топтық өзін-өзі бағалауы;
- мұғалімнің бағалауы;
- жалпы бағалау;
- критерийлер арқылы бағалау
Бағалау: /4мин/ Өзін-өзі және достарын бағалау парағы
Оқушының аты-жөні
Сабақты аяқтау түрлері
-бір пікірге келу. . .
-өз пікірін дәлелдеу. . .
-үйде жалғастыру. . .
Үй тапсырмасы:
/1, 5 мин/ 45 мин. Сабақтың соңы
Сабақ барысын ұйымдастырудағы қосымша іс-әрекеттер немесе сабақ бойынша өзгертулер
-оқушы алған білімінің деңгейін қандай дәлел арқылы білуге болады?
- оқушының білмегенін жеткізе аламыз ба?
-мүкіндіктер мен уақыт жеткілікті болды ма?
1. Топтарды құрастыру кезінде алдын ала іріктеу және саралау жүргізілген жоқ. Топтар сол сабақ үстінде
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz