Сабақ жоспары :: Әртүрлі
Файл қосу
Автокөлік бөлшектерінің тозуы
Сабақтың тақырыбы: Автокөлік бөлшектерінің тозуы
Топтар
Асл 9-181
Сабақ өтетін күн
29.12.2020
САБАҚ БАРЫСЫ
І Ұйымдастыру бөлімі:
А) <<Топтық>> ашылған чатқа кіру;
Б) Чатқа оқытушы өзінің пәнін кесте бойынша жариялау;
В) Оқушылардың чатқа қосылғанын тексеру, қадағалау;
Г) Өтетін сабақтың тақырыбын чатқа жазу;
ІІ Үй тапсырмасын тексеру
А) Өткен тақырып бойынша үй тапсырмасын сұрау;
Б) Орындалған үй тапсырмаларын чат арқылы электронды қабылдау
В) Студенттерге үй тапсырмасынан сұрақтар қою;
Зақымдалған шанақты жөндеу қалай жүргізіледі?
Шанақты жөндеуге қандай жұмыстардың түрі кіреді?
ПОССу 18-2 немесе ПОССу 25-2 үлгідегі дəнекерлердің қызметі қандай?
Жұмысшы және аялдау тежегіш жүйелерінің механизмдерін жөндеу қалай жүргізіледі?
Г) Студенттерден ауызша түрде қабылдау;
ІІІ Жаңа оқу материалын баяндау (Электронды түрде: мәтін, сурет, видео)
Физикалық тозу барысында машина және оның тетіктері бірте-бірте немесе бірден жарамсыз болып, оған қойылатын талаптар орындалмауы мүмкін. Физикалық тозу автомобильді пайдалану барысында оған түсетін күштің әсерінен пайда болады -- оны физикалық тозудың бірінші түрі деп атайды, ал машинаның тетіктері жұмыс істемей де тозуы мүмкін: мысалы, атмосфералық тотықтану, материалдардың ескіруі жэне басқалары физикалық тозудың екінші түріне жатады.
Моральдық тозу -- техникалық өрлеудің нэтижесінде пайдаланыстағы техниканың құнының төмендеуі -- айтарлықтай өнімді жаңа машинаның пайда болуы.
Моральдық тозудың екі түрі кездеседі:
-- бірінші түрі -- дэл осындай машинаны арзан бағамен өндіргеннен оның құнының арзандауы;
-- екінші түрі -- жетілген құрылғылы, жоғарғы өнімді машинаның пайда болуы.
Машинаны пайдалану мәселесін дұрыс шешу үшін, физикалық және моральдық тозудың көрсеткіштерінің мэні зор.
Машиналардың көптеген тораптары мен тетіктері бір-бірімен қосылып жұмыс істейтіндіктен, олар үнемі үйкелісте болады. Көпшілік жағдайда үйкеліс қуаттың шығынын арттырып, бөлшектердің тозуына келтіреді. Бір-бірімен қабысып жалғасқан тетіктер қозғалғанда, олардың арасын- да сырғанау және домалау үйкелісі пайда болады. Сырғанау үйкелісі кезінде бір бөлшектің бетімен екінші бөлшектің беті сырғанайтын болса, оны -- сырғанамалы, ал бір бөлшектің бетімен екінші бөлшек домалай- тындай жалғасса, оны домалау үйкелісі деп атайды. Ол төменгі суретте көрсетілген.
Тозу түрлерінің жіктелуі. Үйкелу үдерісі барлық уақытта тозуға ұласып, механикалық жүйені жарамсыз етеді. Машинаның көптеген тетіктері қарқынды тозуға ұшырайды. Тозу түрлерін жіктеу үшін, алдымен <<тозу>>, <<тозуға тұрақтылық>>, <<қарқынды тозу>> түсінігін қарастыруымыз керек.
Тозу -- үнемі түсетін күштен пайда болған тетіктердің өлшемдерінің, пішінінің, салмағының немесе олардың бетінің өзгеруі (деформация) не- месе үйкелістен беткі қабатының бүлінуі.
Тозуға тұрақтылық -- машина тетіктері материалдарының тозуға кедергісі. Тетіктердін тозуға тұрақтылығын жұмыс істеу мерзімінде оның салмағының, өлшемінің, көлемінің өзгеруі үдерісімен бағалайды.
Үйкелістен пайда болатын тозудың жіктелу түрлері қабылданған. Олар негізгі жэне қосалқы болып бөлінеді.
Тозудың негізгі түріне оның келесі түрлерін жатқызуға болады:
1. Алгезионды тозу -- ол үйкеліс жағдайында пайда болады, екі тегіс бөлшектің беттері бір-бірімен үйкелгенде, бірінің бетінен металл бөлшегі бөлініп, екіншісінің бетіне жабысып, бүліну пайда болады.
2. Түрпілі (абразивный) тозу -- қатты металл мен жұмсақ металдың беттері бір-бірімен үйкелгенде, жұмсақ металл бетінің тырналып желінуі орын алады.
3. Тотығудан тозу -- тетіктер тотықтанған ортада жұмыс істеуі мүмкін. Тетіктер бір-бірімен жалғасқанда, олардың бетіндегі қабат бүлініп, тотық тереңге тарайтын жағдай болады.
Тетіктің бетінің қажуы тетік бетінің бір жерінің үнемі қайта- ланатын жүктемемен қысым түсіру нэтижесінде болады. МемСТ бойынша тозуды механикалық, тотығатын -- механикалық, электр-эрозиялық түрлерге бөледі, ал машинаның тетіктерінің тозуын төмендегіше: меха- никалық; тотықталған-механикалық; түрпілі; гидротүрпілі; газдытүрпілі; эрозиялық; кавитациялық; қажулы; электроэрозиялық деп жіктеу қабылданған. Тозудың барлық түрлері үйкелістен болатыны белгілі. Төменде үйкелістің түрлері келтірілген.
Механикалық тозу -- механикалық күштің эсер етуі нәтижесінде тетік беттерінің өзгеруі жэне бүлінуі. Микротегіс емес беттердің бір- бірімен жалғасқанынан олардың арасындағы үйкелістен пайда болған бөлшектердің бір-біріне эсер етуінен туатын тозу.
Тотықталған-механикалық тозу -- химиялық немесе электрлік орта- да материалдардың механикалық өзара эрекеттесуі нәтижесінде болатын тозу. Қабысатын тетіктер тозуының заңдылығы (4-сурет). Қабысатын бөлшектердің уақытқа байланысты немесе жүрген жолға байланысты тозу заңдылығын төменгі кестеден, иінді білік пен мойынтірек ішпегінің тозу кезеңдерін қарастыралық. I -- алғашқы жұмыс істеу кезеңінде тетіктер қарқынды желінуге тап болады, өйткені бөлшектердің беті тегістеледі._ Бұл кезде майды 3000-4000 шақ. аралығында ауыстыру кажет, ре,бебі желіністен пайда- бояған металдардың жаңқалары маймен араласады .да, тетіктердің.;эдзлінуін;тездетеді. II кезеңде бөлшектердің жұмыс іСтейтін беті тегістеліп, жедінуі азаяды, бұл машинаны пайдалану кезеңі дсп ^талады. III кезеңде машина тетіктерінің жұмыс істеу қоры аякталып, бөлшектердің арасындағы саңылау ұлғаяды, мұны апаттық кезең деп атайды. Иінді біліктің мойынтірек ішпектері жұмсақ металдан жасалғандықтан, оларды 70-80 мың шақ. жол жүргеннен кейін ауысты- ру көзделген, егер ішпектерді одан ары пайдаланатын болса, иінді білік пен ішпектің арасындағы саңылау артып, иінді білікті істен шығаруға апарады. Иінді білік машинаның қымбат бөлшектерінің бірі болып сана- лады, сондықтан ондай бөлшектердің жұмыс істеу мерзімін ұзарту үшін, есептеулі уақыт аралығында ішпектер ауыстырылып тұруы кажет.
Эрозиялық тозу жоғарғы жылдамдықпен қозғалған сұйық пен газдың кұрамындағы механикалық бөлшектердің тетіктерге тигізетін әсерінен болады. Олар газды, кавитациялык, түрпілі, электр-эрозиялы тозу түрлеріне бөлінеді.
Газды эрозия -- бөлшек материалдарының газ молекуласындағы механикалық жэне жылу эсерінен бүлінуі. Бұл клапандарда, поршень сақиналарында жэне жанған газды шығару жүйесінде болады.
Кавитациялық эрозия -- сұйық ағымында, ағымның тұтастығы бұзылып, арасында ауа пайда болғанда, олардың бөлшек бетінде жары- лып, гидравликалық соққы нәтижесінен бөлшектің бүлінуі. Мұндай тозу салқындату жүйесінің цилиндрлер бірікпесінде, цилиндрлердің сыртқы бетінде пайда болады.
Электр-эрозиялық тозу -- электр ұшқындары нәтижесіне пайда болатын тозу, электр шырақтарында кедДСс^і,,
Қажудан болатын бұзылу н|к<д^ікя^!>>вдед<<йі *У&^н^е^ң-,-^ес<|эрлар мен жарты өстердің бүлінуі.
Ескіру -- ауаның, жарыктың, жылудың, радиацияның жэне басқа да факторлардың әсерінен материалдардың физикалык-химиялық қасиетінің өзгеріске ұшырауы.
IV. Бағалау
А) Студенттерге жаңа тақырып бойынша сұрақтар қою;
Б) Студенттерден ауызша түрде қабылдау;
Сұрақтар мен тапсырмалар
Физикалық тозу дегеніміз не?
Моральдық тозудың неше түрі кездеседі?
Тозудың негізгі түріне нелер кіреді?
В) Студенттердің тапсырма жауаптары бойынша баға қою.
V. Үй тапсырмасын беру
Үй тапсырмасы
Жаңа сабақты оқып, пысықтау.
Сұрақтар мен тапсырмаларға жазбаша және электронды түрде жауап беру.
Топтар
Асл 9-181
Сабақ өтетін күн
29.12.2020
САБАҚ БАРЫСЫ
І Ұйымдастыру бөлімі:
А) <<Топтық>> ашылған чатқа кіру;
Б) Чатқа оқытушы өзінің пәнін кесте бойынша жариялау;
В) Оқушылардың чатқа қосылғанын тексеру, қадағалау;
Г) Өтетін сабақтың тақырыбын чатқа жазу;
ІІ Үй тапсырмасын тексеру
А) Өткен тақырып бойынша үй тапсырмасын сұрау;
Б) Орындалған үй тапсырмаларын чат арқылы электронды қабылдау
В) Студенттерге үй тапсырмасынан сұрақтар қою;
Зақымдалған шанақты жөндеу қалай жүргізіледі?
Шанақты жөндеуге қандай жұмыстардың түрі кіреді?
ПОССу 18-2 немесе ПОССу 25-2 үлгідегі дəнекерлердің қызметі қандай?
Жұмысшы және аялдау тежегіш жүйелерінің механизмдерін жөндеу қалай жүргізіледі?
Г) Студенттерден ауызша түрде қабылдау;
ІІІ Жаңа оқу материалын баяндау (Электронды түрде: мәтін, сурет, видео)
Физикалық тозу барысында машина және оның тетіктері бірте-бірте немесе бірден жарамсыз болып, оған қойылатын талаптар орындалмауы мүмкін. Физикалық тозу автомобильді пайдалану барысында оған түсетін күштің әсерінен пайда болады -- оны физикалық тозудың бірінші түрі деп атайды, ал машинаның тетіктері жұмыс істемей де тозуы мүмкін: мысалы, атмосфералық тотықтану, материалдардың ескіруі жэне басқалары физикалық тозудың екінші түріне жатады.
Моральдық тозу -- техникалық өрлеудің нэтижесінде пайдаланыстағы техниканың құнының төмендеуі -- айтарлықтай өнімді жаңа машинаның пайда болуы.
Моральдық тозудың екі түрі кездеседі:
-- бірінші түрі -- дэл осындай машинаны арзан бағамен өндіргеннен оның құнының арзандауы;
-- екінші түрі -- жетілген құрылғылы, жоғарғы өнімді машинаның пайда болуы.
Машинаны пайдалану мәселесін дұрыс шешу үшін, физикалық және моральдық тозудың көрсеткіштерінің мэні зор.
Машиналардың көптеген тораптары мен тетіктері бір-бірімен қосылып жұмыс істейтіндіктен, олар үнемі үйкелісте болады. Көпшілік жағдайда үйкеліс қуаттың шығынын арттырып, бөлшектердің тозуына келтіреді. Бір-бірімен қабысып жалғасқан тетіктер қозғалғанда, олардың арасын- да сырғанау және домалау үйкелісі пайда болады. Сырғанау үйкелісі кезінде бір бөлшектің бетімен екінші бөлшектің беті сырғанайтын болса, оны -- сырғанамалы, ал бір бөлшектің бетімен екінші бөлшек домалай- тындай жалғасса, оны домалау үйкелісі деп атайды. Ол төменгі суретте көрсетілген.
Тозу түрлерінің жіктелуі. Үйкелу үдерісі барлық уақытта тозуға ұласып, механикалық жүйені жарамсыз етеді. Машинаның көптеген тетіктері қарқынды тозуға ұшырайды. Тозу түрлерін жіктеу үшін, алдымен <<тозу>>, <<тозуға тұрақтылық>>, <<қарқынды тозу>> түсінігін қарастыруымыз керек.
Тозу -- үнемі түсетін күштен пайда болған тетіктердің өлшемдерінің, пішінінің, салмағының немесе олардың бетінің өзгеруі (деформация) не- месе үйкелістен беткі қабатының бүлінуі.
Тозуға тұрақтылық -- машина тетіктері материалдарының тозуға кедергісі. Тетіктердін тозуға тұрақтылығын жұмыс істеу мерзімінде оның салмағының, өлшемінің, көлемінің өзгеруі үдерісімен бағалайды.
Үйкелістен пайда болатын тозудың жіктелу түрлері қабылданған. Олар негізгі жэне қосалқы болып бөлінеді.
Тозудың негізгі түріне оның келесі түрлерін жатқызуға болады:
1. Алгезионды тозу -- ол үйкеліс жағдайында пайда болады, екі тегіс бөлшектің беттері бір-бірімен үйкелгенде, бірінің бетінен металл бөлшегі бөлініп, екіншісінің бетіне жабысып, бүліну пайда болады.
2. Түрпілі (абразивный) тозу -- қатты металл мен жұмсақ металдың беттері бір-бірімен үйкелгенде, жұмсақ металл бетінің тырналып желінуі орын алады.
3. Тотығудан тозу -- тетіктер тотықтанған ортада жұмыс істеуі мүмкін. Тетіктер бір-бірімен жалғасқанда, олардың бетіндегі қабат бүлініп, тотық тереңге тарайтын жағдай болады.
Тетіктің бетінің қажуы тетік бетінің бір жерінің үнемі қайта- ланатын жүктемемен қысым түсіру нэтижесінде болады. МемСТ бойынша тозуды механикалық, тотығатын -- механикалық, электр-эрозиялық түрлерге бөледі, ал машинаның тетіктерінің тозуын төмендегіше: меха- никалық; тотықталған-механикалық; түрпілі; гидротүрпілі; газдытүрпілі; эрозиялық; кавитациялық; қажулы; электроэрозиялық деп жіктеу қабылданған. Тозудың барлық түрлері үйкелістен болатыны белгілі. Төменде үйкелістің түрлері келтірілген.
Механикалық тозу -- механикалық күштің эсер етуі нәтижесінде тетік беттерінің өзгеруі жэне бүлінуі. Микротегіс емес беттердің бір- бірімен жалғасқанынан олардың арасындағы үйкелістен пайда болған бөлшектердің бір-біріне эсер етуінен туатын тозу.
Тотықталған-механикалық тозу -- химиялық немесе электрлік орта- да материалдардың механикалық өзара эрекеттесуі нәтижесінде болатын тозу. Қабысатын тетіктер тозуының заңдылығы (4-сурет). Қабысатын бөлшектердің уақытқа байланысты немесе жүрген жолға байланысты тозу заңдылығын төменгі кестеден, иінді білік пен мойынтірек ішпегінің тозу кезеңдерін қарастыралық. I -- алғашқы жұмыс істеу кезеңінде тетіктер қарқынды желінуге тап болады, өйткені бөлшектердің беті тегістеледі._ Бұл кезде майды 3000-4000 шақ. аралығында ауыстыру кажет, ре,бебі желіністен пайда- бояған металдардың жаңқалары маймен араласады .да, тетіктердің.;эдзлінуін;тездетеді. II кезеңде бөлшектердің жұмыс іСтейтін беті тегістеліп, жедінуі азаяды, бұл машинаны пайдалану кезеңі дсп ^талады. III кезеңде машина тетіктерінің жұмыс істеу қоры аякталып, бөлшектердің арасындағы саңылау ұлғаяды, мұны апаттық кезең деп атайды. Иінді біліктің мойынтірек ішпектері жұмсақ металдан жасалғандықтан, оларды 70-80 мың шақ. жол жүргеннен кейін ауысты- ру көзделген, егер ішпектерді одан ары пайдаланатын болса, иінді білік пен ішпектің арасындағы саңылау артып, иінді білікті істен шығаруға апарады. Иінді білік машинаның қымбат бөлшектерінің бірі болып сана- лады, сондықтан ондай бөлшектердің жұмыс істеу мерзімін ұзарту үшін, есептеулі уақыт аралығында ішпектер ауыстырылып тұруы кажет.
Эрозиялық тозу жоғарғы жылдамдықпен қозғалған сұйық пен газдың кұрамындағы механикалық бөлшектердің тетіктерге тигізетін әсерінен болады. Олар газды, кавитациялык, түрпілі, электр-эрозиялы тозу түрлеріне бөлінеді.
Газды эрозия -- бөлшек материалдарының газ молекуласындағы механикалық жэне жылу эсерінен бүлінуі. Бұл клапандарда, поршень сақиналарында жэне жанған газды шығару жүйесінде болады.
Кавитациялық эрозия -- сұйық ағымында, ағымның тұтастығы бұзылып, арасында ауа пайда болғанда, олардың бөлшек бетінде жары- лып, гидравликалық соққы нәтижесінен бөлшектің бүлінуі. Мұндай тозу салқындату жүйесінің цилиндрлер бірікпесінде, цилиндрлердің сыртқы бетінде пайда болады.
Электр-эрозиялық тозу -- электр ұшқындары нәтижесіне пайда болатын тозу, электр шырақтарында кедДСс^і,,
Қажудан болатын бұзылу н|к<д^ікя^!>>вдед<<йі *У&^н^е^ң-,-^ес<|эрлар мен жарты өстердің бүлінуі.
Ескіру -- ауаның, жарыктың, жылудың, радиацияның жэне басқа да факторлардың әсерінен материалдардың физикалык-химиялық қасиетінің өзгеріске ұшырауы.
IV. Бағалау
А) Студенттерге жаңа тақырып бойынша сұрақтар қою;
Б) Студенттерден ауызша түрде қабылдау;
Сұрақтар мен тапсырмалар
Физикалық тозу дегеніміз не?
Моральдық тозудың неше түрі кездеседі?
Тозудың негізгі түріне нелер кіреді?
В) Студенттердің тапсырма жауаптары бойынша баға қою.
V. Үй тапсырмасын беру
Үй тапсырмасы
Жаңа сабақты оқып, пысықтау.
Сұрақтар мен тапсырмаларға жазбаша және электронды түрде жауап беру.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz