Потенциалдық энергия

Қысқа мерзімді Сабақ жоспары
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:
7. 1A- Физикалық шамалар және өлшемдер
Сынып: 7Д
Қатысқандар саны:
Қатыспағандар саны:
- энергияның бір түрден екіншісіне алмасуына мысалдар келтіреді;
- механикалық энергияның сақталу заңын есеп шығаруда қолданады;
- жұмыс, энергияның өзгеруіне тең екенін есептерді шығарғанда ескереді
Пән үшін арнайы лексика мен терминдер:
Механикалық энергияның екі түрі болады… және ….
Кинетикалық энергия…
Потенциалдық энергия…
Сабақ бойында оқушыларда қалыптасады:
-бір-бірін сыйлау, ашықтық және бірігіп жұмыс жасай алу
-Академиялық әділдікке тәрбиелеу;
-Жауапкершілікті дамыту;
-Жаһандық құзыреттілікті білу және түсіну:
-Жаһандылық және тәуелсіздік;
-Сыни ойлау дағдылары;
-Қоршаған ортаға қамқорлық және орнықты дамуға ынта;
-Өз-өзіне сенімділік жіне рефлексия дағдылары
Сабақ барысы
Сабақтың басы
0-5 мин
5-10мин
Мұғалім:
Ұйымдастыру кезеңі:
« Сиқырлы қорап» әдісі арқылы балардың зейінін сабаққа шоғырландыру. Қораптан әртүрлі заттарды(шарик, ойыншық машина, алма, ) көрсетеді. Оқушылар бұл заттардың энергиямен байланысын табуға тырысады. Осы заттарға қатысты сұрақтар қойылады.
1. Сұрақ: Егер шарикті үстелдің шетінен домалатсақ, ол қандай энергия түріне ие болады?
2. Сұрақ: Ойыншық машинаны еңіс тақтай бойымен төмен қарай жіберсек, оның потенциалдық энергиясы қалай өзгереді?
3. Сұрақ: Алма ағаштың бұтағынан үзіліп түсіп бара жатқанда, оның энергиясы қалай өзгереді?
Қызығушылықты ояту:
Демонстрация: "Қайсысы бірінші түседі?"
Қажетті құралдар:
- Бірдей биіктіктен түсіретін екі зат: бір шарик (домалайтын) және бір алма (тік құлайтын) .
- метр
- Таймер немесе секундомер
Демонстрация барысы:
1. Сұрақ
- "Егер біз шарик пен алманы бір биіктіктен бір уақытта жіберсек, қайсысы бірінші жерге түседі?"
- "Неліктен солай болады деп ойлайсыңдар?"
- "Қай заттың энергиясы көбірек?"
1 слайд
Қорапша, шарик, ойыншық машина, алма, метр
Сабақтың ортасы
11-15 мин
16-18 мин
19-25 мин
26-37 мин
Мұғалім:
- Оқушыларға бейнежазбаны көрсетеді:
(https://www. youtube. com/watch?v=-lLLDHsuhRE)
(3:20мин әрі қарай көрсетуге болады)
- Содан кейін сұрақ қояды «Бұл бейнежазба бойынша қандай қорытынды жасауға болады?» ( потенциалдық энергия кинетикалық энергияға ауысады, энергия жоғалып кетпейді, ол бір қалпынан екіншісіне ауысады ) .
- «Яғни балалар, біз бүгін не туралы сөйлесеміз? (энергия туралы) . Ия, біз бүгін энергия туралы, сондай-ақ оның сақталуы туралы сөйлесетін боламыз ».
- Сабақтың тақырыбын, оқу мақсаттарын, ұсынады
Мұғалім:
«Енді, біздің допқа оралайық. Суретке қарап, келесі сұрақтарға жауап берейік:
- Доптың h биіктігінде кинетикалық энергиясы неге тең?(0)
- Потенциалдық энергия неге тең?(mgh) .
- Дене құлағанда оның потенциалдық энергиясымен не болады?(кемиді) Кинетикалық энергия ше?(артады)
- Кинетикалық энергия потенциалдық энергияға қашан тең болады?(жолдың ортасында)
- Толық механикалық энергия осы жағдайда неге тең?(олардың қосындысына)
- Қашан кинетикалық энергия максималды?(доптың құлаған жерінде)
Мұғалім:
«Осылай біз сендермен энергияның сақталу заңына келдік»
Толық механикалық энергия
Энергияныӊ бір түрден екінші түрге ауысуына мысалдар:
Толық механикалық энергияның сақталу заңы
Бір-бірімен тартылыс және серпімділік күштері арқылы әсерлесетін денелердің тұйықталған жүйедегі толық механикалық энергиясы өзгермейді.
Үйкеліс күштерінің қатысуымен механикалық энергия сақталмайды.
,
немесе
Тұйықталған жүйенің толық механикалық энергиясы сақталады.
Мысалы:
немесе
Конспенкт жазғызу
Өмірден мысалдар көрсету
Сабақты бекіту үшін: теория, есеп секілді әртүрлі тапсырмалар
- Массасы 400 г дене 2 м биіктіктен еркін құлайды. Жерге соғылған кездегі кинетикалық энергиясын табыңдар. (8 Дж)
- Массасы 100 г денені вертикаль жоғары 10 м/с лақтырылған дененің ең жоғарғы нүктедегі потенциалдық энергиясын табыңдар. (5 Дж)
- Дене вертикаль жоғары 20 м/с жылдамдықпен лақтырылған. Қандай биіктікте оның кинетикалық және потенциалдық энергиялары тең болады?(20м)
- Массасы 200 г дене вертикаль жоғары 5 м/с жылдамдықпен лақтырылған. Оның жылдамдығы нөлге тең болатын биіктікті анықта. (1, 25 м)
- Винтовкадан 1000 м/с жылдамдықпен шыққан оқ жерге 500 м/с жылдамдықпен құлады. Ауаның кедергі күшімен қандай жұмыс жасалды? Оқтың массасы 10 г. (-3750 дж)
(https://www. youtube. com/watch?v=-lLLDHsuhRE)
2-5 слайд
Бағыттауыш карта
6-7 слайд
37-39 мин
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz