Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Ток көздері

Сабақтың тақырыбы: Электр тогы. Ток көздері
Сабақтың мақсаттары:
Білімділік;
1. Оқушылардың электр тоғы туралы теориялық білімдерін қалыптастыру;
2. Оқушылардың эксперименттік дағдыларын дамытуды жалғастыру;
а) электр тізбегінің элементтерін (ток көздері) салуды үйрету;
Дамытушылық;
1. Оқу материалын талдай білу дағдысын дамыту; бақылау, салыстыру,
оқылған құбылыстар мен фактілерді салыстыра білу, қорытынды жасау.
2. Сапалы ойлауды дамыту: дәлелдік, мақсаттық, қабылдау, бағалай
білуге бейімділік, сыни ойлау.
Тәрбиелік:
Тұрақты ток өндіру мен пайдалану проблемаларымен таныстыру.
Көрнекіліктер:
Диагностикалық карталар, семантикалық карталар, карточкалар
Тәжрибелер:
1. Денелердің зарядтталып, ток көзіне айналатынын эбонит таяқшасы және
элоктроскоп арқылы көрсету.
2. Әр түрлі ток көздері, галвонометр, жалғағыш сымдар, 1,5 в эл.ламапсы.
3. Метал шәугім, тұзды су, галвонометр, алюминий стаканмен жасалатын
тәжрибе
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Әдіс-тәсілі: Сұрақ-жауап, талдау, баяндау.
|Құрал-жабдық: |Сабақ жоспары. |
|1. Демонстрациялық: |1. Сабаққа оқушылардың назарын |
|а) электрофорн машина, гальваникалық|аудару. |
|элемент, аккумулятор, термобатарея, |2. Сабақтың мақсатын қою. |
|күн батареясы. |3. Оқылатын материалмен жұмыс: |
|2. Лабораторялық: |а) ток көздерінің жұмысын бақылау; |
|а) ток көзі; |б) фронталді тәжрибе жасау. |
|б) мыс, мырыш, көмір электродтар; |5. Жаңа материалды тереңдету: |
|в) тұз ертіндісі; |а) әртүрлі ток көздерінінің |
|г) вольтметр; |ерекшеліктері туралы қорытындылар |
|д) кілт; |жасау; |
|е) жалғағыш сымдар. |б) ток көзіндегі энергияның |
| |түрленісін қарастыру |
| |6. Үйге тапсырма. |
| |7. Қорытынды. |

Сабақтың барысы
|Бөлімі|Мұғалімнің әректі |Оқушының әрекеті |
|Білім |І. Ұйымдастыру | |
| |Бағалау жүйесімен таныстырады. Диагностикалық | |
| |картаға өз фамилияңды жаз. Сабақ | |
| |бөлімдеріндегі тапсырманы орындаған оқушы | |
| |диагностикалық картаға өзіне тиісті ұпайын | |
| |қойып отырады. | |
| |Денгейі | |
| |баға | |
| |ұпай | |
| | | |
| |жоғары | |
| |«5» | |
| |21-42 | |
| | | |
| |жеткілікті | |
| |«4» | |
| |10- 20 | |
| | | |
| |ауытку | |
| |«3» | |
| |2 - 9 | |
| | | |
| |төмен | |
| |«2» | |
| |0-1 | |
| | | |
| |1. Сабаққа оқушылардың назарын аудару. |Дұрыс жауап бергендер өздеріне |
| |Жалпы сұрақтар. |2 ұпай қояды |
| |Зарядталған бөлшектерді қозғалысқа келтіретін |Электр өрісі. |
| |не? |Денелелерді электрлеу арқылы. |
| |Электр өрісін қалай шығаруға болады? |Үйкеліс жасау арқылы. |
| |Денелерді қалай электрлеуге болады? | |
| |Үй тапсырмасын қарап шығу. | |

| |2. Сабақтың мақсатын қою (3 мин.) | |
| |- Қалта шамы ненің көмегімен жанады? |- Электр батареяның көмегімен |
| |- Үйдеге электр шамы тоқты қайдан алады? |жанады. |
| |- Олай болса балалар электр тогы үздіксіз келіп|- Электр станциясынан. |
| |тұру үшін оны шығарып тұратын көздер болады | |
| |екен. Оны қалай деп атауға болады? | |
| |- Көшедегі электр жарығы кенет өшіп қалса, ол |- Ток көздері. |
| |нені білдіреді? |- Бағандағы сымдарда ток жоқ |
| |- Ток деген не? |екенін білдіреді. |
| | |- ?! |
| |- Яғни бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: | |
| |Электр тогы. Ток көздері | |
|Түсіну|1. Электр тогы. Бұған дейін тыныштықтағы электр зарядымен |Дұрыс жауап |
| |таныстық. Іс жүзінде, яғни адам өмірінде реттелген |бергендер өздеріне 2|
| |қозғалыстағы эл. зарядтарының маңызы зор. |ұпай қояды |
| |Еркін заряд тасымалдаушылардың реттелген қозғалысын электр| |
| |тогы дейміз. | |
| |Зарядталған денемен зарядталмаған денені қосатын | |
| |өткізгіште электр тогы пайда болады. Ток зарядталған | |
| |денеден зарядталмаған денеге қарай жүреді. Себебі |Оқушылар өз ойларын |
| |зарядталмаған дененің потенциалы әрқашан төмен болады да, |айтады. |
| |олардың арасында бағытталған электр өрісі бар болады. Осы | |
| |бағытпен ток жүреді. | |
| |- сонымен, өткізгіште электр тогы жүру үшін басты шарт не |- электр өрісі, |
| |деп ойлайсыңдар? |- жүрмейді, |
| |- Өткізгіште еркін заряд болмаса ток жүре ме? |- зарядталған |
| |- Электр өрісі қайда пайда болады? |денелерде |
| |қорытынды: | |
| |электр тогы жүріп тұру үшін: | |
| |өткізгіште еркін зарядтар болу керек; | |
| |еркін зарядты қозғалтатын электр өрісі болу керек; | |
| |электр өрісін үздіксіз шығарып тұратын ток көзі керек. | |
| |2. Электр тогының әрекеттері. | |
| |Өткізгіште токтың бар-жоғын оның әрекетінен байқауға | |
| |болады: | |
| |Токтың жылулық әрекеті. Өткізгіштен ток өткенде ол қызады.|Оқушылар өз ойларын |
| |Бұл тұрмыстық техникада (эл.шам, үтік, эл.плитка...) |айтады. |
| |кеңінен қолданыста екенін жақсы білеміз. | |
| |Токтың химиялық әрекеті. Химиялық ертіндіге батырылған | |
| |өткізгіш арқылы ток өткенде ертінді құрамындағы заттар | |
| |бөлінеді. Осы тәсілмен таза мыс алуға, металл бетін | |
| |күміспен қаптауға болады. (сыртына күміс шеңбер, гүл | |
| |салынған стаканды көрсету) | |
| |Токтың магниттік әрекеті. Өткізгіштен ток өткенде оның | |
| |айналасында магниттік қасиет пайда болады. Темір заттарын | |
| |магнит сияқты тартады. Токтың бұл қасиеті электрмагниттік | |
| |крандарда қолданылады. | |
| |Токтың физиологиялық қасиеттері. Бұл қасиеттің бір атап |- эл.батареялар.. |
| |өтерлігі, осы қасиеттің арқасында физикадағы ұлы жаңалық, | |
| |электр тогы ашылған. Жануарлар денесінен ток өтсе онда |- ішкі энергия |
| |бұлшық еттер жиырылады. Үлкен токтардың адам денесіне |эл.энегр. түрленеді.|
| |әсері қатты, сондықтан токпен жұмыс істегенде абай болу | |
| |керек. |- механикалық |
| |- Ток көздеріне нені жатқызуға болады? |энергия эл.энегр. |
| |Сонымен қатар ток көздеріне мыналар жатады: |түрленеді. |
| |♦ Гальвани элементтерінде (эл.батареясы) – химиялық | |
| |реакция әсерінен зарядттар бөлінеді. Бұл элементте қандай | |
| |энегрия эл.энергиясына түрленеді? | |
| |♦ электрофор машинасында оның дискілері металл шеткамен |- жарық/жылу энергия|
| |үйкеліп зарядтар оң және теріс полюске жиналады да ток |эл.энегр. түрленеді.|
| |көзі пайда болады, яғни электр энергиясы өндіріледі. | |
| |Қандай энегрия эл.энергиясына түрленеді? | |
| |♦ генераторларда магнит өрісінде өткізгішті айналдырғанда | |
| |электр тогы пайда болады. Бұл жерде өткізгішіті айналдыру | |
| |үшін, судың, будың, желдің мехнаикалық энегрялары | |
| |қолданылады. | |
| |♦ күн батареясында жылу әсерінен жартылай өткізгіш ішінде | |
| |зарядттар оң және теріс полюстерге жіктеліп ток көзі пайда| |
| |болалады. Қандай энегрия эл.энергиясына түрленеді деп | |
| |ойлайсыңдар? | |
| |3. Галвани элементінің ашылуы. | |
| |Италяндық анатом Луиджи Галвани 1786 жылы лабораториясында| |
| |жануарлардың нерів жүйесін зерттеп жатты. Жаңа сойлыған | |
| |бақаның аяқтарын мыс сымға байлап, жиегі темір балконға | |
| |іліп қояды. Жел шайқап темір жиекке тигенде бақа аяғы | |
| |жиырылатынын байқайды. Ол кезде ток жүргенде бақаның аяғы | |
| |жиырылатыны белгілі еді. Әртүрлі металдармен тәжрибе жасай| |
| |отырып олардың әсері де әртүрлі екенін көреді. | |
| |Физиолог болғандықтан Галвани бұл құбылысты дұрыс | |
| |түсіндіре алмады, бірақ «Бұлшық еттердің қозғалысы | |
| |кезіндегі электр күші туралы трактакттар» атты тәжрибесі | |
| |туралы жазды. Ол еңбекті оқыған Алектсандро Вольта | |
| |мынандай қорытынды жасайды. Галвани айтқандай бақаның | |
| |денесінде «тірі» электр жоқ, оның бұлшық етінің жиырылуы | |
| |екі өткізгішті жалғағанда пайда болған электр тогының бақа| |
| |денесінен өтуінен болған деп дәлелдеді. Мұнда бақаның аяғы| |
| |біздегі элоктрометрдің ролін атқарған. Осы тәжрибелерді | |
| |жалғастыра отырып Вольта 1800 жылы күкірт қышықылына | |
| |мырыш және күміс пластиналарды батырып, арасын қағазбен | |
| |бөліп тұңғыш ток көзін жасады. Қазіргі кезде Галвани |Оқушылар өз ойларын |
| |элементтері жетілдірілген. Мысалы оны қалта шамдарында |айтуы мүмкін. |
| |үнемі қолданамыз. | |
| |4. Ток көзін жасау. | |
| |Соынмен ток көзін жасау үшін зарядттарды бөлу керек. Аттас| |
| |зарядттар кулондық күш арқылы тебілетінін білеміз. Олай | |
| |болса оң зарядтты оң полюске, теріс зарядтты теріс полюске| |
| |қалай жинаймыз? | |
| |Ток көздерінде кулондық күштерге қарсы жұмыс істейтін | |
| |бөгде күштер қолданылады. Галвани элементінде бөгде күштің| |
| |ролін химиялық реакци күштері атқарады. | |
| |Бөгде күш жұмының зарядқа қатынасын электр қозғаушы күш | |
| |(ЭҚК) деп атаймыз. | |
| |Халықаралық жүйедегі өлшем бірлігі Вольт. . | |
| |ЭҚК ток көзінің энергетикалық сипаттамасы болып табылады. | |
| |Ток көздерінің полюстері «-»және «+» деп белгіленеді. | |
|Қолдан|Қызықты тәжрибе: Метал шәугімге тұзды су |Суда тұз ерігенде еркін |
|у |құйылған. Шәугім жалғағыш сым арқылы |зарядтар босап шығады да |
| |галвонометрге қосылған. Галвономтердің екінші |шәугімде электр өрісі пайда |
| |ұшы алюминий станканға жалғанған. Стаканға суды|болып, ол ток көзінің бір |
| |құйғанда галвонометр ток бар екенін көрсетеді. |полюсінің қызметін атқарады. |
| |Осы құбылысты кім түсіндіреді? |Алюминий стакан ток көзінің |
| | |екінші полюс. Құйылған су |
| | |өткізгіш қызметін атақарады. |
| | |Ток шамасы судың жуандығына, |
| |Оқулықпен жұмыс. |ұзындығына байланысты болады. |
| |Кестенің екі бағанын оқулықты және өз |Ток көздері |
| |білгендеріңді пайдаланып толтырыңыз, үшінші |№ |
| |бағанды үйден толтырып, келесі сабаққа |Ток көзі |
| |әкелесіз.. |Энергияның түрленуі (қандай |
| |Мысалы былай: |энергия электр энергиясына |
| |№ |айналады?) |
| |Ток көзі |Қолдану |
| |Энергияның түрленуі (қандай энергия электр | |
| |энергиясына айналады?) | |
| |Қолдану |1 |
| | |Галвани элементі |
| |1 |Химялық энергия |
| |АЭС гене-рато-ры |қалта фонары |
| |Будың ішкі энергиясы. | |
| |Эл.энер-гиясың өндіріс-тік мақсатта пайдала-ну | |
| | |2 |
| | |Генератор |
| | |Механикалық энергия |
| | |Айн. ток өндіру |
| | | |
| | |3 |
| | | |
| | |Күн батареясы |
| | |Жылу энергиясы |
| | |Ғарыштық станция |
| | | |
| | |4 |
| | | |
| | |Аккуму-лятор |
| | |Электр энергиясы |
| | |автомоб. тұрақ.ток |
| | | |
| | |(дұрыс болса оқушылар 2-6 ұпай |
| | |жазады) |
|Анализ|Тақтамен жұмыс. Мына кесте бойынша есептерді |q= 10 Кл |
| |тақатаға орындаймыз. |А= 30 Дж ; ع= |
| |№ |ع=? |
| |q |№ |
| |A |q |
| |ЭҚК |A |
| | |ЭҚК |
| |1 | |
| |10 Кл |1 |
| |30Дж |10 Кл |
| | |30Дж |
| | |3 В |
| |2 | |
| |10 Кл |2 |
| | |10 Кл |
| |4В |40 Дж |
| | |4В |
| |3 | |
| | |3 |
| |30Дж |5 Кл |
| |6В |30Дж |
| | |6В |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |... | |
| | |(дұрыс орындаған оқушылар 1-8 |
| | |ұпай жазады) |
|Синтез|Енді түз ертіндісіне электродтарды жұп-жұбымен |Біртіндеп келіп тәжрибе жасап, |
| |кестедегі ретпен сала отырып, әртүрлі ток көзін|нәтижесін оқушыларға |
| |құрастырамыз. Галвани тәжрибесіндегі бақаның |хабарлайды. |
| |аяғының орнына,сезгіш элемент ретінде |№ |
| |электрометрді қолданып ток бар жағын |1 ЭЛЕКТРОД |
| |тексереміз. |1-электродтың заряд таңбасы |
| | |2 ЭЛЕКТРОД |
| |Тәжрибе нәтижелері бойынша кестені толтырыңыз |2-электродтың заряд таңбасы |
| | |Прибордың көрсетуі |
| | | |
| | |1 |
| | |мырыш |
| |Соңғы тәжрибеде прибор ток көрсетпейді. |- |
| |Электродтарды ток көзіні жалғап бірнеше минут |графит |
| |тұрамыз. Токты ағытып, орнына электрометрді |+ |
| |жалғаймыз. (электрометр ток жүргенін көрсетеді)| Бар |
| |Бұл құралды аккумулятор дейді. Енді қорытынды | |
| |жасаңдар: |2 |
| |Аккумулятор ... |мырыш |
| | | |
| | |мыс |
| | | |
| | | Бар |
| |- Басқа ток көздері ше.. | |
| | |3 |
| |Бүгінгі сабақтың жаңалығы не? |графит |
| | | + |
| | |мыс |
| | | - |
| | | Бар |
| | | |
| | |4 |
| | |мыс |
| | | 0 |
| | |мыс |
| | | 0 |
| | | Жоқ |
| | | |
| | | |
| | |- Аккумулятор – ток көзіне |
| | |қосылғанда біраз заряд |
| | |жинақтайды. Оны электрометрге |
| | |жалғағанда ток жүреді. Бұдан |
| | |аккумулытордың зарядтты |
| | |жинақтап алып ток беретін ток |
| | |көзі екенін көреміз. |
| | |- басқа ток көздері электр |
| | |тогын химимялық реакциялар |
| | |есебінен өздері өндіреді. |
| | | |
| | |- Электр тогы, ток көздері |
| | |туралы оқыдық. |
| | |(дұрыс орындаған оқушылар 3-10 |
| | |ұпай жазады) |
|Бағала|Енді бүгін алған және бұрынғы сабақтардығы |Оқушылар сем.картаны толтырады.|
|у |білімізді бағалау үшін мына семантикалық | |
| |картаны толытрамыз. Сол арқылы бүгінгі сабақтан| |
| |не білгенімізді анықтаймыз. | |
| |Дұрыстығын тексерңідер. |(дұрыс орындаған оқушылар 4-12 |
| | |ұпай жазады) |
| |Толтырып болған соң топ басшылары әркімнің | |
| |жалпы ұпайын айтады. Сол арқылы алған | |
| |бағаларымызды шығарамыз. | |
| |Бағалау: | |
| |Денгейі | |
| |баға | |
| |ұпай | |
| | | |
| |жоғары | |
| |«5» | |
| |21-42 | |
| | | |
| |жеткілікті | |
| |«4» | |
| |10- 20 | |
| | | |
| |ауытку | |
| |«3» | |
| |2 - 9 | |
| | | |
| | | |
| |Үйге тапсырма: | |
| |Ток көздері карточкасын толытырып келу, | |
| |§35, 133б №5,6 жаттығу. | |

Оқушының сабаққа қатысу картасы (әр оқушыға бірден)
|№ |Диагности-калық карта |білім |түсіну |қолдану |анали|синтез |
| | | | | |з | |
| |Аты-жөні | | | | | |
|1 |Электр өрісінің энергетикалық| | | | | |
| |сипаттамасы | | | | | |
|2 |Су электр станциясы | | | | | |
|3 | қандай өлшем бірлікке | | | | | |
| |тең? | | | | | |
|4 |Фомуламен не есептеледі: | | | | | |
| | | | | | | |
|5 |Электр тогын тасымалдайтын | | | | | |
| |еркін заряд | | | | | |
|6 |Күн батареясы | | | | | |
|7 |Табиғаттағы ең кіші заряд | | | | | |
| |қалай аталады | | | | | |
|8 |Зарядталған денелер | | | | | |
| |арасындағы әсер ететін күш | | | | | |
|9 |Энергияның басқа түрін электр| | | | | |
| |энергиясына айналддыратын | | | | | |
| |құрылғыны ... дейді. | | | | | |

Кестенің екі бағанын толтырыңыз, үшінші бағанды үйден толтырып, келесі
сабаққа әкелесіз..
Ток көздері
|№ |ток көздері |энегрияның түрленуі |қолдану |
| | |(қандай энергия | |
| | |эл.энергиясына | |
| | |айналады) | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |

Мына кесте бойынша есептерді шығарыңыз.
|№ |q |A |ЭҚК |
|1 |10 Кл |30Дж | |
|2 |10 Кл | |4В |
|3 | |30Дж |6В |
| | | | |

Енді түз ертіндісіне электродттарды жұп-жұбымен кестедегі ретпен сала
отырып ток көзін құрастырамыз. Галвани тәжрибесіндегі бақаның аяғының
орнына электрометрді қолданып ток бар-жоғын тексереміз.
Кестедегі бос орындарды тәжрибе нәтижелері бойынша толтырыңыз
|№ |1 |1-элек|2 |2-элек|Прибордың |
| |ЭЛЕКТРО|тродты|ЭЛЕКТРО|тродты|көрсетуі |
| |Д |ң |Д |ң | |
| | |заряд | |заряд | |
| | |таңбас| |таңбас| |
| | |ы | |ы | |
|1 |мырыш |  |графит |  |  |
|2 |мырыш |  |мыс |  |  |
|3 |графит |  |мыс |  |  |
|4 |мыс |  |мыс |  |  |

Тексеру парағы
Семантикалық карта.
Сұрақ пен дұрыс жауаптың қилысына «+» таңбасын қойыңыз. (екі сұрақтың
жауабы біреу болуы мүмкін)
|№ |Сұрақ |Ток көзі |потенциял|Кулондық|Вольт|Электро|
| | | | |күш | |н |
|1 |Электр өрісінің | |+ | | | |
| |энергетикалық сипаттамасы | | | | | |
|2 |Су электр станциясы |+ | | | | |
|3 | қандай өлшем | | | |+ | |
| |бірлікке тең? | | | | | |
|4 |Фомуламен не есептеледі: | | |+ | | |
| | | | | | | |
|5 |Электр тогын тасымалдайтын| | | | |+ |
| |еркін заряд | | | | | |
|6 |Күн батареясы |+ | | | | |
|7 |Табиғаттағы ең кіші заряд | | | | |+ |
| |қалай аталады | | | | | |
|8 |Зарядталған денелер | | |+ | | |
| |арасындағы әсер ететін күш| | | | | |
|9 |Энергияның басқа түрін |+ | | | | |
| |электр энергиясына | | | | | |
| |айналддыратын құрылғыны | | | | | |
| |... дейді. | | | | | |

Кестенің екі бағанын толтырыңыз, үшінші бағанды үйден толтырып, келесі
сабаққа әкелесіз..
Ток көздері
|№ |ток көздері |энегрияның түрленуі |қолдану |
| | |(қандай энергия | |
| | |эл.энергиясына | |
| | |айналады) | |
|1 |Галвани |Химялық энергия |қалта фонары |
| |элементі | | |
|2 |Генератор |Механикалық энергия |Айн. ток өндіру |
|3 |Күн батареясы |Жылу энергиясы | Ғарыштық станция |
|4 |Аккуму-лятор |Электр энергиясы |автомоб. тұрақ.ток|
|5 |Галвани |Химялық энергия |қалта фонары |
| |элементі | | |
|6 |Генератор |Механикалық энергия |Айн. ток өндіру |

Мына кесте бойынша есептерді шығарыңыз.
|№ |q |A |ЭҚК |
|1 |10 Кл |30Дж |3 В |
|2 |10 Кл |40 Дж |4В |
|3 |5 Кл |30Дж |6В |
|4 |10 Кл |30Дж |3 В |

Енді түз ертіндісіне электродттарды жұп-жұбымен кестедегі ретпен сала
отырып ток көзін құрастырамыз. Галвани тәжрибесіндегі бақаның аяғының
орнына электрометрді қолданып ток бар-жоғын тексереміз.
Кестедегі бос орындарды тәжрибе нәтижелері бойынша толтырыңыз
|№ |1 |1-элек|2 |2-элек|Прибордың |
| |ЭЛЕКТРО|тродты|ЭЛЕКТРО|тродты|көрсетуі |
| |Д |ң |Д |ң | |
| | |заряд | |заряд | |
| | |таңбас| |таңбас| |
| | |ы | |ы | |
|1 |мырыш | - |графит | + | Иө |
|2 |мырыш | + |мыс | - | Иә |
|3 |графит | + |мыс | - | Иә |
|4 |мыс | 0 |мыс | 0 | жоқ |

-----------------------

Ұқсас жұмыстар
Электр тогы
Электр тізбегінің бейнеленуі
Қмж физика 7-сыныпқа арналған
Электр тогы. Электр тогының көздері
Электр тогының әрекеттері
Электр тізбегі және оның негізгі элементтері
Электр тогы тақырыбына арналған ойын сабағы
Тұрақты электр тогы. тұрақты токтың пайда болу шарттары электр энергиясы көзінің электр қозғаушы күші
САБАҚ ЖОСПАРЫ. Сабақтың мақсаты
Сабақтың нөмірі
Пәндер