Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Тілек өлеңі

Пән: қазақ әдебиеті Мектеп: <<№13 мектеп-гимназия>> КММ
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: Атадан қалған асыл сөз Мұғалім: Г.Туржупарова Күні: 11.10.2022 ж
Сынып: 9
Сабақ тақырыбы
Бұқар жырау <<Тілек>>
Оқу мақсаттары
6.1. 9.1.2.1 Әдеби шығармадағы психологизмді анықтау
Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар: Әдеби шығармадағы психологизмді анықтайды
Көпшілік оқушылар: Әдеби шығармадағы психологизмді анықтай отырып, өмірмен байланыстыра алады.
Кейбір оқушылар: Әдеби шығарманың негізі тақырыбы мен идеясын анықтап, өлең жолдарынан психологизмді табады
Бағалау критерийі
oo Әдеби шығармадағы психологизмді анықтайды;
oo Өлең құрылысына талдай отырып, өлең ішінен психологизмді табады
oo Өлеңнің негізгі идеясы мен тақырыбын анықтайды Әдеби шығармадағы психологизмді анықтайды.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
Сабақтың басы

- Ұйымдастыру.Сәлемдесу. Түгендеу
<<Сұрақ -жауап >> әдісі арқылы алдыңғы бөлім қорытындыланып , пысықталады.
<<Болжау>> стретегиясы арқылы бүгінгі сабақ тақырыбын болжату.
Көш бастау қиын емес,
Қонатын жерден көл табылады.
Қол бастау қиын емес ,
Шабатын жерден ел табылады.
Шаршы топта сөз бастаудан қиынды көргем жоқ.
Бұқар жырау

Сабақтың ортасы

Тілек өлеңі
<> әдісі арқылы әр топқа бөліп берілген үзіндіні оқиды.
Сөдікпен жұмыс . Түсініксіз сөздермен сөздік арқылы түсіндіру
1- топ <<Тілек>> сөзінің мағынасын ашу
2- топ Толғаудың тақырыбын ,идеясын агықтап, Жыраудың арманын табу
3-топ. 1-6- тілекті қарасөзбен оқып, жыраудың нені құрметтейтінін айту
4-топ . 7-11- тілекті оқып, қандай мәселені қозғайтынын табу.
Дескриптор:
- берілген сөздің мағынасын ашады
- басқа баламасын таба алады
- тақырыбын және идеясын анықтайды
- жырау арманын өз сөзімен айта алады
2- тапсырма. <<Әдеби шеңбер>>әдісі
Оқулықтан 3- тапсырманы орындау.
психологиялық көңіл - күйін анықтау
Дескриптор: білім алушы
oo Автордың психологиялық көңіл - күйін анықтай алады.
Ойын дәлелді түрде білдіреді.
Сабақтың соңы

<<5-5-1>> әдісі арқылы сабақты қорытындылау
Бұқар жырау толғауындағы және Абай Құнанбаев өлеңіндеріндегі өзара үндестік
Тілек
Бірінші тілек тілеңіз:
Бір Аллаға жазбасқа.
Екінші тілек тілеңіз:
Ең шұғыл пасық залымның
Тіліне еріп азбасқа.
Үшінші тілек тілеңіз:
Үшкілсіз көйлек кимеске.
Төртінші тілек тілеңіз:
Төрде төсек тартып жатпасқа.
Бесінші тілек тілеңіз:
Бес уақытты бес намаз
Біреуі қаза қалмасқа.
Алтыншы тілек тілеңіз:
Алпыс басты ақ орда,
Ардақтаған аяулың.
Күнінде ертең біреуге
Тегіннен тегін олжа болмасқа.
Жетінші тілек тілеңіз:
Желкілдеген ту келіп,
Жер қайысқан қол келіп,
Сонан сасып тұрмасқа.
Сегізінші тілек тілеңіз:
Сегіз қиыр шар-тарап,
Жер тұлданып тұрмасқа.
Тоғызыншы тілек тілеңіз:
Төреңіз тақтан таймасқа,
Тоқсандағы қарт бабаң
Топқа жаяу бармасқа.
Оныншы тілек тілеңіз:
Он ай сені көтерген,
Омыртқасы үзілген,
Аязды күнде айналған,
Бұлтты күнде толғанған,
Тар құрсағын кеңейткен,
Тас емшегін жібіткен,
Анаң бір аңырап қалмасқа.
Он бірінші тілек тілеңіз:
Он бармағы қыналы,
Омырауы жұпарлы,
Иісі жұпар аңқыған,
Дауысы қудай саңқыған,
Назыменен күлдірген,
Құлқыменен сүйдірген,
Ардақтап жүрген бикешің
Жылай да жесір қалмасқа...

----------

Асқар таудың өлгені-
Басын мұнар шалғаны.
Көктегі бұлттың өлгені-
Аса алмай таудан қалғаны.
Ай мен күннің өлгені-
Еңкейіп барып батқаны.
Айдын шалқар өлгені-
Мұз болып тастай қатқаны.
Қара жердің өлгені-
Қар астында қалғаны.
Өлмегенде не өлмейді?
Жақсының аты өлмейді,
Ғалымның хаты өлмейді.

Ұқсас жұмыстар
Бұқар жырау кім
Қасым Аманжолов Өзім туралы өлеңі
Екі жұлдыз бір тілек арқылы бағалау
Бесік жыры
Абайдың әндері
Өлеңді ермек үшін жазбауы
Әнуарбек Дүйсенбиевтің Ардақты ана өлеңі
Анам тілі , Домбыра өлеңдері
С. сейфуллин. туған ел
Өлеңді жаттау. Сабақтың тақырыбы
Пәндер