М.мақатаев «райымбек, райымбек» поэмасы


Бактыгалиева Эльмира Сагынгалиевна

Батыс Қазақстан облысы, Сырым ауданы

Ж.Досмұхамедов атындағы жалпы білім

беретін орта мектеп-
балабақша кешенінің

қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

|9-сынып |Сабақ. Әдебиет |
|Сабақтың |М.Мақатаев «Райымбек, Райымбек» поэмасы. |
|тақырыбы | |
|Жалпы мақсаты |«Райымбек, Райымбек» поэмасының мазмұнын меңгерту. Поэманың тақырыбы мен идеясын ашу. |
| |Райымбектің тарихта болған батыр адам екенін ұғындыру. Райымбек Хангелдіұлының тарихи,әдеби |
| |бейнесін ашу. |
|Күтілетін |«Райымбек,Райымбек» поэмасының мазмұнын баяндап, поэманың сюжеттік мазмұнын ашады, |
|нәтижелер |композициясына және көркемдік ерекшелігін талдап, салыстырады. |
|Сабақ түрі |Жаңа сабақ |
|Тапсырмалар |Джигсо стратегиясы, поэма кейіпкерлерін салыстырады, әдеби теориялық талдау жасайды, рөлге |
| |бөліп оқиды, жуан-жіңішке сұрақтар дайындау, «Ерлер ел үшін туады» тақырыбына ойтолғаныс |
| |жазу, тест. |
|Керекті |Стикерлер, интербелсенді тақта, И.Расылханның орындауындағы « Жас қайың» әнінің аудио |
|жабдықтар |жазбасы. |
|Сабақ барысы |
|Сабақ кезеңдері|Мұғалім әрекеті |Оқушы әрекеті |
|Кіріспе |І.Тұлғааралық байланысты орнату. Сыныппен амандасу. |Оқушылар бір-біріне |
| |1.Сыныппен амандасу. |тілек тілейді. |
| |2. «Мен сыныппен жұмысты қалай бастаймын» |Оқушылар өткен сабақта |
| |«Тілек тілей білеміз бе?» |алған білімдері бойынша |
| |ІІ.Сыныптың білім деңгейін анықтау. |сұраққа жауап береді. |
| |1.М.Мақатаевтың өмір сүрген жылдарын ата? | |
| |2.Ақын неше жасынан бастап өлең жаза бастады? |Мұқағали өлеңдерінің |
| |3.Ақынның алғашқы туындылары қандай басылымдарды жарық көрді? |тақырыптары қандай? |
| |4.Ақынның «Қазақ әдебиеті» газетіне басылып шыққан бір топ |-деген сұраққа |
| |өлеңдеріне тілек жазған кім? Ә.Тәжібаев |топтастырады. |
| |5.Мұқағалидың қандай шығармалары бар? | |
| |ІІІ..Алдыңғы сабақты қысқаша қайталау. | |
| |1.Ақынның табиғат лирикасы туралы жазылған қандай өлеңдерін | |
| |білесің? | |
| |2.Ақынның Абай шығармаларымен үндес қандай өлеңдерін білесің? | |
| |3.Ақынның махаббат тақырыбы туралы жазылған өлеңін жатқа оқы. | |
| |ІҮ. Сабақ тақырыбын білдіретін мәселелерді анықтау. | |
| |«Батыр» -дегенді қалай түсінесіңдер? | |
| |Қазақтың қандай батырлар жырын білесіңдер? | |
| |Қазақ батырларынан кімдерді білесіңдер? | |
| |Біз өткен сабағымызда қай ақынның шығармашылығымен таныстық? | |
|Тұсаукесер |Райымбек батыр туралы кім қандай деректер біледі? |Оқушылар Райымбек батыр |
| | |туралы білетіндерін |
| | |ортаға салады |
|Негізгі бөлім |Білім.1.«Райымбек, Райымбек» поэмасына жалпы шолу |1.3топ 3 бөлімін оқиды |
| |Джигсо стратегиясы. |да топ мүшелері орнынан |
| |2.Түсіну. Райымбек кім?Оның батырлығы поэмада қандай әркеттер |ауысып басқа топ |
| |арқылы көрінеді?Райымбек образын бейнелеуде ақынның шеберлігі қай |мүшелерін тыңдайды.Өз |
| |тұста көрінеді?Ақын қазақ елінің қиын жағдайын қалай жырлайды?Поэма|түсінгенін ортаға |
| |сюжеті неше арнада дамиды? |салады. |
| |3. Қолдану. Жоғары, төмен мәртебелі сұрақтар дайындау. |2.Өз топтарына қайта |
| |4. Талдау. |келіп поэма бойынша |
| |«Райымбек, Райымбек» поэмасының композициялық құрылысын талдау. |түсінгендерін |
| | |талқылайды. |
| |1-топ. Поэмадан аллитерация мен ассонасты табу. |3.Рөлге бөліп оқиды. |
| |2-топ. Теңеуді, анафора мен эпифораны табу. |1.Шығарманың тақырыбы – |
| |3.Мақал мен қарғысты,Қабай жыраудың портретін табу. |қазақ пен жоңғар |
| |5.Жинақтау. |арасындағы жаугершілік. |
| |1-топ.М.Жұмабаевтың «Батыр Баян» поэмасымен салыстыру. |1.Оқиғаның басталуы – |
| |2-топ. Райымбектің поэмадағы бейнесі. |2. Оқиғаның шиеленісуі –|
| |3-топ. І.Есенберлиннің «Қаһар» романындағы Нысанбай жырау мен | |
| |поэмадағы Қабай жырауды салыстыру. |3. Оқиғаның шарықтау |
| |6.Бағалау. |шегі – |
| |«Ерлер ел үшін туады» ойтолғаныс жазу. |4. Оқиғаның аяқталуы - |
| | | |
| | |И.Расылханның |
| | |орындауындағы « Жас |
| | |қайың» әнін тыңдап, |
| | |«Ерлер ел үшін туады» |
| | |тақырыбына |
| | |ойтолғаныстарын жазады.|
| | | |
| | | |
| | |Жуан-жіңішке сұрақтарды |
| | |стикерге жазады. |
|Қорытынды |Тест. 1.Райымбек поэмасының басты тақырыбы не? |Оқушылар тестіні |
| |А)қазақ халқының әлеуметтік жағдайы В) қазақ пен жоңғар арасындағы |орындайды,кейін |
| |жаугершілік. |жұмыстарын алмастырып |
| |С) Райымбек батыр |тексереді. |
| |2. Поэма неше бөлімнен тұрады? А) 1 В) 5 С)3 | |
| |3. Поэма қалай басталады? | |
| |А) Зар заман өлеңімен В) Ақынның ренжуімен С) «Елім-ай» | |
| |өлеңімен | |
| |4. Қан боп ақсын басыңа қара жауын! | |
| |Құл боп өтсін мәңгілік балаларың! – кімнің қарғысы сөзі? | |
| |А) Райымбек В) Түке С) Қабай жырау | |
| |5. Әкесі өлгенде Райымбек неше жаста болды? | |
| |А) 13 В) 15 С) 18 | |
| |6. Райымбек қол жинау үшін би қандай шарт қойды? | |
| |А) Іле өзенінен атпен өту В) Жамбы ату С) Қылыштасу | |
| |7. «Әлдекімдер естілсе созған әні, | |
| |Әлдекімдер аңырап жоқтау айтса» - троптың қай түрі қолданылған? | |
| |А) анафора В) эпифора С) метафора | |
| |8. Ойран болған ордаңның орнына кеп, | |
| |Отау тігіп, оттарын сен жағасың! Кімнің тілегі? | |
| |А) Райымбек В) Нысанбай жырау С) Қабай жырау | |
| |9. Өз атын өзі ұрандап, жейдесін ту ғып байлап жұлдыздай ағып | |
| |келетін кім? | |
| |А) Батыр Баян В) Райымбек С) Қабай жырау | |
| |10. Райымбек өзін алғаш Албанға қалай танытты? | |
| |А) Аруақ! В) Райымбек,Райымбек С) Абылай! | |
| |Бағалау. | |
|Сабақтың |Мен сыныпта жақсы психологиялық атмосфера тудыру мақсатында оқушылар бірі-біріне тілек |
|өзіндік талдауы|айтудан бастады. Сынып оқушыларын Ескендір Хасанғалиевтің «Атамекен», « Гүлсезім», |
| |«Айналайын» әндерімен 3 топқа бөлдім. Алдыңғы сабақты қысқаша қайталауда оқушыларға түрткі |
| |болу бағытындағы: М.Мақатаевтың өмір жолы туралы не білесіңдер?- деген сұрақ қойдым. Жанна: |
| |«Мұқағали Мақатаев қазіргі Алматы облысы, Райымбек ауданындағы Қарасаз аулында 1931 жылы 9 |
| |ақпанда дүниеге келді. Балалық шағы соғыспен тұспа-тұс келген Мұқағали өлеңді он-он бір |
| |жасынан жаза бастайды. Алғашқы өлеңдері аудандық газетте жарық көрген. Ауыл орта мектебін |
| |1948 жылы бітіріп, өз ауылында комсомол, кеңес қызметтерінде болған. Кейін аудандық газетте |
| |әдеби қызметкер, Қазақ радиосында диктор болған»- деп жауап берді. Ақынның махаббат тақырыбы |
| |туралы жазылған өлеңін жатқа оқып, Абай өлеңімен салыстыруда Нұржауған: Ақын өлеңдерінің |
| |сезімді суреттеуде Абайдан кейінгі табиғат лирикасын сезіммен жырлауда өзіндік орны бар |
| |екенін, терезенің алдына келіп тұрған көгершінге теңегендігі туралы айтты. Ақын өлеңдерін |
| |тақырыпқа топтастыруда Асылай интербелсенді тақтаға Мұқағали өлеңдерінің негізгі тақырыптарын|
| |топтастырып жазды. Сабақтың тақырыбын білдіретін мәселені анықтауда батыр ұғымын топтастырып|
| |алдым да қазақ батырлары туралы не білетіндігін сұрадым. Нұржаннат Райымбек батыр туралы |
| |қосымша деректерді сыныптастарына баяндады. Поэма мазмұнын меңгертуде Джигсо стратегиясын |
| |қолдандым. Оқушылардың түсінгенін байқау мақсатында қойылған: « Райымбек кім? Оның батырлығы |
| |поэмада қандай әркеттер арқылы көрінеді? 2.Райымбек образын бейнелеуде ақынның шеберлігі қай|
| |тұста көрінеді? 3.Ақын қазақ елінің қиын жағдайын қалай жырлайды? 4.Поэма сюжеті неше арнада |
| |дамиды? -деген сұрақтарға сынып оқушылары жақсы жауап берді. Сабақта оқушылар топпен |
| |жұмыстанып поэманың композициялық құрылысына әдеби-теориялық талдау жасады. 1 топ |
| |М.Жұмабаевтың «Батыр Баян» поэмасындағы баян батырмен, 3 топ І.Есенберлиннің «Қаһар» |
| |романындағы Нысанбай жырау мен поэмадағы Қабай жырауды салыстырып, тарих пәнәнен алған |
| |академиялық білімін қолданды. 2-топ. Райымбектің поэмадағы бейнесімен, тарихи бейнесін ашып|
| |постер қорғады. Постер қорғауда Нұржауғанның көшбасшылығы айқын байқалды. Асылай, Жұлдыз, |
| |Гүлден тапсырмаларды орындауда шапшаңдық танытты. Өзін-өзі реттей алды. Сонымен қатар әр топ |
| |мүшелері жоғары, төмен мәртебелі сұрақтарға жауап беріп, өздері де сұрақтар дайындады. Сұрақ |
| |дайындауда Гүлсезім белсенді қатысты. Сабақта оқушылар «Ерлер ел үшін туады» тақырыбында |
| |ойтолғауларын жазып, тест тапсырмасын орындады. Оқушыларды бағалауда бағалау өлшемдерін |
| |негізге алып, тесттің қорытындысымен бағаладым. |
|Сабақты бағалау|Сабақ қызықты өтті. Себебі, сынып оқушылары белсенді қатысып, позма мазмұнын толық меңгерді. |
| |Мұны оқушылардың тапсырманы орындау мүмкіндігімен тест қорытындысы арқылы анықтадым. Сабақта |
| |Жұлдыздың, Нұржауғанның, Асылайдың, Әйгерімнің көшбасшылығын постер қорғауда, ойтолғаныстарын|
| |көркем жеткізгенінен көрдім. Нұржауғанның мәнерлеп оқу дағдысы шыңдалғанын «Қарасаз» өлеңін |
| |оқуынан білдім. |


Ұқсас жұмыстар
М.мақатаев. "райымбек! райымбек!" поэмасы.9-сынып
"мұқағалитану" арнаулы курс. 7 класс
Аққулар ұйықтағанда. 8 сынып
М.мақатаев «райымбек, райымбек» поэмасы, тақырыбы, идеясы
Күнделіктерінің беттерінен шолу
М.мақатаев. аққулар ұйықтағанда поэмасы
Мұқағали оқулары
Күй поэмасы
Жарық құбылыстары
Мұқағали мақатаев "қара өлең"
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz