Сабақ жоспары :: Физика

Файл қосу

Дыбыс және толқындық қозғалыс тарауын қайталау

Алматы облысы

Ұйғыр ауданы

Долайты ауылы

«Долайты орта мектебі» коммуналдық мекемесі

Физика пәні мұғалімі: Хавайдуллаева Хуршидям Исадуллаевна

| | |
|Пәні |Физика 9 сынып |
| Сабақтың тақырыбы |«Дыбыс және толқындық қозғалыс» тарауын қайталау |
| |Сабақ барысында оқушылардың өтілген «Дыбыс және толқындық |
|Жалпы мақсат |қозғалыс» тарауы бойынша алған теориялық білімдерін пысықтап |
| |жүйелеу, тексеру, есеп шығару тапсырма орындау барысында |
| |қолдана білуге дағдыландыру, оқушыларды өз бетінше ғылыми ой |
| |қорытындыларын жасай білуге, өз ойларын ашық айтқыза отырып, |
| |шешімді мұқият жазу қабілеттерін дамыту, шығармашылық |
| |қабілеті дамыған, саналы азамат тәрбиелей отырып, жұп болып, |
| |топ болып, жұмыс атқаруға баулу |
|Оқыту нәтижелері |Теорияны тәжірибеде үйлестіре алады, салыстырады, |
| |сараптайды, білімдерін жинақтайды, жұппен және топпен |
| |жұмыс істеуді біледі, уақытты тиімді пайдаланады, |
| |тапсырма орындауда белседілік көрсетеді, шеберлік |
| |танытады |
|Түйінді идеялар |Топпен жұмыс істей алады, өз алдына ізденеді, |
| |өзін-өзі реттейді. |
| І.Ұйымдастыру кезеңі |
|Оқушыларды екі топқа бөлу: |
|І топ: «ДЫБЫС» |
|ІІ топ «ТОЛҚЫН» |
|Физика – елдің, өмірдің |
|Асыл бір үлкен саласы |
|Жаңарады сол физикамен |
|Ғылым мен техника саласы |
|(Сыныптағы ынтымақтастық атмосфераны қалыптастыру) |
|Сабақтың ұраны: |
|«Өзін де, өзгені де бағалай алу, |
|Көшбасшылыққа ұмтылу» |
|Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушылардың әрекеті |
|«Ой шақыру» кезеңі |Әр екі топ өздерінің топ атауы |
|Тарау бойынша оқушылардың білімдерін |бойынша алған білімдерін жинақтап, |
|тексеру, сараптау, жинақтау мақсатында |сараптап, ой-пікірлерімен бөліседі |
|ой-пікірлерін тексеру | |
| |
|«Іске асыру» кезеңі (есептер шығару) |
| |
|1) Егер периоды 5*10-3 с тербеліс толқын ұзындығы 7,175м толқын тудыратын |
|болса, дыбыс жылдамдығын анықтаңдар. |
|2) Егер тербеліс периоды 0,002с, ал толқынның таралу жылдамдығы 400м/с |
|болса, дыбыс толқын ұзындығы неге тең? |
|3) Серпімді жіпті бойлай 20м/с жылдамдықпен көлденең толқындар таралады. |
|Тербеліс периоды 0,5с. Толқын ұзындығын табыңдар. |
|4) Радиотолқынның ұзындығы 30м, оның ауадағы таралу жылдамдығы |
|3*108 м/с. толқын көзінің жиілігі неге тең? |
| |
|Жұбын табыңыз (сәйкестендіру) |
| |
|1 |
|Реверберация |
|1 |
|Әр түрлі жиіліктегі дыбыстардың ретсіз қабаттасуы |
| |
|2 |
|Шу |
|2 |
|Адамның дауысына немесе аспаптың үніне өзіндік бояу береді |
| |
|3 |
|Тембр |
|3 |
|Дыбыстың әр түрлі кедергілерден шағылуы барысында естілу ұзақтығының артыуы |
| |
|4 |
|Толқын ұзындығы |
|4 |
|Толқындағы бөлшектердің тербелісі сол толқынның таралу бағытына |
|перпендикуляр бағытта жүзеге асатын толқын |
| |
|5 |
|Көлденең толқын |
|5 |
|Бөлшектерінің тербелісі толқынның таралу бағытында жүзеге асатын толқын |
| |
|6 |
|Бойлық толқындар |
|6 |
|Периодқа тең уақыт аралығында жылдамдықпен толқын таралатын арақашықтық |
| |
| |
|Ойлан-тап |Жиілігі 16 Гц-тен төмен дыбыстар қалай аталады? |
|Тест |А) инфрадыбыстар Б) акустикалық дыбыстар |
|сұрақтары |С) ультрадыбыстар Д) толқындық дыбыстар |
| |2. Адамның есту мүшесі қабылдайтын дыбыс толқындарының жоғары |
| |жиілігі қандай? |
| |А) 20 000Гц Б) 200 000Гц С) 200Гц Д) 2Гц |
| |3. Дыбыс қаттылығы немен анықталады? |
| |А) осциллограф Б) дыбыс зорайтқыш |
| |С) камертон Д) генератор |
| |4. Дыбыс қаттылығы қандай шамаға тәуелді? |
| |А) тонның биіктігіне Б) тербеліс амплитудасына |
| |С) тербеліс жиілігіне Д) таралу жылдамдығына |
| |5. Дыбыс қаттылығының бірлігі қандай? |
| |А) метр Б) герц |
| |С) метр/секунд Д) децибел |
| |6. Ауадағы дыбыстың таралу жылдамдығы |
| |А) 330м/с Б) 50м/с |
| |С) 1480м/с Д)5600м/с |
| |7. Ұшақтың көтерілу кезіндегі дыбыс қаттылығы |
| |А) 100дБ Б) 50-60дБ |
| |С) 120дБ Д) 10дБ |
| Семантика-лық| |
|карта |Белгіленуі |
| |Формуласы |
| |Өлшем бірлігі |
| | |
| |Толқын ұзындығы |
| |λ |
| |λ= ʋ/ѵ |
| |Метр |
| | |
| |Толқын жылдамдығы |
| |ʋ |
| |ʋ= λ ѵ |
| |Метер /сек. |
| | |
| |Период |
| |Т |
| |λ= ʋ*Т= ʋ/ѵ |
| |Секунд |
| | |
| |Жиілік |
| |ѵ |
| |ѵ= с/Т= ʋ/ λ |
| |Герц |
| | |
| | |
|Сиқырлы |Тон |
|сөздер |Шу |
| |Акустикалық резонанс |
| | |
| |Толқын |
| |Дыбыс |
| |Период |
| | |
| |Жылдамдық |
| |Маханикалық толқын |
| |Жиілік |
| | |
| |Ультрадыбыс |
| |Камертон |
| |Домбыра |
| | |
| |Жаңғырық |
| |Электромагниттік толқындар |
| |Тембр |
| | |
| |Вакуум |
| |Су |
| |Дыбыстың шағылуы |
| | |
| |Энергия |
| |Сейсмограф |
| |Теңіз |
| | |
| |Музыкалық дыбыстар |
| |Тембр |
| |Инфрадыбыс |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| «Адасқан әріптер» |
| |
|Т |
|О |
|Л |
|Р |
|Е |
|З |
|О |
|Ш |
|У |
|Е |
|У |
|У |
|М |
|Д |
|А |
|Ы |
|Қ |
|Ф |
|А |
|Р |
| |
|Д |
|Ы |
|Қ |
|С |
|Н |
|А |
|Н |
|Ж |
|В |
|А |
|К |
|Ж |
|Ы |
|Л |
|М |
|Д |
|Т |
|Е |
|Ң |
|Г |
| |
|Ы |
|Б |
|Ы |
|Т |
|О |
|Б |
|Р |
|А |
|П |
|Е |
|Р |
|И |
|Ж |
|І |
|И |
|С |
|У |
|Е |
|І |
|О |
| |
|С |
|Ж |
|Н |
|Р |
|Н |
|М |
|П |
|Ң |
|Ғ |
|Ы |
|Р |
|О |
|А |
|Р |
|Л |
|Р |
|О |
|М |
|З |
|М |
| |
|К |
|А |
|М |
|Е |
|Т |
|Е |
|К |
|А |
|Д |
|Қ |
|Ы |
|Д |
|К |
|Т |
|І |
|К |
|С |
|Е |
|Й |
|С |
| |
| |
| |Тербеліс жиілігі _______________________________ механикалық |
|Физикалық |толқындар адамда дыбыс әсерін тудырады. |
|диктант |Жиілігі 20 000 Гц-тен жоғары толқындар ____________________ |
| |___________________________ дыбыс толқындары тарала алмайды |
| |________________ – қандай да бір кедергіден шағылған және |
| |бастапқы таралған орнына қайта оралған дыбыс толқындары. |
| |______________________ – бөлшектердің тербелісі толқынның |
| |таралуы бойында жүзеге асатын толқын |
| |________________________ – периодқа тең уақыт аралығында толқын |
| |таралатын арақашықтық. |
| |__________________________ – толқын ұзындығының бөлшектердің |
| |периодына қатынасы арқылы анықталатын физикалық шама. |
| |Дыбыстың әр түрлі кедергілерден шағылуы барысында естілу |
| |ұзақтығының артыуы _____________________________ деп аталады |
| |______________________- адамның дауысына немесе аспаптың үніне |
| |өзіндік бояу беретін дыбыстың сапасы |
| |10_____________________ – серпімді ортада таралатын тербелістер |
| | |
|Бағалау |Әр кезең бойынша оқушы өзін –өзі бағалайды бағалау кестесі арқылы|
|Үйге тапсырма |Тарау бойынша тест сұрақтарын және физикалық диктант жазып |
|беру |келу |

Ұқсас жұмыстар
Тербелістің ортада таралу процесі
Табиғаттағы механикалық күштер
Жарықтың кванттық қасиеттері
Жарық энергиясы
Толқындық қозғалыс
Толқын жылдамдығы
Рентген сәулесі
Фотоэффект. Фотоэффектіні қолданылу. Фотон
«жарықтың толқындық және квантық касиеттері» қайталау
«сақталу заңдары» тарауын қайталау
Пәндер