Кембридж тәсілімен оқыту тәжіиибе және ізденіс

Кембридж тәсілімен оқыту тәжірибие және ізденіс
Жанерке Құрметжанова,
Аршаты орта мектебінің физика пәнінің мұғалімі,
Шығыс Қазақстан облысы,
Катонқарағай ауданы
Қазақстанның тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасуы орта білім беру жүйесінің дамуымен тығыз байланысты. Қай халықтың, қай ұлттың болсын толығып өсуіне, рухани әрі мәдени дамуына басты ықпал жасайтын тірегі де, түп қазығыда - мектеп. Қазіргі кезде білім алу барысында жоғарғы білім сапасын қамтамасыз ету үшін өмірге көптеген жаңа оқыту технологиялары келуде.
Білім беру технологиясы - бұл: Оқытудың жоспарланған нәтижесіне жету үрдісін суреттеу, (И. П. Волков), өнер, шеберлік, біліктілік, жағдайды өзгерту, қайта өңдеу әдістерінің жиынтығы (В. М. Шепель) . Қазіргі болып жатқан саяси - экономикалық, мәдени - әлеуметтік өзгерістер халыққа білім беру жүйесінің барлық буындарында білім беру ісін жаңа сатыға көтеруді талап етіп отыр. Осыған орай жаңа кезеңдегі озық педагогикалық және әдістемелік идеяларды ой елегінен өткізіп, бүгінгі заман талабына сай, біршама өзгерген және жаңа жағдайларды қолдану ерекше маңызға ие болып отыр.
Сол себепті болып жатқан білім беру саласындағы өзгерістерге, қоғам сұранысына байланысты жоғары мәдениетті білімді де білікті жеке тұлға қалыптастыру бүгінгі күнде өзекті мәселе.
Біліктілікті арттыру жүйесі қоғам сұраныстарын дер кезінде жауап беруге мүмкіндігі бар үздіксіз білімнің ең бір оралымды құрылымдарының бірі. Маман үшін ол - қалыптасқан кәсіби іс - әрекетіне өзгерістер енгізу, өз тәжірбиесін басқа нақты адамдардың, қоғамда жинақталған тәжірбиемен байланыстыру, біріктіру, кәсіби құзырлықты қалыптастыру.
Білімнің әлеуметтік және өмірлік рөлінің, адамның танымдық - шығармашылық мүмкіндігінің өзгеруі оқытудың ақпараттық құзыреттілігін дамыту деңгейіндегі, үздіксіз білім жүйесіндегі білім беру ісін жаңаша ұйымдастыруды талап етуде. Басты мәселе білім алушыны айналаны танып білу, одан өзіне қажеттісін таңдай алу, өз бетінше ізденіп білімін, тәжірбиесін молайту жағдайына қоя білу болып отыр. Тек осылайша ұйымдастырылған оқу ғана тұлғаның жекелік, ақпараттық, кәсіби деңгейін арттырып, дамуына жол ашады.
Соңғы уақытта пайдаланылып жүрген технологиялардың бірі: Кембридж тәсілімен оқыту. Егер дәстүрлі оқытуда оқу - тәрбие үрдісінде басыңқы рөл мұғалімде болса, осы әдісте белсенді қызыметті оқушы атқарады, оны оқытпайды, ол өзі оқиды.
Дәстүрлі оқытуда мұғалім оқушыға дайын, дұрыс ақпаратты берген, оқушы тек тыңдап, ақпаратты қабылдап отырған. Сабақта көбінесе репродуктивті әдістер қолданылған (лекция, сұрақ-жауап, жаттығулар орындау, т. б)
Кембридж тәсілімен оқытуда оқытудың жеті модульін (Сыни тұрғыдан ойлау дағдылары, талантты және дарынды оқушылармен жұмыс, ақпаратты компьютерлік технология, көшбасшылық және басқару, диалогтік оқыту және оқу, жас ерекшеліктері, формативті бағалау) қолдана отырып оқушы өзі ізденіп, өзі оқып, өзі үйренеді. САбақта проблемалық оқыту іске асырылады. Мысалы: жағдайатты шешу, балаға ой тастау, «миға шабуыл», дебаттар, т. б. Мұғалім сабақта бағыттаушылық міндеттер атқарады, оқушыға бағыт-юағдар беріп тұрады. Негізгі көңіл әр оқушының жеке мүмкіндіктерін, қабілеттерін, қызығушылықтарын анықтауға бөлінеді. Осы әдісті қолдануда топтық жұмыс негізгі ролді атқарады. Бұл оқыту әдістемесінде индивидуалды және топтық оқыту
түрлері негіз болып табылады. Топтық оқытудың негізгі мқсаты - оқушыларды шағын бірлескен топтағы жұмысқа тарту. Қажетті жағдайды оқушылар бір-бірінен көмек сұрай алады, ортақ міндеттерді шешеді т. б бұл жағдайда әрбір оқушы тек өзінің жетістіктерін бағалап немесе кемшіліктерін түсініп қана қоймайды, сонымен бірге ортақ нәтижеге өзі қалай әсер ететінін көре алады.
Оқушының қызметі көптеген тұлғалық қасиеттеріне қарай бағаланады. Әр оқушының дамуы басқа оқушымен емес, өзімен салыстырылады. Оқушыға өзін-өзі бағалауға мүмкіншілік беріледі. Оқытудың бұл түрінің негізгісі - оқушыға сенімділік, өзіне жауап беру қабілетіне сүйену, ар-намыс өзін-өзі сыйлау қасиеттеріне ынталандыру.
Өз іс - тәжірибемде кембридж тәсілімен оқытуды қолданып жүрмін. Осы әдіс бойынша 11-сыныпта өткізілен сабақтардың физикадан орта және қысқа мерзімді жоспар үлгілерін ұсынамын.
Тараудың тақырыбы:
Айнымалы тоқ. Электр энергиясын өндіру, жеткізу және тұтыну
Топтық жұмыс
Сыни тұрғыдан ойлау
Акт
Өзін-өзі реттеу тәсілі
Топтық қарым-қатынасты бақылау
Оқушылардың белсенділігін анықтау
Сыныпта болып жатқан өзгерісті анықтау
Топтық жұмыста ұйымшылдықтарын көрсетті
Кері байланыс парағы арқылы оқушылардың осы сабаққа қызығушылықтарының артқаны көрінді.
Физика пәнінен әдістемелік құрал
11-сынып оқулығы
Диалогтық тәсіл
Өзін-өзі реттеу тәсілі Бірлескен оқу
Сыни тұрғыдан ойлау
Акт
Сыныпта не болып жатқанын анықтау
Ұжымдық қарым қатынасты бақылау
Оқушы белсенділігін анықтау
Физика пәнінен әдістемелік құрал, интернет ресурстары,
11-сынып оқулығы
3
Диалогтық тәсіл
Жұптық жұмыс
Өзін-өзі реттеу тәсілі Сыни тұрғыдан ойлау
Оқытудағы басқару және көшбасшылық
Топпен жұмыс жасай білу
Берілген есепке формуланың қажеттісін қолдана білу, өз ойын еркін айта білу
Физика пәнінен әдіст. құрал,
11-сынып оқулығы, Физика және астрономия журналы
Пікір талас
Өзін-өзі реттеу тәсілі
Сыни тұрғыдан ойлау
Акт
Ақылдың алты қалпағы
Формативті бағалау(критерийлер бойынша өзін-өзі бағалау, өзара бағалау, топ басшысының бағалауы) Жиынтық бағалау
Физика пәнінен әдістемелік құрал, интернет ресурстары,
11-сынып оқулығы
Физика пәнінен «Айнымалы тоқ. Электр энергиясын өндіру және жеткізу» тарауына арналған орта мерзім жоспары
11-сынып
Физика пәнінен қысқа мерзім жоспары
11-сынып
№1 сабақ
- Білімділік мақсаты:Оқушылар айнымалы ток. Айнымалы ток тізбегіндегі актив кедергі, конденсатор және индуктивтік кедергілер туралы білім алады.
2. Дамытушылық мақсаты: Оқу материалын талдай білу дағдысын дамыту, бақылау, салыстыру, оқылған құбылыстар мен фактілерді салыстыра білу, қорытынды жасай білу дағдылары жетілдіріледі
3. Тәрбиелік мақсаты: Адамгершілік, әділдік, ұжымдық қарым - қатынас жасай білу қабілеттерге
тәрбиеленеді
Ұйымдастыру
4 мин
Оқушылармен сәлемдесу. Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.
Топқа бөлу
Мұғаліммен сәлемдесу. Шаттық шеңберін жасап, оқушылар бір-біріне тілектер айтады.
Кәмпиттердің түстері арқылы топқа бөлінеді
Үй тапсырмасын сұрау
8 мин
Фишкалар арқылы бағаланады.
Қызыл-өте жақсы
Көк-жақсы
Сары -орташа
Сабақ мақсатын хабарлау
2 минут
Жаңа сабақ
10 мин
1 топ «Айнымалы тоқ тізбегіндегі сыйымдылық кедергі»
2 топ «Айнымалы тоқ тізбегіндегі индуктивтік кедергі»
Жаңа сабақты бекіту
7 мин
1) Формулаларды таратып беру
2) Сәйкестендіру тестін таратып беру
«Өз үйіңді адаспай тап» Ойын
Әркім өзіне берілген формуланың сыңарын табады
2) Сәйкестендіру тестін орындайды
1) Ойын
2) Сәйкестендіру тесті
Жұптар бірін-бірі бағалайды
Фишкалар арқылы
Сергіту сәті
2 мин
Жаңа сабақты қорытындылау
8 мин
Оқулықпен жұмыс . Екі топқа екі түрлі есеп беріледі. Жұпен ауысып бір-біріне көмектеседі Бұрыннан білемін
Жаңа ақпарат
Әлі де ізденгім келеді
1) Есептер шығару
2) Инсерт кестесін толтыру
Жұптар бірін-бірі бағалайды
Фишкалар арқылы
Үйге тапсырмасын беру
2 мин
Бағалау
2 мин
Топ басшысы қойылған
Бағаларды түсіндіреді
№4 сабақ
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz