Сабақ жоспары :: Тарих
Файл қосу
Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі. 6 сынып
Ақмола облысы, Қорғалжын ауданы,
Үшсарт негізгі мектебінің
тарих пәні мұғалімі
Омаров Дәуренбек Мажитұлы
Ұстаздың басты мақсаты - оқушылардың сабаққа қызығушылығын арттыру.Әртүрлі тапсырмаларды, ойын элементтерін,әдістемелік құралдарды пайдалана отырып сабақтың сапасын көтеруге болады.Сондықтан осы сабағымды өткізу барысында шағын жинақты мектептің 5,6- сыныптарында мазмұны ұқсас тақырыптарды кіріктіре оқыту (Г.Қ.самағұлова,Б.Қ.Тұрмашева,Ж.И.Аяпова,А.О.Қайбалдина,Ж.Көбенов) әдістемелік құралын және 6 сынып ежелгі Қазақстан тарихы оқушының жұмыс дәптерін (Герке С.Ф.,Дюжикова М.А.,Изверова А.Г.) пайдаландым.
Тақырыбы:Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі.
Мақсаттары:
1.Білімділік:Сақтардың тәуелсіздік жолындағы күресі туралы мағұлмат беру.
2.Дамытушылық:Оқиғаларға өздігінен талдай жасау білуге үйрете отырып, оқушылардың өзіндік ой-пікірін,көзқарасын қалыптастыру.
3.Тәрбиелік: Сақ тайпаларының жауынгерлерінің ерлігімен таныстыру арқылы оқушыларды патриоттыққа тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, пікірталас, тест жұмыстары
Көрнекілігі:. Алтын адам картинасы, слайд,тәуелсіздік монументі, карта.
1.Ұйымдастыру кезеңі.
2.Үй тапсырмасын сұрау кезеңі:
а)Сұрақ-жауап.
3.Жаңа тақырып
Кіріспе бөлім.
Мұғалім сабақты оқушылардың қызығушылығын ояту мақсатында <<Томирис>> (А.Дүзелхановтың картинасы) <<Алтын адам>> картиналарымен жұмыс жасаудан бастайды.
Қосымша деректер.
Бірінші <<Алтын киімді адам>> Есік қорғанынан табылған.Б.з.б. ІV ғасыр жәдігері.Зерттеуші археолог-ғалым Кемал Ақышев.
<<Алтын киімді адам>> сақ елінде өз заманына сай өркениеттің болғандығын дәлелдейді.Қазіргі таңда бұл бейне Қазақстанның егемендігінің рәмізіне айналып, Республика алаңында ұлттығымызды асқақтатып тұр.Ал сақ жауынгерінің бөркінде бейнеленген қанатты тұлпар елтаңбадан орын тапқан.
Екінші <<Алтын киімді адам>> 1999 жылы Атырау өңіріндегі Аралтөбе қорғанынан табылды.Б.д.д. ІІІ Ғ. жәдігері деп шамаланған бұл <<Алтын адам>> ғалымдардың айтуынша, сарматтырдың көсемі.Оған дәлел - көсемнің өзімен бірге жерленген болат семсері.Аралтөбедегі <<Алтын адамды>> тапқан белгілі археолог-ғалым Зейнолла Самашев.Үшінші <<Алтын киімді адам>> 2003 жылы Шығыс Қазақстан облысы Зайсан ауданы Шілікті жазығындағы көне қорғаннан табылды.Бұл жәдігерді тапқан археологиялық экспедицияның жетекшісі,археолог-ғалым Әбдеш Төлеубаев.
Сақ қоғамы топтарының атын жаз,сол топ өкілдерінің киімінің түсі қандай болғанын көрсет.
Сақ қоғамы (мүлік теңсіздігі)
1-топ: жауынгерлер (<<ратайштар>>, <<арбада тұрғандар>> деп атаған) қызыл түсті киім киген.
2-топ:абыздар (танымал белгісі - тостаған мен айрықша бас киімі болған) ақ түсті киім киген.
3-топ: қауым мүшелері (<<сегізаяқтылар>> деп атаған, бұл соқаға жегетін екі өгізі бар дегенді білдіреді) сары,көк түсті киім киген.
Шаруашылығы:
көшпелі мал шаруашылығы - жылқы өсірді.
Жартылай мал шаруашылығы - балық аулады.
Отырықшы мал шаруашылығы.
Тілі: шығыс ирандық.
Мәдениеті: <<Аңдық стиль>>; Зергерлік өнер; Ағаш бұйымдар;Метал өңдеу.
Діні:
Анимизм- негізгі ата-баба аруағына сыйыну.
Тотемизм-мәйітті сақтау үшін бальзамдау,мумиялау.
Магия- мәйіттерге қызыл бояу жағу, қабір басына от жағу.
Негізгі бөлім.
1.Кир әскерінің басы кіруі
2.Шырақтың ерлігі
3.Александр Македонскийдің сақ еліне жорығы.
<<Тарих шашырандысы>> жұмбағын шеш.
286448518415Тәуелсіздік үшін жанын пида еткен бақташы
00 Тәуелсіздік үшін жанын пида еткен бақташы
69854609465 Скунха
Скунха
69853752215 Спитамен
Спитамен
69853380740 Полиэн
Полиэн
69852971165 Помпей Трог
Помпей Трог
69852542540 Александр Македонский
Александр Македонский
69852161540 Дарий
Дарий
69851561464 Спаргапис
0 Спаргапис
69851103630 Шырақ
0 Шырақ
6985608964 Томирис
0 Томирис
698518415 Кир
0 Кир
2864485130175Ежелгі грек тарихшысы
00 Ежелгі грек тарихшысы
2864485283210<<Тарихтың атасы>>
00 <<Тарихтың атасы>>
2921635179705Сақ тайпаларының патшайымы
00 Сақ тайпаларының патшайымы
2921635161925Рим тарихшысы
00 Рим тарихшысы
292163549530Сақ көсемі
00 Сақ көсемі
2874010212090Сақ патшайымы Томиристің ұлы
00 Сақ патшайымы Томиристің ұлы
2864485118110Парсы патшасы
00 Парсы патшасы
2864485233045Македония патшасы
00 Македония патшасы
698589535 Арриан
0 Арриан
2864485111125Грек-македон басқыншыларына қарсы күрес жүргізген.
00Грек-македон басқыншыларына қарсы күрес жүргізген.
54610-2541Геродот
0 Геродот
Сараптау бөлімі.
1-тапсырма.Оқулықтан сақтардың жауынгер халық екендігін білдіретін сөйлемді тауып, оқу.
2-тапсырма.
Не таңқалдырды ?
Неге?
Томиристің Кирдің басын кесіп алып,қан толы торсыққа батырып <<Сусының қанғанша іш>> дегені
1.Әйел бола тұрса да,баласы үшін кек алуы.
2.Әйел ананың осындай іске баруы.
3-тапсырма.Картамен жұмыс.
Александр Македонский жорығын картадан көрсету.
4- тапсырма.
Кестені толтыр.
№
Не болды деп ойлайсың?
Қандай дәлелің бар?
Не болады?
1
Томириске келіп елші хабарды айтады.Томирис келіспеуі мүмкін.
Кирге сақтардың жері керек екенін түсінеді
Себебі:Томиристің өзі патшайым.
Кирдің ашулануы мүмкін.Қайта елші жібереді.Не болмаса соғыс ашам деп қорқытуы мүмкін.
2
Үлкен әскермен келу
Сақтардың жауынгер халық екенін біледі.
Сақтар жеңеді.
5-тапсырма.
<<Тарихи бас қатыру>> ойыны.
Шарты:Төменде тарихи тұлғалардың аты-жөні келтірілген.Онда әріптер тәртібі бұзылған.Сонымен бірге әрбір сөзде басы артық әріп бар.Берілген адамдардың атына сәйкес әріптердің дұрыс тәртібін қалпына келтіру талап етіледі, ал артық әріпті оң жақтағы қатарға орналастыру керек, дұрыс орындалған тапсырма тігінен оқығанда таңы бір тарихи адамның есімін оқуға мүмкіндік береді.
Ш - ИРКШ - КИР
Ы- ИСИРМТОЫ - ТОМИРИС
Р - ПАСПАРГИСР - СПАРГАПИС
А- АИРИАД - Дарий.
Қ-ҚРДАЛЕНАСК - Александр
Үйге тапсырма.
<<Сақтардың ерлігі>> тақырыбына эссе жазып келу.
Үшсарт негізгі мектебінің
тарих пәні мұғалімі
Омаров Дәуренбек Мажитұлы
Ұстаздың басты мақсаты - оқушылардың сабаққа қызығушылығын арттыру.Әртүрлі тапсырмаларды, ойын элементтерін,әдістемелік құралдарды пайдалана отырып сабақтың сапасын көтеруге болады.Сондықтан осы сабағымды өткізу барысында шағын жинақты мектептің 5,6- сыныптарында мазмұны ұқсас тақырыптарды кіріктіре оқыту (Г.Қ.самағұлова,Б.Қ.Тұрмашева,Ж.И.Аяпова,А.О.Қайбалдина,Ж.Көбенов) әдістемелік құралын және 6 сынып ежелгі Қазақстан тарихы оқушының жұмыс дәптерін (Герке С.Ф.,Дюжикова М.А.,Изверова А.Г.) пайдаландым.
Тақырыбы:Сақтардың тәуелсіздік үшін күресі.
Мақсаттары:
1.Білімділік:Сақтардың тәуелсіздік жолындағы күресі туралы мағұлмат беру.
2.Дамытушылық:Оқиғаларға өздігінен талдай жасау білуге үйрете отырып, оқушылардың өзіндік ой-пікірін,көзқарасын қалыптастыру.
3.Тәрбиелік: Сақ тайпаларының жауынгерлерінің ерлігімен таныстыру арқылы оқушыларды патриоттыққа тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, пікірталас, тест жұмыстары
Көрнекілігі:. Алтын адам картинасы, слайд,тәуелсіздік монументі, карта.
1.Ұйымдастыру кезеңі.
2.Үй тапсырмасын сұрау кезеңі:
а)Сұрақ-жауап.
3.Жаңа тақырып
Кіріспе бөлім.
Мұғалім сабақты оқушылардың қызығушылығын ояту мақсатында <<Томирис>> (А.Дүзелхановтың картинасы) <<Алтын адам>> картиналарымен жұмыс жасаудан бастайды.
Қосымша деректер.
Бірінші <<Алтын киімді адам>> Есік қорғанынан табылған.Б.з.б. ІV ғасыр жәдігері.Зерттеуші археолог-ғалым Кемал Ақышев.
<<Алтын киімді адам>> сақ елінде өз заманына сай өркениеттің болғандығын дәлелдейді.Қазіргі таңда бұл бейне Қазақстанның егемендігінің рәмізіне айналып, Республика алаңында ұлттығымызды асқақтатып тұр.Ал сақ жауынгерінің бөркінде бейнеленген қанатты тұлпар елтаңбадан орын тапқан.
Екінші <<Алтын киімді адам>> 1999 жылы Атырау өңіріндегі Аралтөбе қорғанынан табылды.Б.д.д. ІІІ Ғ. жәдігері деп шамаланған бұл <<Алтын адам>> ғалымдардың айтуынша, сарматтырдың көсемі.Оған дәлел - көсемнің өзімен бірге жерленген болат семсері.Аралтөбедегі <<Алтын адамды>> тапқан белгілі археолог-ғалым Зейнолла Самашев.Үшінші <<Алтын киімді адам>> 2003 жылы Шығыс Қазақстан облысы Зайсан ауданы Шілікті жазығындағы көне қорғаннан табылды.Бұл жәдігерді тапқан археологиялық экспедицияның жетекшісі,археолог-ғалым Әбдеш Төлеубаев.
Сақ қоғамы топтарының атын жаз,сол топ өкілдерінің киімінің түсі қандай болғанын көрсет.
Сақ қоғамы (мүлік теңсіздігі)
1-топ: жауынгерлер (<<ратайштар>>, <<арбада тұрғандар>> деп атаған) қызыл түсті киім киген.
2-топ:абыздар (танымал белгісі - тостаған мен айрықша бас киімі болған) ақ түсті киім киген.
3-топ: қауым мүшелері (<<сегізаяқтылар>> деп атаған, бұл соқаға жегетін екі өгізі бар дегенді білдіреді) сары,көк түсті киім киген.
Шаруашылығы:
көшпелі мал шаруашылығы - жылқы өсірді.
Жартылай мал шаруашылығы - балық аулады.
Отырықшы мал шаруашылығы.
Тілі: шығыс ирандық.
Мәдениеті: <<Аңдық стиль>>; Зергерлік өнер; Ағаш бұйымдар;Метал өңдеу.
Діні:
Анимизм- негізгі ата-баба аруағына сыйыну.
Тотемизм-мәйітті сақтау үшін бальзамдау,мумиялау.
Магия- мәйіттерге қызыл бояу жағу, қабір басына от жағу.
Негізгі бөлім.
1.Кир әскерінің басы кіруі
2.Шырақтың ерлігі
3.Александр Македонскийдің сақ еліне жорығы.
<<Тарих шашырандысы>> жұмбағын шеш.
286448518415Тәуелсіздік үшін жанын пида еткен бақташы
00 Тәуелсіздік үшін жанын пида еткен бақташы
69854609465 Скунха
Скунха
69853752215 Спитамен
Спитамен
69853380740 Полиэн
Полиэн
69852971165 Помпей Трог
Помпей Трог
69852542540 Александр Македонский
Александр Македонский
69852161540 Дарий
Дарий
69851561464 Спаргапис
0 Спаргапис
69851103630 Шырақ
0 Шырақ
6985608964 Томирис
0 Томирис
698518415 Кир
0 Кир
2864485130175Ежелгі грек тарихшысы
00 Ежелгі грек тарихшысы
2864485283210<<Тарихтың атасы>>
00 <<Тарихтың атасы>>
2921635179705Сақ тайпаларының патшайымы
00 Сақ тайпаларының патшайымы
2921635161925Рим тарихшысы
00 Рим тарихшысы
292163549530Сақ көсемі
00 Сақ көсемі
2874010212090Сақ патшайымы Томиристің ұлы
00 Сақ патшайымы Томиристің ұлы
2864485118110Парсы патшасы
00 Парсы патшасы
2864485233045Македония патшасы
00 Македония патшасы
698589535 Арриан
0 Арриан
2864485111125Грек-македон басқыншыларына қарсы күрес жүргізген.
00Грек-македон басқыншыларына қарсы күрес жүргізген.
54610-2541Геродот
0 Геродот
Сараптау бөлімі.
1-тапсырма.Оқулықтан сақтардың жауынгер халық екендігін білдіретін сөйлемді тауып, оқу.
2-тапсырма.
Не таңқалдырды ?
Неге?
Томиристің Кирдің басын кесіп алып,қан толы торсыққа батырып <<Сусының қанғанша іш>> дегені
1.Әйел бола тұрса да,баласы үшін кек алуы.
2.Әйел ананың осындай іске баруы.
3-тапсырма.Картамен жұмыс.
Александр Македонский жорығын картадан көрсету.
4- тапсырма.
Кестені толтыр.
№
Не болды деп ойлайсың?
Қандай дәлелің бар?
Не болады?
1
Томириске келіп елші хабарды айтады.Томирис келіспеуі мүмкін.
Кирге сақтардың жері керек екенін түсінеді
Себебі:Томиристің өзі патшайым.
Кирдің ашулануы мүмкін.Қайта елші жібереді.Не болмаса соғыс ашам деп қорқытуы мүмкін.
2
Үлкен әскермен келу
Сақтардың жауынгер халық екенін біледі.
Сақтар жеңеді.
5-тапсырма.
<<Тарихи бас қатыру>> ойыны.
Шарты:Төменде тарихи тұлғалардың аты-жөні келтірілген.Онда әріптер тәртібі бұзылған.Сонымен бірге әрбір сөзде басы артық әріп бар.Берілген адамдардың атына сәйкес әріптердің дұрыс тәртібін қалпына келтіру талап етіледі, ал артық әріпті оң жақтағы қатарға орналастыру керек, дұрыс орындалған тапсырма тігінен оқығанда таңы бір тарихи адамның есімін оқуға мүмкіндік береді.
Ш - ИРКШ - КИР
Ы- ИСИРМТОЫ - ТОМИРИС
Р - ПАСПАРГИСР - СПАРГАПИС
А- АИРИАД - Дарий.
Қ-ҚРДАЛЕНАСК - Александр
Үйге тапсырма.
<<Сақтардың ерлігі>> тақырыбына эссе жазып келу.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz