Файл қосу

Кремний және оның маңызды қосылыстары

| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |

Жамбыл облыстық ерекше дарынды балаларға арналған мамандандырылған
«Дарын» мектеп- интернаты КММ

«Бекітемін»
Директордың ғылыми-әдістемелік
орынбасары : Қыздарбекова
Л.Т

Ашық сабақ:

Кремний және оның маңызды қосылыстары

9 сынып

Мұғалім: Кнашаева Г.Е
Күні: 12.12.14 Сыныбы:
9 мқ сынып
Пәні: химия. Мұғалім: Кнашаева
Г.Е.
Тақырыбы: Кремний және оның маңызды қосылыстары.
Мақсаты:Кремнийдің жай зат ретіндегі қасиеттерін,құрамын,табиғатта
таралуы,қолданылуы және оның маңызды қосылыстары туралы түсінік беру .
1.Кремний және оның қосылыстары туралы толық мағұлмат беру.
2.Оқушылардың жан-жақты ойлау,қортынды жасау және оны жеткізу қабілеттерін
дамыту.
3.Топпен жұмыс жасауға,ізденуге ,сабақ уақтысын тиімді пайдалануға үйрету.
Күтілетін нәтиже: Кремний және оның қосылыстары туралы алған білімдерін
тіршілік тынысымен байланыстыра отырып ,табиғатты бағалауға үйренеді.
Оқыту технологиясы: сын тұрғысынан ойлау,АКТ.
Сабақтың типі:Жаңа білімді меңгерту
Сабақтың түрі: Аралас сабақ
Сабақтың әдісі:талдау,топпен жұмыс,сұрақ-жауап, ой қорыту,қортынды
жасау,бағалау.
Сабаққа қажетті құрал-жабдықтар: Периодтық жүйе,интерактивті тақта, А1
форматты қағаздар, маркер, слайдтар,электронды оқулық,әртүрлі
реактивтер,сынауықтар,дескрипторлар.

|Сабақтың |Жұмыстың |Мұғалімнің |Оқушының |Ресурстар |
|кезеңдері |түрлері |іс-әрекеттері |іс-әрекеттері | |
|1.Ұйымдасты|1.Сәлемдесу |1.Оқушылармен |1.Орнынан тұрып |Түсті |
|ру |2.Түгелдеу |сәлемдеседі. |сәлемдесу. |қағаздар,оқу |
| | |2.Оқушыларды |2.Кезекші жауап |құралдары. |
| | |түгелдеп,журналға |береді. | |
| | |белгілейді. | | |
| |3.Топқа бөлу.|3. «Бағдаршам» арқылы |3.Қызыл,сары, | |
| | |топқа бөледі. |жасыл түстер | |
| | | |арқылы 3 топқа | |
| | | |бөлінеді. | |
|2.Үй |1.Білу |1.Жетекші сұрақтар қою |1.Сұрақтарға жауап| |
|тапсырмасын| | |беру. | |
|сұрау | |1)Көміртектің |1s22s22p2 | |
| | |электрондық формуласы? | | |
| | |2)Көміртектің қандай |Алмаз,графит, | |
| | |аллотропиялық түр |карбин,фуллерен | |
| | |өзгерістері бар? | | |
| | |3)Көміртектің валенттік|4 тең | |
| | |электроны нешеге тең? | | |
| | |4)Көміртектің |Атомдық | |
| | |кристалдық торы қандай?| | |
| | |5)Алмаздың кристалдық |Тетраэдр пішіндес.| |
| | |торының пішіні қандай? |Жоғары температура| |
| | |6)Графиттен алмаз алуға|мен қысымда | |
| | |бола ма? |жасанды алмаз | |
| | |7)Көміртектің металмен |алуға болады. | |
| | |қосылысы қалай аталады?|Карбид | |
| | |8)Көміртек сутекпен | | |
| | |әрекеттескенде қандай |Тотықтырғыш | |
| | |қасиет көрсетеді? | | |
| | |9)Көміртектің | | |
| | |адсорбсиялық қасиетінің|Адам ағзасын улы | |
| | |адам ағзасына қандай |газ бен еріген | |
| | |әсері бар? |заттардан | |
| | |10.«Құрғақ мұз» |тазартады | |
| | |дегеніміз не? |СО2 | |
| | |11.Көміртектің маңызды | | |
| | |қосылыстары? |CO,CO2,H2CO3, | |
| | | |CaCO3,Ca(HCO3)2, | |
| | | |NaHCO3,т.б | |
|3.Негізгі |1.Сабақтың |1.Тақырыпты түсіндіру. | |1.Слайд |
|бөлім |тақырыбын | | |көрсету |
| |жазу. | | | |
| |2.Сабаққа |2.Сабаққа мақсат |Әр топ өз ойларын | |
| |мақсат |қоюларын тапсыру. |қосады | |
| |қойдыру. | | | |
| |3. Түсіну |3.Ітоп:Кремнийдің ашылу|Хабарлама айтады |2.Периодтық |
| |Кремний және |тарихы.Периодтық |Перодтық жүйемен |жүйе,оқулық,с|
| |оның |жүйедегі орны,атом |жұмыс. |лайдтар |
| |қосылыстары |құрылысы | |Электронды |
| |туралы |ІІтоп: Кремнийдің |Слайдтан қорғау |оқулықтан |
| |мәлімет |алынуы,қасиеттері,маңыз| |кремний |
| | |ды қосылыстары. | |қышқылының |
| | |ІІІтоп: Табиғатта |Хабарлама айтады. |алынуын,қасие|
| | |таралуы,қолданылуы. |Слайдтан қорғау |ттерін |
| | | | |көрсету |
| | | | | |
| |4. Қолдану | | | |
| |Мағнаны тану |1.SiO2 + ... => Si + |1. O2 | |
| | |2CO |2. CaO | |
| | |2.SiO2 +... => Si + |3. 2Mg |Интерактивті |
| | |2MgO |4. 2C |тақта |
| | |3.Si + ... => SiO2 |5. CaCO3 | |
| | |4.SiO2 + ... => CaSiO3 |6. CaCl2 | |
| | |5.SiO2+... => Na2CO3 + |7. 2NaOH | |
| | |H2O |8. H2CO3 | |
| | |6.SiO2 + => CaSiO3 + |Интерактивті | |
| | |CO2 |тақтада жұмыс | |
| | |7.Na2SiO3+… => Na2CO3 |жүргізу | |
| | |+H2SiO3 | | |
| | |8.Na2SiO3+ … => CaSiO3 | | |
| | |+ 2NaCl | | |
| |5. Талдау | I топ. Масасы 18,25 |2HCI+Na2SiO3= | |
| |Бекіту жұмысы|г тұз қышқылы мен |H2SiO3+2NaCI |Слайдтан |
| | |натрий силикатының |18,25-x |көрсетіледі |
| | |артық мөлшері |73-78 x=19,5г | |
| | |әрекеттескенде тұнбаға | | |
| | |түсетін кремний | | |
| | |қышқылының массасын |H2SiO3+2KOH= | |
| | |және мөлшерін есепте |K2 SiO3+2H2O | |
| | |II топ. Массасы 30%-тік|m=30*140\100= | |
| | |140г кремний қышқылына |42г | |
| | |массасы 32 г калий |ʋ(H2SiO3)=42\78=0,| |
| | |гидроксидін қосқанда |5моль | |
| | |түзілетін тұздың |ʋ(KOH)=32\56= | |
| | |массасын табыңдар |0,5 моль | |
| | | |m=0,5 моль*154=77г| |
| | |ІІІ топ. Кремний |SiO2+2NaOH= | |
| | |оксидінің артық мөлшері|Na2SiO3+H2O | |
| | |массасы 10 кг натрий |x-10 | |
| | |гидроксидімен |60-122 x=4,9г | |
| | |әрекеттескенде 11,2 кг|Ŋ=4,9\11,2=44% | |
| | |натрий силикаты алынды.| | |
| | |Натрий силикатының | | |
| | |теориялық мүмкіндікпен | | |
| | |салыстырғандағы шығымын| | |
| | |анықтаңдар. | | |
| |6.Жинақтау | | | |
| |Мазмұнды |1 )…+…( …+… |1)H2O,SiH4,O2,SiO2| |
| |жүйелеу | | |Интерактивті |
| | |2)…+…( …+… |2)Na2SiO3,NaOH, |тақтада |
| | | |H2O,SiO2 |орындау |
| | |3)…+…( …+… |3)KCI,HCI,H2SiO3↓,| |
| | | |K2SiO3 | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| |8.Сергіту |6 және 9 санын ауада |Оқушы жүргізеді | |
| |сәті |жазу | | |
|4.Қорытынды|Кері байланыс|Не білдім?Нені білгім |Сұраққа жауап |стикерлер. |
| |парағы. |келеді? |береді. |Таразы басына|
| | | | |жапсырады |
|5. Бағалау | Дескриптор |Оқушылырға берілген |Оқушылар |Дескриптор. |
| |арқылы |критерий бойынша |дескриптор арқылы |Бағалау |
| | |өзін-өзі бағалауын |өз жұмысына және |шкаласы. |
| | |түсіндіру. |топ жұмысына баға | |
| | | |береді. | |
| | | | | |
|6.Үйге |Үйге |Тақтаға үй тапсырмасын |Күнделікке үй |Күнделік, |
|тапсырма |тапсырма: |жазу. |тапсырмасын жазады|оқулық. |
| |§24,25 | | | |
| |4тапсырма | | | |
| |117бет | | | |

Химия пәнінен критериалды бағалау

Сыныбы:9 мқ
Тақырып:Кремний және оның маңызды қосылыстары.
Мақсаты:. Кремнийдің жай зат ретіндегі қасиеттерін,құрамын,табиғатта
таралуы,қолданылуы және оның маңызды қосылыстары туралы түсінік беру
|Мақсат |Өлшемдері |Дескрипторлар |Нәтижесі |
|тары | | | |
|ОМ |Білу және түсіну |Д1 |Кремний туралы мәліметтер жинақтай| | |
| | | |алады | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | Д2|Кремнийдің шығу тарихын,таралуын | | |
| | | |біледі | | |
| | |Д3 |Кремнийдің,қосылыстарының химиялық| | |
| | | |қасиеттерін біледі | | |
| | |Д4 |Оқулықтағы мәтіннен қажетті | | |
| | | |ақпаратты тауып , | | |
| | | |химиялық ұғымдарды дұрыс түсінеді | | |
| | |Д5 |Периодтық жүйемен жұмыс жүргізе | | |
| | | |алады. | | |
| |Қолдану |Д1 |Сандық есептерге өз бетінше талдау| | |
| | | |жасай алады және есептерді шығарып| | |
| | | |көрсете алады | | |
| | |Д2 |Реакция теңдеуін жаза | | |
| | | |алады,теңестіреді | | |
| |Сыни тұрғыдан ойлау|Д1 |Кремний мен оның қосылыстарының | | |
| |және зерттеу | |қолданылатын жеріне болжам | | |
| | | |жасайды, суреттерін ұсына алады. | | |
| | |Д2 |Химиялық қасиеттерін салыстырады | | |
| |Коммуникация және |Д1 |Сабақты өз бетінше | | |
| |рефлекция | |жүйелеп,қорытындылай алады | | |

Бағалау
|А критерийі | |балл |
|Білу |Кремний және оның қосылыстарын ажырата алады | 1 |
| |Периодтық жүйемен жұмыс жүргізуді біледі | 1 |
| |Кремнийдің аллотропиясын басқаларымен салыстыра | 1 |
| |алады | |

|В критерийі | | |
|Түсіну |Оқулықтағы мәтіннен қажетті ақпаратты табады,химиялық| 1 |
| |ұғымдарды дұрыс түсінеді. | |
| |Есептің шығару жолдарын ұсына алады | 2 |
|С критерийі | | |
|Қолдану |Кремний және оның қосылыстарының қасиеттерін біледі. | 3|
| |Танып білу , ұғынуға қажетті іс – әрекетті өздігінен | 3|
| |ұйымдастыра алады | |
| | | |
| | | |
| | | |

|Д критерийі | | |
|Талдау |Жүргізілген жұмыстарға өз бетінше талдау жасай алады| 3 |
| |Өз бетінше жұмыстың мақсатын анықтап , көрсете алады | |
| |Сандық есептер шығара алады | 3|

|Е критерийі | | |
|Жинақтау | Топпен бірге жұмыс жүргізе алады | 3|
| |Сабақты өз бетінше жүйелеп , қорытындылай алады | |
| | |3 |
|Жалпы балл | | 24 |

Баллды 5 баллдық бағаға айналдыру шкаласы
|Критерий |0-12 |13-16 |17-20 |21-24 |
|бойынша балл | | | | |
|Критерий |0-50% |51-74% |75-89% |90-100% |
|бойынша | | | | |
|проценттік | | | | |
|балл | | | | |
|5 баллдық жүйе|2 |3 |4 |5 |
|бойынша баға | | | | |

І топ

|№ |Аты-жөні |Білу |Түсіну |Қолдану |Талдау |Жинақтау |Жалпы |
| | | | | | | |балл |
|1 | | | | | | | |
|2 | | | | | | | |
|3 | | | | | | | |
|4 | | | | | | | |
|5 | | | | | | | |
|6 | | | | | | | |
|7 | | | | | | | |
|8 | | | | | | | |

ІІ топ

|№ |Аты-жөні |Білу |Түсіну |Қолдану |Талдау |Жинақтау |Жалпы |
| | | | | | | |балл |
|1 | | | | | | | |
|2 | | | | | | | |
|3 | | | | | | | |
|4 | | | | | | | |
|5 | | | | | | | |
|6 | | | | | | | |
|7 | | | | | | | |
|8 | | | | | | | |

ІІІ топ

|№ |Аты-жөні |Білу |Түсіну |Қолдану |Талдау |Жинақтау |Жалпы |
| | | | | | | |балл |
|1 | | | | | | | |
|2 | | | | | | | |
|3 | | | | | | | |
|4 | | | | | | | |
|5 | | | | | | | |
|6 | | | | | | | |
|7 | | | | | | | |
|8 | | | | | | | |

Ұқсас жұмыстар
Фосфор қышқылынына жалпы сипаттама
Кремний және оның қосылыстарының химиялық қасиеттерінің сипаттайтын реакция теңдеулерін жаза білу
Кремний және оның қосылыстары. Силикат өнеркәсібі
Кремнийдің табиғатта таралуы
Химиялық реакциялар белгілері
Силикаттар. Кремний негізінде жасалған жартылай өткізгіш материалдар
Кремний және оның қосылыстары. Силикаттар
Кремний және оның қосылыстары. Химия
Кремний қышқылы
Химиялық элементтердің атомдарының валенттілігі
Пәндер