Сабақ жоспары :: Әртүрлі

Файл қосу

Ою-өрнектер сыр шертеді

Шымкент қаласы, №46 «Ақбөпе» бөбекжай
балабақшасы. «Шаттық» мектепалды даярлық
тобының тәрбиешісі Д.А.Қарабаева

Сабақтың тақырыбы: «Ою-өрнектер сыр шертеді».
Білім саласы: «Қатынас», «Шығармашылық», «Таным».
Оқу іс - әрекеті: Тіл дамыту, жапсыру, құрастыру.
Сабақтың мақсаты: Балаларды халық мәдениетіне үйрету, қазақ халқының әдет
–ғұрыптарын тереңірек ашу және дамыту, балалардың бойына сіңіру. Балалардың
қызығушылығын арттыру арқылы, шығармашылық қабілетін дамыту.
Білімділік: Балаларды ою - өрнек түрлерімен таныстыру. Ою - өрнек салу
арқылы қолды жаттықтырып балалардың шеберлігін ұштау.
Дамытушылық: Балалардың есте сақтауын, жылдамдық, шапшаңдық қасиеттерін
дамыту.
Тәрбиелік: Еңбексүйгіштікке тәрбиелеу. Жұмыс үстінде ұқыптылыққа,
сұлулыққа жинақылыққа назар аудара отырып, эстетикалық
тәрбие беру.
Сабақтың әдісі: түсіндіру, сұрақ – жауап, сызу, қию, жапсыру.
Сабақтың көрнекілігі: Интерактивті тақта, ұлттық ою- өрнектер, киіз үлгісі,
ою- өрнектердің сызбасы, түрлі- түсті картондар, жіптер мен қағаздар, құм
терапиясы, желім, түрлі- түсті жіптер, трафарет.
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру кезеңі:Сәлемдесу.
|Іс-әрекет |Тәрбиешінің іс-әрекеті |Балалардың іс-әрекеті |
|кезеңдері | | |
|Мотивациялық |Шаттық шеңбері. |Балалар шаттық шеңберіне|
|қозғаушылық |Алақанды ашайық, |тұрып сәлемдеседі. |
| |Күннің нұрын салайық | |
| |Таза ауадан дем алып | |
| |Жүрек жылуын алайық. | |
| |Жиналған жылы шуақты | |
| |Қонақтарға сыйлайық. | |
| |Жылулық шеңбері: | |
| |-Аспанымыз ашық болсын! |Жылы лебіздерін |
| |-Еліміз тыныш болсын! |білдіреді. |
| |-Балабақшамыз жайнай берсін! | |
| |-Күніміз сәтті болсын! | |
| |-Балалар барлығымыз орындарымызға | |
| |жайғасайық. Бүгінгі оқу іс – | |
| |әрекетіміздің тақырыбы «Ою- өрнектер сыр| |
| |шертеді». | |
| |-Балалар, әр халықтың өзіне тән ұлттық | |
| |белгілері бар. Қазақ халқының өзіне тән | |
| |ерекшеліктерінің бірі – ұлттық ою- | |
| |өрнектері. Ертеде ою- өрнек арқылы бір | |
| |нәрсені біліп, үйренуге болған, ол бір | |
| |мағына ұғымды берген. | |
| |Мысалы мына бейнетаспадағы көрініске | |
| |назар аударыңдар. Бейнетаспада ұлттық |Балалар бейнетаспаны |
| |ою- өрнектер туралы қысқаша шолу. |тамашалайды. |
| |-Қане, балалар ою өрнек туралы не | |
| |білесіңдер? | |
| | |Ою - өрнек деген сөзіміз|
| | |латын тілінен алынған, |
| | |“Орнамент” (әшекей) |
| | |деген ұғымды білдіреді. |
| | |Мағынасы сәндеу, әсемдеу|
| | |деген сөзден шыққан. |
| | |Ұлттық киімнің негізгі |
| | |сәндеушісі – ою - өрнек.|
| | |Өсімдік типтес ою – |
| | |өрнек өсімдіктердің |
| | |гүлі, жапырағы, сабағы, |
| | |дәні, негізгі |
| | |элементтері көрінеді. |
| |Ою- өрнектің қандай түрлерін білесіңдер?| |
| | |Зооморфтық ою - өрнек. |
| | |Өрнектер негізінен |
|Ізденістер | |жануарларды, яғни аң, |
|ұйымдастыру | |құс, балық т. б. түрлі |
| | |жәндіктерді және олардың|
| | |мүшелерін бейнелейді. |
| | | |
| | |Космогониялық өрнек. |
| | |Өрнектер дөңгелек, ирек,|
| | |шимай т. б. құралады. |
| | | |
| | |Геометриялық өрнек. |
| | |Балдақ, тұмар. |
| | | |
| | |Аспан әлеміндегі |
| | |құбылыстарға байланысты |
| | |өрнектер: ай, күн, |
| | |жұлдыз, айшық, аймүйіз, |
| | |құс жолы, жұлдызша, |
| | |кемпірқосақ. |
| | | |
| | |Заттардың атауына |
| | |байланысты өрнектер: |
| | |балға, балта, тарақ, |
| | |балдақ, күмбез, табақ, |
| | |қармақ. |
| | | |
| |-Жарайсыңдар, балалар енді осы ою-өрнек |Ою ойғанның ойы ұшқыр. |
| |туралы қандай мақал- мәтел білесіңдер? | |
| | |Шебердің қолы – алтын. |
| | |Шешеннің сөзі – алтын. |
| | | |
| | |Ою ойған сызу да сызады.|
| | | |
| | |Шешеннің тілі- шебердің |
| | |бізі. |
| | | |
| | |Өнерлі бала- сүйкімді. |
| | | |
| | |Өнер көзі – халықта |
| | | |
| | |Өнер – өлмес мұра. |
| | | |
| | | |
| |Ғажайып сәт: | |
| |Шет елден қонақ кіріп келеді. | |
| |Балалармен амандасады. | |
| |- Балалар ағылшын тілін білеміз бе? | |
| |Ағылшын тілінде бірнеше сұрақ – жауап | |
| |жасап алып келген ойынды ойнауға ұсыныс | |
| |жасайды. |Greetings: |
| |Greetings: |-Good morning! |
| |-Good morning children! | |
| |Логикалық ойын: | |
| |«Ненің суреті жасырылған?» | |
| |Ойынның шарты: жасырылған суреттерді |Ағылшын тілінде: |
| |тауып, атын ағылшын тілінде айтып |Түйе – Camel |
| |береді. |Құс – Bird |
| | |Қошқар – Ram |
| | |Қаз - Goose |
| | | |
| | | |
| |Интербелсенді тақтамен ою-өрнек туралы | |
| |жұмыс. | |
| |Бейнетаспада бота, құс, арқар, түйе | |
| |бейнелері көрсетіледі. Балалардан қандай| |
| |ою келіп шыққанын сұрайды. | |
| |- Children, I have heart that you are | |
| |very cleaver. So I brought some game. | |
| |Shall we play together? | |
| |- Teachers action: |- Oh, yes! |
| |- Show the game on the inter-active | |
| |desk: What do you think what is could |- It’s a bird |
| |be? |- It could be a camel |
| |- Teacher: Exactly! What about next one?|- It’s a Ram |
| |- Good! This one? |- Oh it should be goose |
| |Well done you! Any idea for last | |
| |picture. |Ою-өрнектердің аттарын |
| | |ағылшын тілінде атайды. |
| | | |
| |- Excellent! Now, please, tell me Kazakh|- For example |
| |national patterns, relating to these |Қошқар мүйіз – ramhorns,|
| |animals. |Құс қанат – birdwing, |
| | |Түйе табан – camelfoot |
| | |Қазмойын – goose neck |
| | | |
| | |- Good bye! |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |- Oh I didn’t mishear then. You are | |
| |cleaver. Ok, Thank you so much. | |
| |- Good bye children! | |
| | |Сергіту сәті. |
| |-Балалар, біздер осы ою- өрнектерді |Барлығы қимылмен әндетіп|
| |көзімізбен көру үшін ауылға әндетіп |айтады. |
| |ауылға барайық. Әжеміз біздерді ауылға |Ал балалар, тұрайық, |
| |текемет тоқуға, басқұр жасауға |Ою-өрнек сызайық. |
| |көмектесуге шақырған. |«Қой ізі» мен «қос |
| |- Балалар ауылға сергіту жаттығуын жасап|мүйіз», |
| |әндетіп барады. |«Қарға тұяқ», «Құс |
| | |қанат» |
| | |«Бүршік» пен «Гүл» әдемі|
| | |Ою- өрнек әлемі. |
| | |Әжемізге барайық, сәнді |
| | |өрнек салайық. |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Сәлеметсізбе әже?Біздің балалар сізге | |
| |көмекке келді? | |
| |Әже: Амансыңдар ма балаларым. Жолдан | |
| |қиналмай жеттіңдер ме? | |
| |Сендердің қадамдарың құт болды, осы ою -| |
| |өрнектердің сырын білуге қонағымызға | |
| |бар білгендеріңді бірге айтып ою- өрнек | |
| |туралы түсінік берейік. | |
| |Өнерді- таудың бұлағынан, | |
| |Қойдың құлағынан, |Ия, бұл бұйымдарда |
| |Апамның киізінен, |қошқар мүйіз, қазмойын, |
| |Қошқардың мүйізінен үйрендім. |гүл, тарақ, бота көз |
| |Ә. Қастеев |ою-өрнектерімен |
| |Мынау: кілем |өрнектелген |
| |Мынау: қоржын, текемет | |
| |Балалар, қараңдаршы қандай әсем | |
| |бұйымдар. | |
| |Қалай безендіріліпті? | |
| | |-Түйетабан, қаз мойын, |
| | |қызғалдақ оюлары. |
| | | |
| | |1-ші топ: түскиізді |
| | |интеракивті тақтада |
| | |оюлармен безендіреді |
| | |түскиізді трафаретті |
| |Дидактикалық ойын: |қолдану арқылы түрлі- |
| |«Затты безендір» Үш топқа бөлу. |түсті бояулармен |
| |Ою- өрнектермен түс киізді безендіру. |ою-өрнек салады. |
| | | |
| | |2-ші топ: киізүйдің |
| |1-ші топ: интербелсенді тақтамен жұмыс |ішіне әжемен бірге |
| |жасайды. Трафаретпен қағаз бетіне |түскиізді жасап іледі. |
| |түрлі-түсті бояумен ою-өрнектер салады. | |
| | |3-ші топ: жіптерді |
| | |жапсырып басқұрды |
| | |безендіреді. |
| | | |
| |2- ші топ: киізге ою-өрнекті жапсырады. | |
| | | |
| | | |
| |3- ші топ: түрлі-түсті жіптерді жапсыру | |
| |арқылы басқұр жасап киіз үйдің жоғарғы | |
| |жағына іліп қояды. |білмейді |
| | |талғаммен |
| |Түрлі- түсті құммен ою - өрнектің ішін |жұтамас байлық |
| |безендіреді. | |
| | |жасаған бұйымдарын атап |
| |Ойын: «Жалғастыр ойыны» сөйлемдегі |өтеді. |
| |түсіп қалған сөзді толықтырып жазу. | |
| |Ойлана білмеген ою оя ... | |
| |Талаппен бастап,..... аяқта | |
| |Өнер – таусылмас азық, жұтамас... | |
| | | |
| |Ағылшын ой балалар, қандай білімді | |
| |едіңдер мен ою -өрнек туралы біраз нәрсе| |
| |біліп алдым мен еліме барып қазақ | |
| |халқының ою- өрнегі туралы айтып беретін| |
| |боламын. | |
| | | |
| |Қорытынды: | |
| |- Қане балалар, сендердің жасаған | |
| |заттарыңдағы ою- өрнекті атап | |
| |беріңдерші? |Біздің топта ұл - |
| |Әдемі жасалған заттарға баға беріп |қыздар, |
|Рефлективтік |мақтап –мадақтайды. |Тату- тәтті ойнаймыз. |
|қозғаушы |«Өнерлерің өрге жүзсін, өркендерің |Әлемдегі бар адамға, |
| |өссін. Үлкен азамат болыңдар!» |Тек жақсылық ойлаймыз. |
| |Сау болыңдар! | |
| | | |
| |Өлең жолын оқу арқылы сабақты | |
| |қорытындылау. | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| |Ою -өрнек ұлттық сана оятар, | |
| |Ою -өрнек үнсіз ғана ой айтар. | |
| |Ою- өрнек шеберлікке жетектеп, | |
| |Білгеніңді қажетіңе жаратар. | |
| |Назарларыңызға рахмет. | |

Ұқсас жұмыстар
Ою - өрнек сыр шертеді
Қошқар мүйіз ою өрнегі
Отан тобы Өнер тобы
Өсімдік тектес өрнекті мүсіндейік
Геометриялық оюлар
Киіз үйдің ішкі көрінісі, өрнектердің түстері мен бояулары
Суретшілер шығармалары
Ою-өрнек. Оның шығу тарихы
Бұйымдарға қолданылатын ою-өрнек түрлері
Шебер қолдар. Ұлттық ою-өрнек
Пәндер