Драма турасында

САБАҚ ЖОСПАРЫ

Орал қаласы, ФМБ НЗМ,
12-сынып
А/И 7. Автор үлесі, пьеса тілі.
АИ6. Қазақ және әлем әдебиетіндегі құндылықтар.
БС2. Әдеби шығармалардағы ұлттық, ғаламдық тақырыптардағы астарлы және тура мағыналарды игеру.
- Драмалық шығарманың тақырыбы мен идеясына анализ жасай алады;
- Жазушының «тіл мен құрылымды» қолдануына талдау жасай алады;
- Драмалық шығармадағы кейіпкерлер тілі арқылы тура және ауыспалы мағыналарды зерттей алады.
Тілдік мақсаттар : Туынды - классикалық туынды екендігін негіздеу, жазушының тіл шеберлігін талдап, трагедиядағы басты тартыстарды түйіндейміз.
Пән лексикасы және терминология:
Реплика, ремарка, перде, көрініс, акті, бөлім
диалог, монолог, көрермен, қойылым, актер, тұлға, сахна, көрермен, қақтығыс, шиеленіс, тартыс
Диалог және жазылым үшін қажетті сөз тіркестер: Біздің ойымызша . . .
Біз келісеміз . . .
Менің ойымша . . .
Сабақтың басы
3 минут
5 минут
5 минут
Сабақтың ортасы
20 минут
5 минут
15 минут
15 минут
3 минут
Қызығушылықты ояту.
Сынып оқушыларын әдеби ұғымдар бойынша жұпқа бөлу (Кестедегі қима қағаздарды тарату, оқушылар жауаптарын сәйкестендіре жұптасады) .
(11 оқушыға арналған)
Жаттығу-тренинг
«Қарагөз» трагедиясының кейіпкерлерін жіктеу немесе кластер бағанын жасау. (Кластер (ағылш. cluster ) - белгілі өз сипаттары бар, дербес бірлік деп саналатын, бірнеше біртектес даналарды бір топқа бірлетіруі) .
Мұғалім парта үстіне драма кейіпкерлерінің есімдерін араластыра шашып қояды. Оқушылар кейіпкерлер есімін ала отырып, кластер бағанын жасайды, орналастырады.
Үлгі:
«Қарагөз»
Оқушыларды оқу мақсаттарымен хабардар ету.
Мағынаны тану бөлімі
1-тапсырма
Сынып оқушылары жұптық жұмыс жасайды. Сынып оқушыларына тапсырмалар жазылған парақша таратылады. Әр жұп жетістік критерийін жасап алады. Мұғалім зейін қоя қарау керек, бағыт беруге болады.
- Қарагөз бейнесі турасында
• Автор Қарагөздің бейнесін сомдауда қандай көркемдік тәсілдерді пайдаланғандығын талқылаңыз.
- Мөржан әже бейнесі турасында
• Пьесада Мөржан әжені қандай тәсілдер арқылы суреттей алған және оның бейнесінің әсері қандай?
3. Нарша бейнесі турасында
• Нарша бейнесінің сонылығы, жаңа сипаты жайында талқылаңыз.
4. Сырым бейнесі турасында
• Драмадағы Сырымның бейнесі кесірлі кер заманның қайғы-қасірет қазасынан туған ызалы, шабытты ақын екендігін драма тілі арқылы дәлелдеңіз.
5. Трагедия турасында
- Пьесаның тақырыбы мен идеясы туралы талқылаңыз.
6. Кейіпкерлер турасында
- Пьесадағы Ақбала образы туралы сіздің ойыңыз.
7. Жазушы шеберлігі турасында
- З. Қабдолов драма тілі туралы: «Пьесаның күші де, әлсіздігі де тілде; пьесадағы әр сөз мірдің оғындай өткір, көздеген жеріне дір етіп тиердей дәл, көкейге саулап, құйылардай таза, мөлдір, санаға мықтап дарығандай мағыналы, мәнді болып келуі тиіс». Бұған сіздің қосарыңыз немесе құптар ойыңыз қандай?
8. Жазушы шеберлігі турасында
- Драманы әлем әдебиеттің қандай үлгілерімен салыстырар едіңіз.
9. Драма турасында
- Шығарманы қандай туындылармен салыстырар едің (қазақ әдебиетіндегі) ?
10. Драмадағы кейіпкерлері турасында
- Нарша достарының драмадағы өзіндік орны қандай болды деп ойлайсыз?
11. Драмадағы кейіпкерлері турасында
- Пьесаның сахналық қойылымы, яғни ондағы образ сомдаудағы актерлердің шеберлігін талқылаңыз.
Жұптардың жауаптарын тыңдау
Жұптық бағалау - «үш маңызды, бір дамытатын тұс».
2-тапсырма
Сынып оқушыларына жалпы тапсырма:
http://bilimland. kz/index. php/kz/catalog/structure/1148-11_synyp сілтемесі бойынша М. Әуезовтың «Қарагөз» драмасынан үзінді тыңдатылады. Тыңдалым Мөржан әже мен Қарагөз арасындағы диалог үзіндісі (4-5 минут) Тыңдалымнан соң оқушылар өз пікірлерін дәлелдеу мақсатында оқушылар диалог мазмұнын және жазушы шеберлігін кесте бойынша толықтырады.
Мақсат: Диалог - адам психологиясын, мінезін, әрекетін ашуда қолданатын күшті құрал. Олай болса, тыңдалым арқылы драма тілін ұғындыру.
Оқушы жауаптары тыңдалады. Шаршы топ алдында талқыға салынады.
3-тапсырма «Даналық бұрышы» тапсырмасы.
Шарты: «Даналық бұрышы» стратегиясы. Сыныптың қабырғаларына тапсырмалар ілінеді. Әр жұп «Даналық бұрышы» стратегиясы бойынша өздерінің таңдаған бұыштарына тоқталып, 3 болжам жауаптарын жазып дәлелдейді.
«Даналық бұрышы» 1
А бөлімі: Драма А бөлімінің берілген сұрақтарына үш болжам жауап жазыңыз, болжамыңыз мәтіннен алынған болуы керек.
М. Әуезов: Қарагөз
А . « Махаббат - ұлы сезім» Қарагөз бен Сырым махабаты турасында.
«Даналық бұрышы» 2
Ә бөлімі: Драма
А бөлімінің берілген сұрақтарына үш болжам жауап жазыңыз, болжамыңыз мәтіннен алынған болуы керек.
М. Әуезов: Қарагөз
Б. Сырым Мөржан әже ұғымында кім, Мөржан әже Сырым ұғымында кім? Талқылаңыз.
«Даналық бұрышы» 3
Б бөлімі: Драма
А бөлімінің берілген сұрақтарына үш болжам жауап жазыңыз, болжамыңыз мәтіннен алынған болу керек .
Наршаның Қарагөзге деген махаббаты туралы не айтпақсыз?
«Даналық бұрышы» 4
В бөлімі: Драма
А бөлімінің берілген сұрақтарына үш болжам жауап жазыңыз, болжамыңыз мәтіннен алынған болу керек.
М. Әуезов: Қарагөз
Драманың поэтикалық тілі туралы мұғалім оқушы жауаптарын зейін қоя тыңдап, соңында ойды қорытындылайды.
Драмадағы ең шешуші нәрсе.
Себебі, композициялық тұрғыдан алғанда драмада оқиғаның басталуы, шиеленісуі, шарықтау шегі, шешімі болуы тиіс.
http://bilimland. kz/index. php/kz/catalog/structure/1148-11_synyp
Суреттер ғаламтор бетінен алынды
http://bilimland. kz/index. php/kz/catalog/structure/1148-11_synyp
Кері байлан
ыс
5 минут
Сабақтың соңы
4-5 минут
Сабақтан алған әсеріңізге қарай аралдың біреуіне стикерлер жапсыру.
Үй тапсырмасы: Мұхтар Шахановтың өмірі мен поэзиясына шығармашылықпен іздену жұмыстары. http://bilimland. kz/index. php/kz
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz