Темір. түсті металдар. 3 сынып. дүниетану пәні


Бірлестік:
бастауыш сынып мұғалімдері
«Пайдалы қазбалар» тарауы бойынша
10 сағаттың №8 сабағы.
Сабақтың мақсаты:
Білімдік:
- темір және түсті металдар туралы алған білімдерін еске түсіреді, қайталайды;
- пайдалы қазбалар ерекшелігіне қарай қандай түрлерге бөлінетініне пысықтайды;
- кенді, кенсіз, жанғыш қасиеттерінің ерекшілігін түсінеді.
- өзбетінше, жұппен, топпен жұмыс істеу дағдыларын дамытады;
- ассосиация әдісі, суреттерді пайдалана отырып оқушылар ойын қозғау арқылы сабаққа деген
- сөздік қорын, ой-өрісін, шығармашылығын, белсенділігін, сабаққа дегенқызығушылығын
- тапсырмалар арқылы оқушылар жұмыс жасай отырып, алғырлыққа, тапқырлыққа,
- табиғатты қорғауға, қамқор болуға;
- бір-бірімен қарым-қатынас жасауға;
- бірін-бірін тыңдауға, дәлелдеуге, ортақ шешімге келуге тәрбиленеді.
- әдебиеттік оқу;
- қазақ тілі;
- еңбекке баулу;
- өмірмен байланыс;
- музыка;
- бейнелеу.
- дүниетану оқулығы, Алматыкітап баспасы, 2012 жыл, Қ. А. Аймағамбетова, Т. С. Идилова, Б. Л. Хаджибаева;
- дүниетану әдістемелігі, Алматыкітап баспасы, 2012 жыл, Б. Л. Хаджибаева;
- ғаламтор;
- электронды оқулық.
- интерактивті тақта;
- қазбалар түрлері;
- А-4 қағаздары;
- электронды оқулық;
- стикерлер;
- маркерлер;
- бейнетаспа;
- түрлі түсті борлар;
- ватман.
Тест тапсырмаларды бағалау критерийлері:
Ұйымдастыру
кезеңі.
сабаққа дайындық, қызығушы-лығын
оятатын сұрақтар
- «Шаттық шеңберіне» шақыру
Сәлем саған күн нұры,
Сәлем саған жер-ана.
Сәлем саған, достарым,
Сәлеметсіз бе, мұғалім!
- Топқа бөлу(қима сөздер арқылы)
- Сабақтың мақсатымен таныстыру.
1. темір және түсті металдар туралы алған білімдерін еске түсіреді, қайталайды;
2. пайдалы қазбалар ерекшелігіне қарай қандай түрлерге бөлінетінін пысықтайды;
3. кенді, кенсіз, жанғыш пайдалы қазбалардың қасиеттерінің ерекшілігін түсінеді.
- Сыныпта кім кезекші?
- Сабақта кім жоқ?
Балалардан көңіл-күйлерін сұрау.
- Олай болса, үйге қандай тапсырма берілді, кім айтады?
- Жақсы. Олай болса, үй тапсырмасына бәріміз әзірміз бе?
Балалар өлең жолдары арқылы бір-біріне жылы қатынастарын көрсетеді.
Қима сөздер арқылы 6 топқа бөлінеді.
І-топ - Таскөмір.
ІІ-топ - Әктас.
ІІІ-топ - Мәрмәр.
IV-топ - Гранит.
V-топ - Саз.
VI-топ - Мұнай.
Кезекші сабақта кім жоқ екенін айтты.
Балалардың жауаптары тыңдалады.


Топ ережелері:
- Уақытты үнемдеу.
- Әркімнің пікірі құнды.
- Бір-бірімізді сыйлаймыз.
- Айтқан сөзді тыңдаймыз.
- Тыныштықты сақтаймыз.
Қызығушылықты
ояту.
«Топтастыру» стратегиясы арқылы жаңа тақырыпты ашу.
- Балалар, «пайдалы қазбалар» дегенде ойға не келеді?
- Ал, енді ортаға салайық.
Мұғалім интерактивті тақтада жазып тұрады.
Оқушылар жеке, жұппен, топпен жұмыс істейді.
Өз білгендерін, көршілестердің білгендерін ортаға салады.
Оқушылар білгендерін айтады.
Мұнай
Көмір Темір
Газ Тұз
Ас тұзы Гранит
Әктас
жеке, жұппен,
топпен жұмыс
Үй тапсыр-масын
тексеру.
Тест жұмыстарын таратады.
Тест №3-5-8. І-нұсқа.
1. Жанғыш пайдалы қазбаларды ата?
А) . қатты, сұйық, газ түрінде
В) . мұнай, газ, көмір
С) . темір, мыс, қорғасын
2. Жанғыш пайдалы қазбалардың басты қасиеті қандай?
А) . қызиды В) . жылу береді
С) . жанады
3. Мұнайдан өңдеу арқылы не алынады?
А) . жанармай, жермай, тыңайтқыш, ермексаз
В) . қоңыр түсті, айрықша зат
С) . табиғи газ
4. Қоңыр түсті, айрықша иісі бар майлы пайдалы қазба?
А) . мұнай В) . керосин С) . бензин
5. Суға құйғанда, ол еріп кетпейді, бетін жауып тұрады.
А) . айран В) . сүт С) . мұнай
6. Газ . . .
А) . құбырмен тасылады В) . өңделеді
С) . мұнаймен бірге ілесе жүреді
Әр топ сол сұрақтар бойынша жұмыс істейді.
Бір-бірін тексереді.
Тест кілттері
Тест №3-5-8. І-нұсқа.
1. В
2. С
3. А
4. А
5. С
6. С
сұрақ-жауап,
өзін-өзі
тексеру
Тест №3-5-8
І-ІV нұсқа
Өткен тақырып-
тарды еске түсіру
Тест №3-5-8. ІІ-нұсқа.
1. Қандай қазба суда ерімейді және судан жеңіл?
А) . мұнай В) . құм С) . гранит
2. Жақсы жанады, жылуды көп береді, күл қалдырмайды?
А) . таскөмір В) . мұнай С) . ағаш отын
3. Мұнайды өндіру үшін не қазады?
А) . құдық В) . шұңқыр С) . шахта
4. Мұнайды жердің терең қабатынан алу үшін не орнатады?
А) . станция В) . бұрғы мұнарасын
С) . Зауыт
5. Мұнайды теңіз, өзен, көлдерде не арқылы тасиды?
А) . танкермен В) . кемемен С) . қайықпен
6. Мұнаймен бірге не ілесе жүреді?
А) . бензин В) . керосин С) . газ
Тест №3-5-8. ІІ-нұсқа.
1. А
2. В
3. С
4. В
5. А
6. С
Тест №3-5-8. ІІІ-нұсқа.
1. Мұнай ненің бойымен көтеріледі?
А) . карьер В) . құбыр С) . бұрғы
2. Газды үй-үйге тарату үшін неге құяды?
А) . банкаға В) . бидонға С) . балонға
3. Мұнай мен бірге ілесе газ алынатын орын қалай аталады?
А) . карьер В) . мұнай-газ кені С) . газ кені
4. Жанғыш пайдалы қазбаларды ата?
А) . қатты, сұйық, газ түрінде
В) . мұнай, газ, көмір
С) . темір, мыс, қорғасын
5. Жанғыш пайдалы қазбалардың басты қасиеті қандай?
А) . қызиды В) . жылу береді
С) . жанады
6. Мұнайдан өңдеу арқылы не алынады?
А) . жанармай, жермай, тыңайтқыш, ермексаз
В) . қоңыр түсті, айрықша зат
С) . табиғи газ
Тест №3-5-8. ІІІ-нұсқа.
1. В
2. С
3. В
4. В
5. С
6. А
Тест №3-5-8. ІV-нұсқа.
1. Ілеспе газ . . .
А) . құбырмен тасылады
В) . өңделеді
С) . мұнаймен бірге ілесе жүреді
2. Қара түсті болады, жақсы жанады және жылуды көп береді?
А) . таскөмір В) . әктас С) . гранит
3. Тек қана газ кездесетін орынды не деп атайды?
А) . карьер В) . мұнай-газ кені С) . газ кені
4. Құрамында металдар бар қатты тау жыныстары қалай аталады?
A) . жанғыш B) . кенді C) . кенсіз
5. Тау жынысының құрамында темір болса, ол қалай аталады?
A) . мыс кені B) . газ кені C) . темір кені
6. Құрамында металдар жоқ қатты тау жыныстары қалай аталады?
A) . кенді B) . кенсіз C) . метал
Тест №3-5-8. ІV-нұсқа.
1. С
2. А
3. С
4. С
5. С
6. В
- Тест тапсырмалардың орындалу нәтижелерімен танысып алайық. Кім қандай баға алды екен смайликтер арқылы көрсетейік.
Жанұя топ-тарына
бөліну.
Сандар арқылы 4 топқа бөлінеді.
І-топ - Темір.
ІІ-топ - Алюминий.
ІІІ-топ - Мыс.
IV-топ - Алтын.
оқушылар бөлініп
алады
Сергіту
сәті.
Жаттығу-
лар
оқушылар сергіп
қалады

Мәтінмен
жұмыс.
Жаңа тақырыппен таныстыру.
І-топ.
Темір - жердегі ең көп таралған металл. Осы металдың арқасында біз тіршілікке қажетті көптеген заттарды иеленеміз. Адамның, жануарлардың және көптеген өсімдік организмінде темір бар. Егер ол аз болса, организм ауруға шалдығады. Егер адам организімде темір жетіспейтін болса, дәрігер құрамында темір бар дәрі жазып береді. Сол сияқты құрамында темір бар жеміс-жидек - алма, алмұрт, шабдалы, қараөрік, таңқурай, жүзім жеуді ұсынады.
Темір - темір кенінен алынады. Темір кені тастай қатты, қоңыр қызыл түсті келеді. Ол әртүрлі тереңдікте жатады.
Егер темір кені өте тереңде жатса, ашық әдіспен карьерден өндіреді. Кенді жарылыс арқылы жеке кесектерге бәлшектейді. Одан кейін экскаватор арқылы өзі аударғыш машинаға немесе вагонга тиеп, зауытқа алып барады. Зауытта кенді орасан зор
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz