Дәстүрлі қазақ мәдениеті: тарихи қалыптасуы мен материалдық-рухани мұрасы

Cабақтың тақырыбы:

Дәстүрлі қазақ мәдениеті

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: Оқушыларға Қазақстанның ХІҮ-ХҮғ мәдениеті

жөнінде мағлұмат беру әлемдік өркениеттегі еліміздің

сәулет өнерінің тамаша туындыларымен таныстыру.

Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін арттыру

мәдениеттің даму барысы мен сәулет өнері жайлы өз

беттерінше қорытынды жасауға дағдыландыру.

Тәрбиелік : . Оқушыларды өз елінің тарихи құндылықтарын құрметтеуге, тарихи мәдени ескерткіштерді қорғауға баулу, мәдениетті жас ұрпақты тәрбиелеу.

Сабақ әдісі: Интерактивті (топтық жұмыс) оқыту

Сабақ түрі : Жаңа білімді меңгеру

Сабақ типі : Біріктірілген

Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, слайд.

Техникалық құрылғылар : Компьютерлер, интерактивті тақта

Сабақ барысы:

1. Сабақты ұйымдастыру:

- студенттермен сәлемдесу;

- Сабаққа келгендерін және аудитория әзірлігін тексеру. 2 мин.

2. - Үй тапсырмасына берілген материалды баяндау және бекіту( баяндау процесінде студенттердің өз беттерімен жұмысын ұйымдастыру) 35 мин

3 Тақырыпты және жоспарды хабарлау 4 мин.

3. Әңгімелесу әдісімен тірек білімін өзектендіру. 3 мин.

4. Студенттердің оқу қызметін негіздеу. 2 мин.

5. Материалды баяндау ( мазмұндау) және бекіту (баяндау процесінде студенттердің өз беттерімен жұмысын ұйымдастыру) 35мин.

6. Оқып-үйренетін материалды жинақтап қорыту. 6 мин.

7. Сабақты қорытындылау және үй тапсырмаларын беру. 3 мин.

І. Сабақты ұйымдастыру.

Сәлеметсіздерме оқушылар! Біз өткен сабақта «Қазақ мәдениетінің бастаулары»тақырыбын өткен болатынбыз.

Қане, үй тапсырмасын еске түсірейік.

Кім жылдам ойыны.

Шарты :Оқушылар алдарына парақшалар таратылады. Парақшаларға оқушылар үй тапсырмасы бойынша сұрақтар жазып қарсы топқа кезекпен беріледі. Әрбір дұрыс жауапқа 5 балдан беріледі

  1. Номадизм түсінігінің мәнін ашып көрсетіңіз?
  2. Номадтар мәдениетінің белгілерін атап беріңдер?
  3. Б. з. д ҮІІ-ҮІғғ, Орта Азия, Қазақстан, Сібір тайпаларының қолданбалы өнерінде «аңдық стиль» пайда болды. Неліктен осылай аталды ? ол суретттердің семантикасы қандай ?
  4. Түрік өркениетінің ерекшелігі қандай?
  5. Сіздің ойыңызша, неліктен ежелгі көшпенділерде діни нанымдардың басымы аруақтарға табыну болып табылды? Қазіргі заманда бұл діни-наным сақталған ба? Өз ойларыңызды дәлелдеңіздер.
  6. Тәңіршіліктің философиялық мағынасын ашып көрсетіңіздер.

Сабақтың барысы:
І Қызығушылықты ояту
Сабағымызды бастамас бұрын оқушылардан «Мәдениет» сөзін топтастыру арқылы
мағынасын ашып алу
ІІ. Мағынаны тану
Сабақтың жоспарымен таныстыру:

Жаңа сабақ жоспары.

  1. Қазақ қоғамының этникалық құрамы.
  2. Қазақ хандығының құрылуы -ұлттық мәдениеттің қалыптасуының негізі.
  3. Қазақ тұрмысының эстетикасы: киіз үй, әшекейлер, киім.
  4. ХҮІ-ХҮІІғғ жазба мәдениетінің дамуы. (М. Х. Дулати және оның еңбегі «Тарих-и-Рашиди», Қадырғали Жалайри «Жамих-ат Тауарих» )
  5. Халық ауыз әдебиеті. Ақындар мен жыраулар. (Асан Қайғы, Шалкиіз, Қазтуған, Доспанбет, Жиембет, Марқасқа, Ақтамберді, Бұқар жырау ж. т. б) . Олардың мұраларының негізгі идеялары. Шешендік өнер.
  6. Қазақ халқының ғылыми даналығы-астрономия (күнтізбе) , метерология, медицина.
  7. Әдет-ғұрыптар, дәстүрлер, ырымдар.
  8. Мейрамдар мен ойындар.
  9. ХҮІ-ХҮІІғғ қазақ халқының материалдық мәдениеті(қалалық мәдениет, еңбек құралдары, қару-жарақ, қолөнер)

Жоспар бойынша оқушыларға кітаптан және қосымша мәліметтерді беру арқылы түсіндіру.

ІІІ. Ой толғаныс
Кубизм (сұрақ - жауап) (оқушыларға кубик беріледі кубикті ортаға тастап түскен саны бойынша сұраққа жауап беруі тиіс)
1. (жасыл түс жағы) Қазақ мемлекеті қандай жағдайда қалыптасты?
2. (Қызыл түс жағы) Қазақтардың ою-өрнек өнерінің ерекшеліктерін атап көрсетіңдер.
3. (Көк түс жағы) Ақындар шығармашылығын сипаттаңдар.
4. (сары түс жағы) Қазақтың космологиялық көзқарасының негіздерін ашып көрсетіңдер.
5. ( қара түс жағы) Осы кезеңдегі қазақтардың материалдық мәдениетін айтып беріңдер.
6. (қоңыр түс жағы) Осы кезеңдегі қазақтардың рухани мәдениетін айтып беріңдер.

ІІІ. Әңгімелесу әдісімен тірек білімін өзектендіру.

Сұрақ:

  1. Студенттер сіздер күнделікті өмірде қолданып жүрген қаңдай салт-дәстүрлеріміз туралы өз ойларыңызды айтсаңыздар.
  2. Үйлену тойына байланысты салт-дәстүрлеріміз «Бет ашар », «Жар-жар»,
  3. «Той бастар», ал сәби дүниеге келген соң «Бесікке салу», «Тұсау кесу» т. б

салт-дәстүріміз туралы өз ойларыңызды айтсаңыздар.

IV. Студенттердің оқу қызметін негіздеу.

Оқушы білуі керек:

  • Ежелгі көшпелілер тарихындағы мәдениеттің алатын орнын, маңыздылығынбілуі керек
  • Салт-дәстүрімізді, әдет-ғұрпымызды, тілімізді ділімізді дәріптей білуі керек.

V. Материалды баяндау және бекіту

Бекіту сұрақтары:

VI. Оқып-үйренетін материалды жинақтап қорыту және жүйелеу

ІХ. Сабақты қорытындылау және үй тапсырмаларын беру.

Үйге тапсырма: Дәстүрлі қазақ мәдениеті

. Сабақ аяқталды. Сау болыңыздар.


Ұқсас жұмыстар
§46. ХҮІ-ХҮІІ ғасырлардағы қазақ халқының материалдық және рухани мәдениеті
Көшпелілер мәдениеті: материалдық, рухани және діни аспектілері
7-сынып: XVI-XVII ғасырлардағы қазақ халқының материалдық және рухани мәдениеті
5-сыныпқа арналған Қазақ халқының материалдық мәдениеті сабақ жоспары
5-сынып Қазақстан тарихы: Қазақ халқының материалдық мәдениеті - ашық сабақ
Орыс демократиялық мәдениеті мен Шоқан Уәлихановтың ғылыми мұрасы
Ұлы Жібек жолының қалыптасуы мен тарихи маңызы
Сақтардың мәдениеті: қоғамы, материалдық мәдениеті және аң стилі
Ғабит Мүсіреповтің шығармашылығы мен рухани мұрасы туралы ашық сабақ
Қазақстан Конституциясының тарихи қалыптасуы мен қоғамдық маңызы
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz