Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Формуланы енгізу және көшіру

Сабақтың тақырыбы: § 8.3. MS Excel-де формуланы енгізу және көшіру.
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Деректерді өңдеу формулалары, деректердің орнын ауыстыру
және көшірмелеу туралы білімдерін қалыптастыру;
Тәрбиелік: Жан-жақты болуға, өз бетімен жұмыс істеуге
тәрбиелеу;
Дамытушылық: Оқушылардың есте сақтау және зейіндік қабілеттерін
дамыту. Пәнге деген қызығушылығын арттыру.
Сабақ түрі: Практикум элементтерінің көмегімен демонстрациялар,
баяндау арқылы түсіндіру.
Сабақта қолданылатын көрнекті құралдар: компьютерлер, үлестірме
қағаздар, интерактивті тақта.
Сабақтың өту барысы:
І-кезең (7 мин)
І. Ұйымдастыру. Оқушылармен сәлемдесу, сыныпты сабаққа дайындау.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: 8.2 тақырып. MS Excel-ге берілгендерді енгізу
және редакциялау.
а) Оқушыларға семантикалық карта таратып беремін.
ә) Сұрақтарға жауап беру (слайд 8).
Семантикалық карта (дұрыс жауапты «+» белгісімен бересіз)
|Жауаптары |Кез келген электронды кестенің ұяшығына |
| |мына ақпараттарды енгізуге болады. |
|Сан | |
|Бейнелік | |
|Мәтіндік | |
|Сурет | |
|Формула | |

|Жауаптары |27 |=A5+B5*C5 |-55.99 |
| | | |немесе |
| | | |а 55,99 |
|Сан | | | |
|Формула | | | |
|Мәтін | | | |

|Жауаптары |Берілгендерді редакциялау |
| |үшін: 2 әдісі |
|Ұяшықты белгілеп, Ғ1 | |
|пернесін басу | |
|Ұяшықты белгілеп, Ғ2 | |
|пернесін басу | |
|Ұяшықты белгілеп, Ғ3 | |
|пернесін басу | |
|Ұяшықты белгілеп, формула| |
|жолында редакциялау | |

ІІ-кезең (20-22 мин) технология бойынша синектикалық бөлім.
ІІІ. Жаңа тақырып
а) Өз бетімен жаңа тақырыпты меңгеру. (оқып шығу 5 мин) 4-топқа
тақырыпшаларды бөліп, оқитын бөліктерін белгілеп беремін.
Оқушыларды 4 топқа бөліп отырғызамын. Нөмірленген 4 парақ таратып беремін.
Талқылауға арналған маңызды тақырыпшалар:
• Функция шебері, автоқосынды;
• Формулаларды көшіру;
• Салыстырмалы және абсолют сілтемелер;
• Ұяшықтағы мәліметтердің орнын ауыстыру;
ә) «Эстафета» тәсілі: Жұмыс нәтижесін мұғаліммен бірігіп талқылау.
Белгі бойынша оқушылар жаңа тақырыптан оқыған командаларын, батырма,
белгілерін жазып, бір-біріне жылжытып отырады (бір-бірін қайталамауы тиіс).
(4 мин)
Қай топ анық, нақты жауап бергенін анықтап, жеңімпаздарды белгілеймін. (3
мин)
Электрондық кестедегі формула – кестелік процессор аумағында
орындалатын ереже бойынша жазылатын математикалық мәні.
Ұяшыққа функцияларды енгізу үшін:
• Формула енгізетін ұяшықты белгілеу;
• Функция батырмасын немесе вставка функций командасын орындау;
• Функция шебері диалогтік терезесінде функция типін, содан кейін
функцияны таңдау;
• ОК батырмасын шерту.
Формулаларды көшіру:
• Сол формуласы бар ұяшықты белгілеу;
• Түзету (Правка) – Көшіру (Копировать) командасын шақыру немесе көшіру
батырмасын шерту (ұяшық маңынан бөлік буферге енді деген үзік сызықты
қоршау көрінеді);
• Түзету – Қою (Вставить) командасын шақыру.
Салыстырмалы және абсолют сілтемелер:
• Формуланы көшіру кезінде өзгеріске ұшырайтын сілтемелер салыстырмалы
деп аталады.
• Формуланы көшіру кезінде сілтеменің кейбір индекстері өзгермес үшін,
$ символын қолданады, оны абсолют сілтемелер дейді. мыс.
=CУММ($B$2:$D$2
Ұяшықтағы мәліметтердің орнын ауыстыру үшін:
• орын ауыстыратын ұяшықты белгілеу;
• түзету – Қиып алу (Вырезать) командасын шақыру немесе қиып алу
батырмасын шерту;
• бөлік қойылатын ұяшықты белгілеу;
• түзету – Қою (Вставить) командасын шақыру.
б) Алған жаңа теориялық білімді практика жүзінде пысықтау (Excel
бағдарламасында практикалық жұмыс)
8.3 практикум. MS Excel-дегі формулалар. Интерактивті әдіспен көрсете
отырып, түсірдіремін.
в) «Сұрақ-жауап» тәсілі:
Содан кейін әр топ бір-біріне 2 сұрақтан қояды, ол сұраққа оқушылар немесе
мұғалім жауап береді.
IV. Практикалық жұмыс.
ІІІ-кезең. (кері байланыс) Деңгейлік тапсырмалар орындау (14 мин)
Оқушыларға компьютерде MS Excel-де деңгейлік тапсырмалар орындау ұсынылады:
Деңгейлік тапсырмалар 12 балдық жүйемен бағаланады:
1-деңгей - 5 балл, бағасы «3»
2-деңгей - +4 балл = 9 балл, бағасы «4»
3-деңгей - +3 балл = 12 балл, бағасы «5»

1-деңгейлік тапсырма
|Автоқосынды көмегімен бос |
|ұяшықтарға көлденеңнен |
|қосындыларын есептеу керек.|
|28 |26 |41 |  |
|36 |35 |13 |  |
|45 |56 |75 |  |
|12 |89 |64 |  |

2-деңгейлік тапсырма
|V=S/t формуласы бойынша жылдамдықты есепте. |
|S |120 |
|  |1 |2 |3 |4 |5 |6 |
|1 | | | | | | |
|2 | | | | | | |
|3 | | | | | | |
|4 | | | | | | |
|5 | | | | | | |

V. Сабақты қорытындылау:
Бағалау: MS Excel-де жасалған электронды журналда оқушының бағалары
қорытылып шығады, диаграмма түрінде беріледі. (2 мин)
Үйге тапсырма: § 8.3. Формуланы енгізу және көшіру. (мазмұндау)

Ұқсас жұмыстар
Абсолюттік, салыстырмалы және аралас сілтемелер. Ұяшық мазмұнын көшіру
Формулаларды көшіру
Формуланы көшіру және енгізу. 8-класс
Формулаларды енгізу.Бұл тақырып Excel кестелік процессорға арналған негізгі тақырып
Деректерді енгізу, редакциялау және пішімдеу. Формулаларды енгізу
Электрондық кестеде формулалар енгізу. Атқаратын қызметтері
Топтарға тапсырма ұсыну
Excel бағдарламасына мәтін енгізу
Microsoft Excel сақтау жолдары
Формулалар қатары
Пәндер